MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 3:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 19, 2008 5:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Cześć
Zauważyłem w Dolores ostatnio dziwną rzecz. Mianowicie podczas stania na światłach, gdy dźwignia zmiany biegów jest w pozycji N, ekonomizer jest lekko wychylony, tak jak by silnik pracował pod obciążeniem. Czasami dzieje się tak również, jak przełączam na D, ale trzymam nogę na hamulcu. Czy to wina ekonomizera? Czy silnik w jakiś sposób jest obciążony i to przekłada się na wskazania? Obroty są jednakowe, gdy wskazówka jest lekko wychylona i gdy jest "na zero". Zastanawiam się czy czasem nie jest odpowiedzialny za to "zabity" kat? A skoro mogłoby się okazać, że to on, to wymienić na nowy, czy zupełnie pozbyć się go? W szukajce zdania są podzielone, więc za bardzo nie wiem, w którą stronę pójść. Osobiście wstawiłbym nowy, ale nie wiem czy jest sens. Kolejne, co mnie boli to pedał gazu. Mino, wielokrotnego smarowania wszystkich cięgien (chyba wszystkich), pedał bardzo ciężko "pracuje". Nie ma płynnej pracy, co jest szczególnie uciążliwe przy ruszaniu spod świateł, bo od razu "daje mu w palnik”. Jak jestem pierwszy na światłach to jakoś idzie, problemem jest ruszenie za kimś, a samo puszczenie nogi z hamulca nie wystarcza. Problem dotyczy również jazdy w korkach, gdzie zamiast płynnie jechać wykonuję "żabie skoki". Z tego, co zauważyłem to "gaz" jest dość skomplikowany w budowie, ale czy to wina Dolores czy da się może to jakoś "upłynnić". Najtrudniejsze jest pierwsze przełamanie, potem już pracuje idealnie.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 19, 2008 9:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Wychylenia ekonomizera może być skutkiem nieszczelności w dolocie i faktycznie wtedy nie obrazuje stopnia obciążenia silnika...
Czemu podejrzewasz kat? Masz jakieś objawy z jego strony?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 20, 2008 9:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Byłem spawać dziurkę w tłumiku, facet od katów pytając o przebieg i to czy auto jeździ na LPG, stwierdził że może być zabity. Niejako jego słowa potwierdzała by analiza spalin gdzie wyszło "zbyt ubogo". Ale 100% pewności zapchanego kata nie mam. Tak się zastanawiałem czy zabity kat nie wpływa na wychylenie ekonomizera, silnik spala więcej powodując ruch wskazówki? czy takie coś jest możliwe?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 20, 2008 9:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
miałem kiedyś totalnie zapchany ostatni wydech, a wskazówka ekonomizera była ok, natomiast ostatnio jk troche porozbierałem pojawił sie tez ten problem, a ściągałem kilka gum z dolotu czyli stawaił bym na dolot


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 20, 2008 12:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
pedał bardzo ciężko "pracuje"


Obstawiam źle wyregulowane cięgna sterujące silnikiem. U mnie taki objaw występował kiedy na najdłuższym cięgnie z amortyzatorkiem był za mały skok wstępnego oporu. Masz ASR albo tempomat?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 20, 2008 2:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
CZUWOJ pisze:
Masz ASR albo tempomat?


ASR nie mam, a do tempomatu to jest tylko "silniczek" na silniku. Z
vin-u wynika, że nie miał tempomatu.

A coś bliżej na temat cięgien możesz powiedzieć, gdzie tego szukać i jak się za to zabrać?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 20, 2008 4:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Cięgna są na silniku i na grodzi. Sprawdź najdłuższe cięgno na silniku czy ma jakąś swobodę ruchu. Jak ktoś naciska gaz to długie cięgno powinno się poruszyć przy grodzi na jakieś 1,5 cm a potem dopiero pchać dalej krótkie cięgno i otwierać przepustnice. Nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie jest też silniczek od ASR/TEMP i jest on sterowany takim ustrojstwem na silniku koło grodzi z którego wychodzi właśnie to długie cięgno. Ten silniczek ma między innymi funkcje jakby wspomagania pracy układu, więc może też być tak że albo padł silniczek albo jego sterowanie.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 20, 2008 6:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
berts pisze:
Byłem spawać dziurkę w tłumiku, facet od katów pytając o przebieg i to czy auto jeździ na LPG, stwierdził że może być zabity. Niejako jego słowa potwierdzała by analiza spalin gdzie wyszło "zbyt ubogo". Ale 100% pewności zapchanego kata nie mam

Zbyt uboga mieszanka jest prostym skutkiem (albo złego sterowania/regulacji) albo właśnie nieszczelnego dolotu (stąd potem strzały gazu -jeśli taki masz), drugi objaw wychylenie ekonomizera (gdy wolne obroty masz powyżej 500rpm) też może świadczyć o nieszczelnościach w dolocie -ja bym tu szukał. Mój jeździł mając 10 :o nieszczelności w dolocie :), a dopiero po usunięciu wszystkich ekonomizer wrócił na miejsce...
Co do kata, to podejrzewam że Twój ma podobnie przelatane jak mój i jak pojechałem do tłumikarza na spawanie środkowego -pierwsze co chciał robić to wypruć mi kata (nie wiem czy ze względu na platynę czy inny miał w tym interes poza dorobieniem mi całego wydechu, bo rzekomo oryginału nie można kupić), a oryginały owszem można kupić i to wcale nie za nieludzkie pieniądze (a te nie mają 3lat gwarancji tylko chodzą dłużej), tak więc zmieniłem tłumikarza, ten bez słowa pospawał i jest ok (na pół roku :) ), a co do zabitego kata, to moje auto bez miksera niewiele odbiega przyspieszeniem od nominału, więc nie sądzę abym miał jakoś drastycznie zabity kat, z resztą gaz raczej go wypala niż zawala...

pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 20, 2008 7:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Cięgna sprawdzę jutro, dzisiaj natomiast podczas grzebania rozsypał się pedał gazu :evil: odpadł plastyczek który trzyma całą "stopkę od gazu". Stopka lata sobie luźno i niby nic się nie dzieje, ale blokuje się mniej więcej w 1/3 możliwości wciśnięcia. Skutkuje to spokojniejszą jazdą ha ha ha. Cięgna chyba pracują dobrze, bo gdy naciskałem sam pręcik wystający z grodzi to chodziło płynnie. Także winowajca chyba się znalazł. Jutro będę robił dalsze oględziny, a pedał trzeba będzie chyba kupić nowy...


Janfocus pisze:
(gdy wolne obroty masz powyżej 500rpm)

wolne obroty mam w granicach 700

Janfocus pisze:
a dopiero po usunięciu wszystkich ekonomizer wrócił na miejsce...


u mnie raz na jakiś czas się wychyli, większość czasu jest na właściwej pozycji, co nie zmienia faktu, że mogą to być początki nieszczelności.


Janfocus pisze:
niewiele odbiega przyspieszeniem od nominału


nie chcę wywalać kata dla przyśpieszenia, skończy się tak, że zamontuję nowy bo skoro był w oryginale to dlaczego to zmieniać. Zastanawiam się nad przydatnością tego który mam w tej chwili. I czy nie stwarza czasem problemów. Auto ma LPG, na którym zrobiło sądzę w granicach 100 tyś, wcześniej śmigał bez, kat jest od nowości, może faktycznie pora go wymienić.
Janfocus pisze:
Zbyt uboga mieszanka jest prostym skutkiem (albo złego sterowania/regulacji)

Mam za sobą 3 wizytu u diagnosty więc prędzej obstawiam nieszczelny dolot, podpowiesz jak się zabrać do wyeliminowania owych "dziurek" w dolocie?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 20, 2008 10:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
u mnie raz na jakiś czas się wychyli, większość czasu jest na właściwej pozycji, co nie zmienia faktu, że mogą to być początki nieszczelności.

to normalne dla istniejącej nieszczelności, bo jej zakres jest funkcja temperatury/wilgotności...

berts pisze:
podpowiesz jak się zabrać do wyeliminowania owych "dziurek" w dolocie?

dziurki z wierzchu rurek od silnika wolnych i odpowietrzania skrzyni mozna zdiagnozować na pracującym silniku lejąc benzynę (jak pisał Ukaniu) z zachowaniem ostrożności na gorący kolektor, bo podciśnienie w układzie zassie palio i powinno wpłynąć na pracę silnika, można też spryskać preparatem, który się pieni (np taki w rodzaju WD-40) a wtedy bąble są wciągane i widać szczeliny. Niestety pęknięcia i nieszczelności z reguły są od spodu czyli od strony gorącego silnika :( co utrudnia diagnozę. Tak czy siak z reguły nie obejdzie się od rozmontowania wtrysku i zdjęcia rozdzielacza, obejrzenia fartucha i reszty gum i połączeń do rurek podciśnieniowych, które także idą pod kolektorem ssącym, do tego uszczelniacze pod wtryskami. każde takie złącze trzeba ruszyć ręką i zobaczyć czy nie wychodzi łatwo. Te gumy twardnieją z czasem od temperatury (i gazu) i nawet jak nie popękają to na połączeniach z plastikami nie trzymają szczelności... Nie polecam cybantów ani uszczelniania silikonem, bo to nie rozwiązanie (a na pewno nie na długo), ale polecam każdą sztywną rurkę wymienić na nową oryginalną MB (koszt kompletu oryginałów ok 700pln). Ponieważ robota jest na pół dnia warto zrobić ją kompleksowo...

powodzenia

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 2:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
a to się zdziwiłem pedał w ASO jest tańszy niż w sklepie specjalizującym się w Mercedesach. Nie jest to różnica 5 zł lecz całych 20 :) Jutro powinno być wszystko ok z pedałem, pozostaną nieszczelności do naprawienia.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 6:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
berts pisze:
a to się zdziwiłem pedał w ASO jest tańszy niż w sklepie specjalizującym się w Mercedesach. Nie jest to różnica 5 zł lecz całych 20 :)


Pewnie ta część nie występuje jako zamiennik i sklep po prostu kupuje
w ASO i dolicza swoje...

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl