MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jakie różnice w silnikach w126 560 SEL i w126 560 SEC???
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36634
Strona 1 z 1

Autor:  Marcin1981 [ pt paź 17, 2008 3:43 pm ]
Tytuł:  Jakie różnice w silnikach w126 560 SEL i w126 560 SEC???

Witam, zastanawiam się nad przekładką silnika. Czy jest możliwość przerzucenia do qpety silnika z sedana z tego samego roku (1987)? Czy są to te same silniki i części do nich są takie same? Bardzo dziękuję za odpowiedź! Być może ma ktoś taki silnik w dobrym stanie i chciałby się go pozbyć? Pozdrawiam wszystkich forumowiczów!

Autor:  hogben [ pt paź 17, 2008 3:47 pm ]
Tytuł: 

Są takie same , M117.968

Autor:  zegarek [ pt paź 17, 2008 4:20 pm ]
Tytuł: 

hogben pisze:
Są takie same , M117.968


To, że oba są 117.968, wcale nie wynika, że takie same.
We wrześniu 87 nastąpiła zmiana stopnia sprężania. Do tego wersje z katem i bez, miały inne wałki rozrządu i inne duperele w osprzęcie. A numerek ten sam .968

Czyli odpowiedź na pytanie

Cytuj:
Czy są to te same silniki i części do nich są takie same?

brzmi NIE.

A na pytanie
Cytuj:
Czy jest możliwość przerzucenia do qpety silnika z sedana z tego samego roku (1987)


brzmi TAK

Z tyłu silnika z prawej strony, przy łączeniu ze skrzynią, patrząc z góry zobaczysz wybity numer silnika. Za nim, na tej samej stopce zobaczysz "10.0" jeśli silnik jest o podwyższonym stopniu sprężania.

Autor:  Marcin1981 [ pt paź 17, 2008 9:29 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję bardzo za odpowiedzi! Rozumiem, że jeżeli znajdę sedana z tego samego okresu w którym została wyprodukowana moja qpeta i auto będzie miało też katalizator i taki sam stopień sprężania to powinno udać się przerzucić motor. W takim razie może ma ktoś silnik od 560-ki z katalizatorem wypuszczonej w grudniu 87 roku? :) Pozdrawiam!

Autor:  zegarek [ sob paź 18, 2008 12:07 am ]
Tytuł: 

szukaj po 87, na pewno podejdzie i będzie 10.0

Autor:  Marcin1981 [ sob paź 18, 2008 9:08 am ]
Tytuł: 

A czy różniły się czymś silniki bez katalizatora i z katalizatorem? Czy po prostu szukać silnika po 87 roku i wszystkie do 91 roku powinny pasować?

Autor:  zegarek [ sob paź 18, 2008 10:59 am ]
Tytuł: 

Tak, wałkami i kolektorami wydechowymi.
Te bez katów miały wałki o dłuższych czasach otwarcia i do tego zastosowane były kolektory tri-y. Jak założysz do takich wałków zwykły kolektor log, to silnik będzie pracował nędznie.
Dlatego musi być dobrana para.

Nie przejmuj się, te bez katów o mocy 300hp to rzadkie przypadki.
Taki silnik poznasz po kolektorze, po wałkach lub można dojść jakoś po numerze silnika. Wersje ECE miały naklejke na pokrywie zaworów o kodzie 822. A taki silnik raczej będziesz wyjmował z chodzącego auta, to po VIN'ie się pozna.

Najpierw znajdz dobry silnik, a później będziesz się przejmował :)

Autor:  Marcin1981 [ sob paź 18, 2008 11:35 am ]
Tytuł: 

A wersja ze stanów lub uk podejdzie?

Autor:  zegarek [ sob paź 18, 2008 1:19 pm ]
Tytuł: 

wersje US mają niższy stopień sprężania.
UK powinny być takie same, z tym że w wersji 300hp, kolektory nie podejdą do wersji z kierownicą po lewej stronie.

Autor:  Marcin1981 [ sob paź 18, 2008 3:44 pm ]
Tytuł: 

no to tragedia :/ w stanach jest tego sporo, w uk niewiele w normalnej cenie :/

Autor:  aegm [ sob paź 18, 2008 3:48 pm ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
Wersje ECE miały naklejke na pokrywie


uwielbiam wersje ECE. Czysta moc,bez zadnych zapchanych katow-sratow.Pala mniej i ladnie z nich pachnie [cool]
Wersje ECE prawie wymarly w D ze wzgledu na chorendalne skladki podatku drogowego :cry:W stanach w ogole ich nie bylo.Baly za to wykastrowane motory o ok.20% [szalone]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/