MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 3:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 15, 2008 3:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 17, 2008 6:53 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Sławno
Witam,
mam kilka pytań:
1. ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni przy wymianie? Bo zawsze chyba trochę zostaje. Pojechałem do warsztatu wymienić oleje tam gdzie zwykle wymieniałem w Audi.
Niestety w Mercedesie pojawił się problem ponieważ u mnie nie ma bagnetu i oni nie bardzo wiedzą ile trzeba tam wlać.
Trochę to dla mnie dziwne bo nawet nie mogę sprawdzić czy jest prawidłowy poziom. A może poprostu się go nie wymienia? W sumie to pracuje idealnie, nawet nie czuć zmian biegów - widaać tylko kiedy spadaa wskazówka obrotomierza.
Wymieniłem tylko w silniku na pół syntetyk (ku mojemu zdziwieniu przestał klekotać - bo czasami mu się zdarzało :) )
Jest to Mercedes E230T 1996r. przebieg 151tys, nr skrzyni: 722600 00 095445
Vin: WDB2102371A229742

2. Jak ściągałem tylne koło to zauważyłem jakieś wężyki podłączone do amortyzatorów - domyślam się, że jest to NIVO...? też się tu wymienia jakieś oleje?

3. Jak ściągnąć licznik? na forum znalazłem tylko opis ściągania w W124 - próbowałem u mnie ale jakoś nie zeszło

4. jak ściągnąć kierownicę? jest trochę krzywo na prostych kołach. czy nie wystrzeli mi przypadkiem poduszka jak tam będę kręcił? :)

5. Co oznacza przełącznik W/S przy skrzyni?

6. Obroty przy zmianie biegów - często po zmianie biegu obroty spadają do 1000, a nawet mniej - nie są zbyt małe? Przy kick down obroty trzyma do 6000

Grzebałem trochę na forum ale nic konkretnego nie znalazłem co by dotyczyło W210. Albo coś przeoczyłem.

Tak czy siak z góry dziękuję za odpowiedzi.
pozdrawiam :)

_________________
MB W210 E230T automat, '96 :)
Audi 100 C3 automat, '88 - niezniszczalne cygaro :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 15, 2008 3:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
5. Winter/Standard - Na W automat rusza z 2 biegu na S normlanie
6. Jeżeli dobrze rozumiem to normalne automat wrzuca jak najwyższy bieg żeby mieć jak najniższe obroty

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 15, 2008 3:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 17, 2008 6:53 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Sławno
oooo, dzięki za odp 5. Teraz wiem skąd to odmienne zachowanie się skrzyni na W i S :)

_________________
MB W210 E230T automat, '96 :)

Audi 100 C3 automat, '88 - niezniszczalne cygaro :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 15, 2008 4:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
4. A na drazkach nie lepiej wyregulowac?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 15, 2008 4:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 17, 2008 6:53 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Sławno
4. chyba źle sformułowałem pytanie. z układem jezdnym jest wszystko ok, poprostu kierownica jest krzywo przykręcona - przekręcona lekko w lewo.

_________________
MB W210 E230T automat, '96 :)

Audi 100 C3 automat, '88 - niezniszczalne cygaro :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 15, 2008 4:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Bardzo dobrze sformulowales pytanie.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 15, 2008 5:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 4:54 pm
Posty: 33
danieljd pisze:
4. chyba źle sformułowałem pytanie. z układem jezdnym jest wszystko ok, poprostu kierownica jest krzywo przykręcona - przekręcona lekko w lewo.


dostales dobra odpowiedz :) u siebie mialem to samo :) geometria byla ustawiana ale po ustawieniu sie okazalo ze maszyna pokazywala ze jest OK a kierownica przy jezdzie na wprost byla przechlona troche w lewo...pojechalem do mechanikow i mi na drazkach zaczeli regulowac :)

_________________
S210 E280 4MATIC ELEGANCE 1997


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 11:19 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 04, 2008 4:31 am
Posty: 38
Klosiakus pisze:
danieljd pisze:
4. chyba źle sformułowałem pytanie. z układem jezdnym jest wszystko ok, poprostu kierownica jest krzywo przykręcona - przekręcona lekko w lewo.


dostales dobra odpowiedz :) u siebie mialem to samo :) geometria byla ustawiana ale po ustawieniu sie okazalo ze maszyna pokazywala ze jest OK a kierownica przy jezdzie na wprost byla przechlona troche w lewo...pojechalem do mechanikow i mi na drazkach zaczeli regulowac :)


4. Jak przełożysz kierownicę, żeby była na wprost to będziesz miał przykładowo 2 obroty do lewego krańca i 3 do prawego zamiast w prawo i lewo po 2,5.
Dobre ustawienie zbieżności uwzględnia także kontrolowanie, czy kierownica jest ustawiona do jazdy na wprost.

1. Jedź do ASO i spytaj ile musisz kupić oleju do wymiany. Przy okazji upewnij się, czy w tym modelu na pewno się wymienia. Ostatnio w taty 290TD dowiedzieliśmy się, że się nie wymienia.
Robi się to wyłącznie przy ewentualnych naprawach skrzyni


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 11:37 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 4:54 pm
Posty: 33
czeladnik pisze:
Ostatnio w taty 290TD dowiedzieliśmy się, że się nie wymienia.

to nie do konca jest prawda...na poczatku MB twierdzil ze skrzynie 722.6 sa bezobslugowe i oleju sie nie zmienia a potem sie okazalo ze jednak trzeba zmieniac bo skrzynie padaja i MB wycofal sie z bezobslugowosci :) do tej pory niektore ASO twierdza ze sie nie wymienia :) wiesz...dla ASO jest lepiej jak sie skrzynia rozleci i bedziesz musial zamowic nowa ;)

_________________
S210 E280 4MATIC ELEGANCE 1997


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 12:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Klosiakus pisze:
czeladnik pisze:
Ostatnio w taty 290TD dowiedzieliśmy się, że się nie wymienia.

to nie do konca jest prawda...na poczatku MB twierdzil ze skrzynie 722.6 sa bezobslugowe i oleju sie nie zmienia a potem sie okazalo ze jednak trzeba zmieniac bo skrzynie padaja i MB wycofal sie z bezobslugowosci :) do tej pory niektore ASO twierdza ze sie nie wymienia :) wiesz...dla ASO jest lepiej jak sie skrzynia rozleci i bedziesz musial zamowic nowa ;)


tak jest -za jedyne albo 32 albo 36 tys zł -juz to widze jak ktos kupuje skrzynie za 30 kzł do auta o wartosci 25 k zł

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 1:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
danieljd pisze:
Witam,
mam kilka pytań:
1. ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni przy wymianie? Bo zawsze chyba trochę zostaje. Pojechałem do warsztatu wymienić oleje tam gdzie zwykle wymieniałem w Audi.
Niestety w Mercedesie pojawił się problem ponieważ u mnie nie ma bagnetu i oni nie bardzo wiedzą ile trzeba tam wlać.


Bagnet mozesz ( albo mechaniki ) dokupic w ASO. Nr W 140 589 15 21 00 i kosztuje ok. 150 zl. I jest to tzw wyposazenie warsztatowe stad litera W przed numerem.

WYmiana oleju zamknie sie w ilosci ok 7 litrow jesli masz korek spustow na konwerterze ale niestety nie wszytskie skrzynki z serii 722 6xx to korki mialy.

Jesli nie ma korka spustowego na konwerterze to trzeba wymiane oleju przeporwadzic metoda dynamiczna i wowczas 9 litrow oleju powinno wystarczyc.


Ponizej link do procedury wymiany oleju w C230 1997 ( mozesz to dac mechanikom w zamian za ich robocizne niech sie chlopaki poucza na Twoich materialach :) )

Tam korek sustowy byl wiec pewnie i w Towjej skrzynce tez jest


http://www.mercedesshop.com/Wikka/Trans7226Fluid <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
czeladnik pisze:
Ostatnio w taty 290TD dowiedzieliśmy się, że się nie wymienia.
Robi się to wyłącznie przy ewentualnych naprawach skrzyni


Ktore to naprawy zdarzaja sie znacznie czesciej jesli oleju sie nie wymiania :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 1:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 04, 2008 4:31 am
Posty: 38
rolbas pisze:
Bagnet mozesz ( albo mechaniki ) dokupic w ASO. Nr W 140 589 15 21 00 i kosztuje ok. 150 zl. I jest to tzw wyposazenie warsztatowe stad litera W przed numerem.

Pytałem w ASO, odpowiedzieli że to nie część zamienna ale wyposażenie warsztatu i kupuje sie to w centrali.

rolbas pisze:
Ktore to naprawy zdarzaja sie znacznie czesciej jesli oleju sie nie wymiania :lol:

Nie wiem czy częściej. Wiem, że po odkręceniu miski olejowej ASB w taty E290TD było tak czysto, że można było stamtąd jeść. Ile miał przejechane tego nie wiem.
Przyczyną wymiany był urwany króciec w chłodnicy oleju. Cały olej poszedł pod samochód.
Oczywiście olej i filtr oryginalny. Koszt części taki sam jak wycenił nam spec od ASB za zamienny olej i filtr oraz wymianę.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 1:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
czeladnik pisze:
Pytałem w ASO, odpowiedzieli że to nie część zamienna ale wyposażenie warsztatu i kupuje sie to w centrali.
.


Ja kupilkem bagent w ASO bez zadnych ceregieli


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 1:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
taki bagnet mozna sobie zrobic samemu!!!! kupujemy odpowiednia ilosc linki od licznika i zaznaczamy poziomy na koncowce linki.Wymiary zaznaczamy wedlug danych ktore podał tu ktos kiedys na forum ale niewiem gdzie one teraz są....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 4:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Licznik wyciągasz specjalnymi wyjmakami, najlepiej zrobić ze sprych od rowera, wsuwasz z boku licznika, zachaczasz i ciągniesz powolutku, nie wiem jak w W210 ale u mnie ciężko było bez odkecania kierownicy. Do tego coś zepsułem i mi teraz licznik miga :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl