MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 4:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw paź 16, 2008 10:20 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sie 23, 2008 12:27 pm
Posty: 47
witam kolegow. może ktos zna jakis porządny warsztat samochodowy zeby mial cos pojecie o benzynowych silnikach mercedesa bo te co d0o tej pory zwiedzalem to tylko potrafili brac pieniadze i mowic ze moze to a moze tamto. nie załuje p[ieniedzy ani na mechanika ani na czesci tylko chciałbym usłyszec konkretna odpowiedz. najlepiej zeby to byl warsztat z okolic zielonej góry.

usterka mianowicie jest taka ze auto co jakis czas gubi iskre i po prostu nie chce odpalic. po kilkukrotnbej probie za ktorym tam razem zaskoczy i chodzi bez zarzutu. i tak jest cały czas.

prosze o pomoc


Na górę
Post: czw paź 16, 2008 12:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
santo pisze:
usterka mianowicie jest taka ze auto co jakis czas gubi iskre i po prostu nie chce odpalic. po kilkukrotnbej probie za ktorym tam razem zaskoczy i chodzi bez zarzutu. i tak jest cały czas.

prosze o pomoc


Pociesze cie bo ja mam podobny problem... gubi na dwoch cylindrach czasem iskre, i wlacze z tym juz pol roku... nie jest to wdzieczny silnik... aa no i jeszcze nie doszedlem do tego co to moze byc...


Na górę
Post: czw paź 16, 2008 1:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
santo pisze:
usterka mianowicie jest taka ze auto co jakis czas gubi iskre i po prostu nie chce odpalic. po kilkukrotnbej probie za ktorym tam razem zaskoczy i chodzi bez zarzutu. i tak jest cały czas.


ok 2,5 roku mialem taki sam problem.

Na innym forum opisywalem moja walke wiec moze sie doczytac jak i co po kolei robilem.
Ale zasadniczo jedneym problemem bylo to ze zanikalo stale +12V dla komputera ( ECU) . PO radach kolegi Valentive podalem stale + 12V dla komputera bezposrednio z akumulatora do komputera i od tego czasu ( ok 150 tys km przechalem juz na takiej malej modyfikacji) nie ma najmniejszego problemu z silnikiem. W miedzy czasie silnik zagazowalem ( ok 130 tys km temu) i kompletnie nic sie nie dzieje. Sama jazda, bez stresu. :) <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
gizmo pisze:

Pociesze cie bo ja mam podobny problem... gubi na dwoch cylindrach czasem iskre,.


jesli ginie iskra tylko na dwoch cylindrach to swiadczyc moze to o uszkedzeniu jedej z dwoch cewek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 4:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Albo stopien sterujacy ta cewka ew. okablowania miedzy cewka a modulem zaplonowym (ECU).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony pt paź 17, 2008 9:26 am przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 10:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sie 23, 2008 12:27 pm
Posty: 47
słyszałem tez że moze to byc wina przekażnika. co o tym sadzicie??

a znacie jakiś madrych mechanikow w okolicach zielonej góry??


pozdrawiam i dziekuje za wszystkie odpowiedzi


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 17, 2008 9:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
santo pisze:
usterka mianowicie jest taka ze auto co jakis czas gubi iskre i po prostu nie chce odpalic. po kilkukrotnbej probie za ktorym tam razem zaskoczy

Zacznij od diagnostyki sterownika która opisałem w tym temacie kliken
i pisz o wynikach.

pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
Post: pt paź 17, 2008 12:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
santo pisze:
jesli ginie iskra tylko na dwoch cylindrach to swiadczyc moze to o uszkedzeniu jedej z dwoch cewek


Obie cewki nowe...i to nie tanie bo BERU, wiec to nie tu lezy problem..


Na górę
Post: pt paź 17, 2008 12:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
gizmo pisze:
Obie cewki nowe...i to nie tanie bo BERU, wiec to nie tu lezy problem


A co z ECU? Miales mozliwosc moze podmienic ECU? Mimo ze to teoretycznie powinno sie robic przy uzyciu STAR DIGNOSE bo trzeba programowac ECU w zaleznosci od zmontowanego wyposazenia ( np klima ) ale zasadniczo to sa detale i sama podmiana ECU pownno dac od razu odpowiedz czy wina lezy po jego stronie.


Na górę
Post: pt paź 17, 2008 12:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
rolbas pisze:
gizmo pisze:
Obie cewki nowe...i to nie tanie bo BERU, wiec to nie tu lezy problem


A co z ECU? Miales mozliwosc moze podmienic ECU? Mimo ze to teoretycznie powinno sie robic przy uzyciu STAR DIGNOSE bo trzeba programowac ECU w zaleznosci od zmontowanego wyposazenia ( np klima ) ale zasadniczo to sa detale i sama podmiana ECU pownno dac od razu odpowiedz czy wina lezy po jego stronie.


Nie mialem takiej mozliwosci niestety, ale ostatnio bym sie podpinac pod kompa, to wyskoczyl tylko blad sondy, a to nie ma z tym nic wspolnego, tylko z gazem... i to nie jakis tani sprzecik do czytania bledow, tylko profesjonalny warsztat...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 17, 2008 1:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sie 23, 2008 12:27 pm
Posty: 47
hej koledzy

dzis rano auto padlo juz calkowicie. koniec nie odpala. jestem umowiony na diagnostyke w poniedzialek. odezwe sie co i jak jesli bedzie cos wiadomo. jedno juz wiem napewno auto jesli zostanie naprawione odrazu idzie do sprzedania. nie wiem co mi strzelilo do głowy zeby kupic mercedesa ale coz człowiek sie uczy na bledach.

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 17, 2008 1:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Cytuj:
jedno juz wiem napewno auto jesli zostanie naprawione odrazu idzie do sprzedania. nie wiem co mi strzelilo do głowy zeby kupic mercedesa ale coz człowiek sie uczy na bledach.


No i prawidłowe podejście do motoryzacji [ok]








[zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Ostatnio zmieniony pt paź 17, 2008 1:45 pm przez zegarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 17, 2008 1:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
santo pisze:
hej koledzy

dzis rano auto padlo juz calkowicie. koniec nie odpala. jestem umowiony na diagnostyke w poniedzialek. odezwe sie co i jak jesli bedzie cos wiadomo.


Czyli identyczne zachowanie jakie bylo w moim przypadku, Silnik zgasl wreszcie na amen.


Zanim wywalisz kase na diagnostyke sprawdz rzeczy najproszte do samodzielnej kontroli.
Oto kopia postu Valentine gdy mnie pomagal :

"Musimy sprawdzić czy komputer jest zasilany .Sprawdziłem ,że w tym modelu nie ma osobno modułu zapłonu ,wszystko tzn moduł zapłonowy i komputer wtrysku jest w tym kompie czyli ECM .Także niesprawność tego kompa powoduje całkowity brak iskry i paliwa.Mniej wiecej sprawdziliśmy czujniki dołączone do ECM (czujnik ,wału ,wałka rozrządu ,temperatury ) oraz przekaźnik pompy paliwa ,ale pomineliśmy najważniejsze ,czyli czy do ECM dochodzi napięcie zasilania (bez niego wiadomo ,że nie będzie pracować).Tym zajmuje się słynny srebrny przekaźnik ,po prawej od ECM .Oczywiście trzeba sprawdzić bezpiecznik na jego górze.Proponuje pomierzyć napięcia na wtykach ECM .Zobaczymy czy jest napięcie 14V ciągłe (bateria) pin 1/40 ,oraz dwa napiecia pojawiające się po włączeniu zapłonu na pinach 1/27 i 1/39 .Jeżeli te napięcia się pojawiają ,to wiemy że przekaźnik overvoltage jest dobry i zasila ECM.Dopiero po takim sprawdzeniu można podstawiać ECM .
W zasadzie musisz wyjąć tylko wtyczkę nr 1 ECM ,tu są piny ,które trzeba sprawdzić,zgodnie z rys.Rysunek pokazuje widok od strony kabli .Przy wyłączonym zapłonie napiecie powinno być na pinie 1/40 ,a przy włączonym dodatkowo na 1/27 i1/39.SPAWDŻ TO przed kupnem ECM.!!![
W chwili rozłaczania wtyki ,odłacz aku ,po rozpięciu wtyki podłącz aku.

NA zdjeciu w kolkach sa zanaczone miesca gdzie powinno sie pojawiac 12V po zalczeniu zaplonu ( 27 i 39) oraz stale zasilanie ECU ( pin nr 40)

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... kostka.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 17, 2008 1:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
santo pisze:
zostanie naprawione odrazu idzie do sprzedania. nie wiem co mi strzelilo do głowy zeby kupic mercedesa ale coz człowiek sie uczy na bledach.


To ja chętnie kupię.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 17, 2008 8:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
santo pisze:
dzis rano auto padlo juz calkowicie. koniec nie odpala. jestem umowiony na diagnostyke w poniedzialek

podaj na tacy jak zrobic diagnostyke + wyczerpujący opis kol. rolbas
a leniwce i tak siedza dusza przy kompie [oczko] chyba trzeba zaopiniować o jakies mrugające strzałki na co kliknac [zlosnik] rece opadaja [smutne]
Niestety ale samochód sie naprawia przy nim stojąc, jak sie siedzi i gdyba to nic z tego nie bedzie.

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 17, 2008 9:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
santo pisze:
jedno juz wiem napewno auto jesli zostanie naprawione odrazu idzie do sprzedania. nie wiem co mi strzelilo do głowy zeby kupic mercedesa ale coz człowiek sie uczy na bledach.


podaj jeszcze VIN Twojego MB, jak trafi tu nabywca samochodu, to przynajmniej jakąś historię będzie miał zapisaną.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl