MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jaki silnik diesla wybrać do ciężkiej pracy? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36629 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Grigorij [ pt paź 17, 2008 11:43 am ] |
Tytuł: | Jaki silnik diesla wybrać do ciężkiej pracy? |
W tym miesiącu chciałbym kupić Mercedesa W124 w wersji kombi ![]() Po pół roku zabawy z japońskimi wynalazkami, zmądrzałem ![]() Nie ukrywam że auto będzie służyło do ciężkiej pracy, wożenia części samochodowych, ciągnięcia lawet, przyczep itp. Jaki silnik polecacie? 1) 300D? 2) 250D? 3) 300TD? 4) 250TD? Zaznaczam że przedewszystkim zależy mi na bezawaryjności, prostocie obsługi, dużej tolerancji na złej jakości paliwa (polska rzeczywistość), oraz na sporym momencie obrotowym. Poza tym kolega prowadzi knajpę i twierdzi że do takiego MB można wlewać olej posmażalniczy po filtracji ![]() Jaką skrzynię wybrać? Skłaniam się ku manualnej, ze wzgledu na spalanie, i osobiste preferencje, ale poczytałem na forum o rozlatujących sie kołach dwumasowych, które jak sądze nie występują w automatach, jaka jest wytrzymałość automatu? Czy opłaca sie kupić autko lekko uderzone, na przykład w przód, bok (do wymiany drzwi) czy trudno się zmienia części blacharskie? |
Autor: | Janfocus [ pt paź 17, 2008 11:57 am ] |
Tytuł: | |
300d bez turbo ![]() |
Autor: | bary123ce [ pt paź 17, 2008 12:28 pm ] |
Tytuł: | |
300D z turbo w automacie. Spełnia wszystkie ww. wymogi i jest nie do zajechania. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pt paź 17, 2008 2:49 pm ] |
Tytuł: | |
ja ma byc prosty to tylko 300d.250d pod lawetą spali wiecej od 300d a pod gorke bedziesz na wstecznym jechał ![]() |
Autor: | bary123ce [ pt paź 17, 2008 3:01 pm ] |
Tytuł: | |
a co to- 300 turbo nie jest prostym silnikiem? |
Autor: | trocin [ pt paź 17, 2008 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
Do ciezkiej pracy polecam 300d bez turbo manual ![]() |
Autor: | ojś [ pt paź 17, 2008 3:18 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: a co to- 300 turbo nie jest prostym silnikiem?
tak z autopsji to ma TURBO (może sie zepsuć, jakby nie patrzeć) ![]() |
Autor: | gzgzgz [ pt paź 17, 2008 3:25 pm ] |
Tytuł: | |
w 250d koło dwumasowe było od 9.88 roku więc szukaj okazów do 88 ![]() |
Autor: | Grigorij [ pt paź 17, 2008 3:56 pm ] |
Tytuł: | |
Skłaniam się ku 300D bez Turbo, pomijając większe skomplikowanie przez występowanie turbiny, to myśle ze duży procent tych turbin będzie nadawała się do natychmiastowej regeneracji ![]() Czy w 300D też była dwumasówka, w jakich rocznikach? Czemu 300D nadaje się lepiej do rzepaku niż 250D? |
Autor: | WojtekW [ pt paź 17, 2008 4:13 pm ] |
Tytuł: | |
Oba się nadają do rzepaku ![]() ale 300d ma większą moc i lepiej jeździ (szczególnie pod obciążeniem). 250/300TDT w b. dobrym stanie jest naprawdę b. ciężko znaleźć. 300d to najlepszy wybór |
Autor: | TReneR [ pt paź 17, 2008 4:18 pm ] |
Tytuł: | |
Regeneracja turbiny to nie sa az tak wielkie koszta, a jednak moment obrotowy dostepny prawie od samego "dolu" jest bardzo porzadany przy ciaganiu ciezkich przyczep. |
Autor: | WojtekW [ pt paź 17, 2008 4:41 pm ] |
Tytuł: | |
Cena regeneracji nie jest strasznie wysoka, ale na sam początek musisz dołożyć 800-1200 zł i nie wiesz jak to będzie to zrobione (poza tym po co od razu pakować się w coś co trzeba naprawiać?). Przy ciężkiej pracy im mniej skomplikowana konstrukcja tym lepiej - a 300D 24V dysponuje już wystarczającą mocą i momentem. A tak przy okazji - przy jakich obrotach włacza się turbo w 300TDT ? i jak wygląda przebieg momentu w obu ? macie może jakieś wykresy ? |
Autor: | Grigorij [ sob paź 18, 2008 11:22 am ] |
Tytuł: | |
Czy istnieje 300Turbodiesel z manualem? Według wikipedii istnieje, ale jak mówi mój promotor - "Jest to źródło naukowe na równi z Bravo girl" ![]() |
Autor: | Arturo* [ sob paź 18, 2008 12:29 pm ] |
Tytuł: | |
Napisałem Ci propozycję na PW ![]() pozdr |
Autor: | Chuck Norris [ sob paź 18, 2008 7:15 pm ] |
Tytuł: | |
to i ja cos dopowiem: mianowicie w e-klasie 124 szły wersje E250D i E250D turbo także E300D jak i E300D turbo... z tym że nikt nie zauważa że golasy tzw 250-tka i 300-tka to juz nowe generacyjnie silniki czyli te z okulara i c-klasy 20 i 24 zaworowe a te z turbo to tzw stare klekoty i co z tego że mają turbine???? która tak naprawdę pomaga dopiero powyżej około 2tys obrotów i owszem radość z jazdy jest fajna ale dalej to klekot... dopowiem tak: dane tech: E250D - 113KM 20V E250D turbo 126KM (stary 94KM 10V klekot dostał turbine) E300D - 136KM 24V E300D turbo 147KM (stary 113KM 12V klekot dostał turbine |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |