MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zbiorniczek wspomagania
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36615
Strona 1 z 1

Autor:  Mercedes190E [ czw paź 16, 2008 8:31 pm ]
Tytuł:  Zbiorniczek wspomagania

Witam

Jako że w meśku coś skrzypi przy kręceniu kiera w miejscu, podejrzewam że brakuje płynu w pompie wspomagania.

Jako, ze w tym aucie nie ma klasycznego zbiorniczka, tylko jak wywnioskowałem jest on bezpośrednio na pompie mam kilka pytan.

Odkręcam ten czarny korek (na zimnym czy ciepłym silniku?) i dolewam płynu. Ale dokąd? Pod korek?

Jeszcze pytanie co tam dolać?
Jeśli niewiadomo co tam jest za płyn?

Dot4 mozna dolać? Czy nalać coś a'la olej przekładniowy? Do transita którym kiedys jeździłem w piekarni polityka firma nakazywała lać olej przekładniowy, jako ze transit brał pół litra na 2 dni, może dlatego ze było taniej.. [zlosnik]

Jeszcze czy warto wymienić cały płyn? Ma bankowo pare lat.
Jak powinienem przeprowadzić wymiane płynu i jak układ odpowietrzyć?[/i]

Autor:  badu [ czw paź 16, 2008 9:07 pm ]
Tytuł: 

DOT 4 niektórzy faktycznie leją, oglonie wlewa się tam ATFa.

Skorzystaj z wyszukiwarki, było sporo na ten temat, jak wymienić olej w wspomaganiu, Bardzo prosta czynność, przy okazj można wymienić filtr.

Pozdrawiam

Autor:  BrunoGiamatti [ czw paź 16, 2008 9:41 pm ]
Tytuł: 

Ale jak to skrzypi?? trzeszczy czy piszczy?
Powinno lać się ATF ... a lać tak zeby było dużo ale sie nie wylewało (nie pamietam jak to wygladało na wskaźniku .. ale powinien być olej na tym żółtym czymś)

Autor:  Mercedes190E [ czw paź 16, 2008 9:51 pm ]
Tytuł: 

Trzeszczy, jakby ktoś zamykał drzwi od starej szafy ;-)
nie jest to glosne i dzieje sie tylko na postoju, ok poszukam.

Autor:  Mirmur [ czw paź 16, 2008 10:16 pm ]
Tytuł:  Re: Zbiorniczek wspomagania

Mercedes190E pisze:
Trzeszczy, jakby ktoś zamykał drzwi od starej szafy ;-)nie jest to glosne i dzieje sie tylko na postoju, ok poszukam.


Najczęściej skrzypią sworznie zwrotnicy. Zwykle są to odgłosy tuż przed odpadnięciem kół podczas jazdy. Dźwięk z 'pustej' pompy wspomagania jest zupełnie inny.

Mercedes190E pisze:
Jako że w meśku coś skrzypi przy kręceniu kiera w miejscu, podejrzewam, że brakuje płynu w pompie wspomagania.


Jeśli faktycznie hałasuje Ci pompa wspomagania to najgłośniejszy i stały dźwięk jest przy maksymalnie skręconych kołach przy odpalonym silniku.

Mercedes190E pisze:
Jako, ze w tym aucie nie ma klasycznego zbiorniczka, tylko jak wywnioskowałem jest on bezpośrednio na pompie mam kilka pytan. Odkręcam ten czarny korek (na zimnym czy ciepłym silniku?) i dolewam płynu. Ale dokąd? Pod korek?


Temperatura obojętna. Trochę poniżej poziomu korka.

Mercedes190E pisze:
Jeszcze pytanie co tam dolać? Jeśli niewiadomo co tam jest za płyn? Dot4 mozna dolać?


Brawo [zlosnik]. Przecież DOT 4 to płyn hamulcowy! W układzie wspomagania powinien być ATF220 (czerwony olej hydrauliczny).

Mercedes190E pisze:
Jeszcze czy warto wymienić cały płyn? Ma bankowo pare lat. Jak powinienem przeprowadzić wymiane płynu i jak układ odpowietrzyć?


Jeśli chcesz dbać o auto to wymień cały olej we wspomaganiu. Układ odpowietrzy się sam, ale trzeba zwykle trochę pokręcić kierownicą na postoju przy odpalonym silniku.

Pozdrawiam.

Autor:  Mercedes190E [ czw paź 16, 2008 10:31 pm ]
Tytuł: 

Hmmm.... No ale nie ma żadnych luzów w zawieszeniu, auto pięknie jedzie, wybiera nierówności i ładnie wchodzi w zakręty, jakiekolwiek dźwieki pojwiaja sie gdy auto stoi albo wolno sie toczy i wykonuje sie szybkie obroty kierownica... nie wiem czy dobrze zrozumiales ten opisany przeze mnie dźwiek...

to dźwięk jakby coś łamać, na przykład jakąs deske (nie trzask) tylko odgłos wyginania. Początkowo myślałem, ze to sama kierownica skrzypi ale chyba jednak nie.

sprawdze jeszcze co sie dzieje przy max skręconych kołach. i sprawdze poziom płynu.

Co do wymiany, a jak spuścić ten płyn?

Nie śmiejscie sie, to po pierwsze nie moje auto, moje to zupełnie inna stajnia. Po drugie dopiero ucze sie samochodów...

Odpowietrzam ten ukłąd na normalnie dokręconym korku?

Autor:  Mirmur [ czw paź 16, 2008 10:47 pm ]
Tytuł: 

Mercedes190E pisze:
Hmmm.... No ale nie ma żadnych luzów w zawieszeniu, auto pięknie jedzie, wybiera nierówności i ładnie wchodzi w zakręty


Mercedes z tego słynie. Luzy zawieszenia a szczególnie zużyte sworznie nie każdy mechanik wykryje. Jeśli odgłos masz przy kręceniu kierownicą na zgaszonym silniku to mogą to być sworznie zwrotnicy. Jeśli odgłos masz przy krańcowych położeniach kierownicy na zapalonym silniku to może to być brak oleju w pompie wspomagania. Zresztą, jeśli faktycznie w zbiorniczku widać dno to nie ma się, nad czym zastanawiać tylko trzeba najpierw uzupełnić poziom.

Pozdrawiam.

Autor:  Mercedes190E [ czw paź 16, 2008 10:48 pm ]
Tytuł: 

oczywiscie caly czas mowilem o kreceniu na zapalonym

Autor:  kit [ czw paź 16, 2008 11:13 pm ]
Tytuł: 

Tutaj jest napisane ile ma być płynu w zbiorniczku.

Co do skrzypienia - odpal silnik, otwórz maskę, pokręć kierownicą a druga osoba niech nasłuchuje czy to rzeczywiście pompa.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/