MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 3:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 19, 2008 10:53 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz paź 19, 2008 10:46 pm
Posty: 4
witam chcialbym wymienic most w 3.2 ale pytanie czy ten most musi byc od 3.2 czy jest szansa ze od innych modeli silnika tez pasuje....
pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 19, 2008 11:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Różne sa od 4 bieg . automatu i 5 bieg. automatu , a co dopiero od innego silnika.
Jak masz 4 bieg.automat to podejdzie od modelu 300se(280se) ale taki silnik był tylko w pierwszej serii i jest bardzo rzadko spotykany.
Musisz szukac od dokładnie takiej samej 140 jaką masz, nawet SEL ma inny bo ma w standardzie 5 bieg. skrzynie.


3,46 ale sprawdź po vinie,albo zdrap syf z dyfra i sam zobacz.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 20, 2008 11:48 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz paź 19, 2008 10:46 pm
Posty: 4
jak cos to jest manual .... nie chodzi mi tu o fabryczne czesci tylko na sztuke.... bo akurat mam most do wziecia od 3,5 diesla... i niby wyglada podobnie.... :P heh jesli beda sie roznic na kolach od półosiek to problem ale jesli nie to chyba wejdzie??


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 20, 2008 12:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Masakra, ulep z plasteliny.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 12:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
ale cios pisze:
jak cos to jest manual .... nie chodzi mi tu o fabryczne czesci tylko na sztuke.... bo akurat mam most do wziecia od 3,5 diesla... i niby wyglada podobnie.... :P heh jesli beda sie roznic na kolach od półosiek to problem ale jesli nie to chyba wejdzie??


Witam,

Niestety most od 350TD nie będzie dobry.
Diesel ma dużo mniejsze przełożenie czyli 2.82
a Ty potrzebujesz 3.46, gdzie każda dziesiąta przełożenia
to już dużo większy opór dla silnika!
Dlatego tu radzę dobrać taki jaki powinien być bo z miejsca nie ruszysz.

Ale spokojnie znajdziesz most do 3.2 BENZYNA jest tego pełno.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 8:46 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 2:14 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz paź 19, 2008 10:46 pm
Posty: 4
witam dziekowac za wytlumaczenie.... ze moge z miejsca nie ruszyc...:P
heh znalazlem juz od 3.2 z przelozeniem 3.46 dalem 700pln bo z tym dieselem za dlugo sie grzebalem i pojechal do poznania na gielde ...:P wiec nie stety nie pomoge chyba ze z gieldy wroci... to wtedy sie odezwe i dam znac

wytlumacz mi jeszcze na przyszlosc jesli przelozenie bedzie mniejsze od nominalnego to auto szybciej pojedzie, a 5ty bieg bedzie wolniejszy?? i jak przelozenie bedzie wieksze to to jedynka bedzie wolniejsza a 5ty bieg szybszy.... czy analogicznie na odwrot... pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 3:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Proszę bardzo :)
Mimo wszystko jeśli można prosić o namiary to będe wdzięczny. (Na PW)

Oczywiście przesadzam z tym "z miejsca nie ruszysz",
ale ogólnie o to chodzi.

Jeśli most ma przełożenie 2.82 to znaczy, że 2.8 obrotu wału/silnika.
to jeden pełny obrót kół.

Jeśli przełożenie nominalne jest 3.46 to po założeniu mostu
2.82 samochód będzie miał większą prędkość maksymalną
ponieważ 2.82 przy obrotach 4000/min silnik zakręci kołami więcej razy.

4000/min : 2.82 = 1418 obr (kół)
4000/min : 3.46 = 1156 obr (kół)
(oczywiście biorąc pod uwagę bieg o przełożeniu 1.0 czyli IV)

Więc Vmax się zwiększa, ale za to żeby ruszyć z miejsca
potrzeba sporo więcej mocy, gdyż już przy 2.8 obrotu silnika
samochód pokonuje pełny obrót kół.
A przy masie 2000kg to dużo. W związku z tym
w trasie spalanie może być nawet trochę mniejsze,
ale za to przy jeździe po mieście będzie odczuwalnie większe.

Czyli jeśli siedział most 3.46, a dasz 2.82
to Vmax większy przyspieszenie mniejsze

Jeśli siedział most 2.82 a dasz 3.46 to będzie dużo lepiej przyspieszał
ale za to skończą mu się biegi i będziesz miał wrażenie jak byś
na 1-ce jechał 60km/h - silnik wyje a ty stoisz

Najprościej mówiąc tak jak z przerzutkami w rowerze,
z największej praktycznie nie da się ruszyć, ale za to
można bardzo szybko pojechać z górki [zlosnik] [zlosnik]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 9:25 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz paź 19, 2008 10:46 pm
Posty: 4
dziekowac za wyczerpujaca wypowiedz jakby co na priv sie odezwe
pozdro all.... temat zamkniety


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl