MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 3:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 21, 2008 1:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Witam. Niedługo doczekam się wreszcie zwrotu auta od mojego czarownika. Silnik przeszedł generalny remont. Właściwie wszystko poza wałem (bo trzymał wymiar). Wymienione zostały tłoki (czyli był szlif na nadwymiar), panewki korbowe, remont całej głowicy ze wszystkimi honorami.
Auto jeździło już wcześniej na gazie I gen. (ok. 60kkm).
Wiadomo, że pierwszy tysiąc zrobię na Pb.
Ale pytań kilka jest. Czy powinienem np. tankować na początku tylko 98, czy te kilka oktanów nie robi różnicy? A może dodawać jakichś ulepszaczy do paliwa? Kiedy mogę wrócić do jazdy na LPG?
Jakieś inne wskazówki, co do eksploatacji prawie nowego silnika?
Dodam, że jest to dokładnie rocznik '86, M102 2.3 8V K-Jet.
Pozdrawiam,
Paweł.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 7:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Możesz tankować 95, tylko żeby to byłą pewna 95 a nie 82 podpisana jako 95 ;)
Do LPG kiedy wrócić? Osobiście powiem, że najlepiej nigdy ... ale jak chcesz to po tysiącu-dwóch możesz myśleć o tym ;)
Ile Cię wyniósł remont?
A po co uszlachetniacze do wachy? .... Chyba będą zbędna [cool]
Pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 10:52 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Dobrze, że napisałeś prawie nowy , bo nawet "prawie" ten silnik już nigdy nie będzie nowy.Jest zwyczajnie po remoncie.
Mam taki sam , po takim samym remoncie przy 250 tysięcy, i jechałem takim który miał 180 tysięcy bez remontu, całkiem co innego.

Ja od remontu jak zawsze odpalam i gaszę na Pb , jazda na lpg.
Jakiś ujemnych skutków nie zauważyłem.Przejechałem już kilkanaście tysięcy i nie docierałem na Pb. Pierwszy tysiąc bardzo spokojnie , wymiana oleju i normalna eksploatacja.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 12:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie ważne na czym będziesz jeździł.
Ważne abyś zalał olej (najlepiej najtańszy z Tesco - bo im gorszy olej tym lepsze docieranie), pojeździł 20km (nawet nie jakoś emerycko) i wymienił znów. To naprawdę temu silnikowi pomoże :-) - w tym oleju znajdzie się większość metalu jaki wykrzesany będzie w procesie docierania.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt paź 21, 2008 1:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
A ja z ciekawosci zapytam jaki miales przebieg przy robieniu remontu ? - i ile ta operacja Cie kosztowala ?

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 3:53 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 04, 2008 6:57 am
Posty: 46
To Merca się remontuje poniżej 500.000km :o ??

A co do konkretów z remontem, zalej półsyntetyk klasa SL, na gazie nawet lepiej jeździć, bo jest paliwem suchym i nie spłukuje oleju ze ścianek cylindrów zwłaszcza jak silnik jest zimny i ma wzbogaconą mieszankę.

Jeździj normalnie, tylko nie dawaj w tyłek na zimnym, nie przegrzej go, będzie OK, ja robię przy remontach pierwszą wymianę oleju po 20min. od uruchomienia, potem 500k, potem 3500 od zer licząc, potem po 10.000 i już normalnie. ZAWSZE z filtrem.

_________________
Naprawiam fordy:Scorpio i Sierry i Merce W124, diagnostyka CDIF/2. tel. do mnie: 502-894-108.
W posiadaniu:
Scorpio 1993 GHIA
MB 1993 W124 280E
Wycieczki po Krakowie - tel.: 501409396.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 5:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
BrunoGiamatti pisze:
Możesz tankować 95, tylko żeby to byłą pewna 95 a nie 82 podpisana jako 95 ;)
(...)
Pozdrawiam


Może właśnie dlatego lepiej lać 98? Wiadomo, że te 95 będzie miała na pewno.

THC pisze:
Dobrze, że napisałeś prawie nowy , bo nawet "prawie" ten silnik już nigdy nie będzie nowy.Jest zwyczajnie po remoncie.
Mam taki sam , po takim samym remoncie przy 250 tysięcy, i jechałem takim który miał 180 tysięcy bez remontu, całkiem co innego. (...)


Bo 180 tys. to dopiero co dotarty silnik jak chodzi o Mieta:D (tak lekko koloryzując).


ukaniu pisze:
Nie ważne na czym będziesz jeździł.
Ważne abyś zalał olej (najlepiej najtańszy z Tesco - bo im gorszy olej tym lepsze docieranie), pojeździł 20km (nawet nie jakoś emerycko) i wymienił znów. (...)


No właśnie. Kupiony jest już jakiś wypaśny olej Castrola i lada moment będzie zalany. To mam wlać coś o właściwościach smarujących podobnych do wody, przejechać 20 (słownie: dwadzieścia) kilometrów i dopiero wlać dobry olej?

Cremek pisze:
A ja z ciekawosci zapytam jaki miales przebieg przy robieniu remontu ? - i ile ta operacja Cie kosztowala ?


Przebieg - ok. 300 000km. Robota i części w szlifierni (zresztą naprawdę bardzo dobrej) to jakieś 2200 PLN. Jak zajrzę w rodzinne strony, to wrzucę skan z rachunku od szlifierza. Tam jest wszystko osobno wypisane ze szczegółami.

VIK pisze:
To Merca się remontuje poniżej 500.000km ??


Jak nie jest dieslem to czasem się zdarzy. Co mi z tego, że mało pali i wyciąga 200km/h na LPG przy sporym ładunku (oczywiście na reichowskiej autostradzie), jak ma nierówne ciśnienie na garach i kiepsko chodzi na wolnych (wcześniej głowicę robił jakiś idiota i taki był tego efekt). Przy drugim podejściu do robienia głowicy okazało się, że puszcza przez pierścienie, więc zdecydowałem się na kapitalkę. Zrobione wszystko, co budziło chociażby najmniejsze wątpliwości.

VIK pisze:
A co do konkretów z remontem, zalej półsyntetyk klasa SL, na gazie nawet lepiej jeździć, bo jest paliwem suchym i nie spłukuje oleju ze ścianek cylindrów zwłaszcza jak silnik jest zimny i ma wzbogaconą mieszankę.

To już teraz mam wodę z mózgu zrobioną [zlosnik] Rozbieżność zdań mnie zadziwia.
Wiem, że na pewno nie będę mu wstawiał, jak dzikus, ale co do oleju (jego jakości i ilości zmian), to nie wiem, co robić.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 5:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Bywa, że półsyntetyk jest za dobry i zamiast pierścienie dotrzeć się do gładzi to się honowanie powierzchownie wypoleruje i będzie ciągnął olej i miał kiepskie sprężanie.
kontrowersyjna szkoła docierania to odpalić auto - 20min pyrkotania i ogień, ostra jazda 20km - wymiana oleju i koniec docierania :-). Znam silniki koło 300-400tys po takim zabiegu chodzące jak złoto. Tylko trzeba być pewnym właściwie dobranych tolerancji - bo jak się ma zatrzeć to się zatrze z hukiem.
Więc jak widać można praktycznie wszystko - byle wymienić olej szybko.
Co wybierzesz Twoja sprawa - ilu mechaników pewnie tyle szkół :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 5:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Pewnie tak. Ale ten pierwszy olej? Zalać coś kiepskiego na chwilę, a potem zmienić na porządny, tak?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 5:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Coś na temat docierania silników masz TUTAJ.

Poza tym najpierw zalać jakiśminerał Lotosa albo inne Platinum i dać mu popracować na tym. Przed jazdą rozgrzać silnik i to nie tylko samą ciecz, ale też olej, czyli poczekać więcej niż nagrzanie cieczy do temp. pracy. Potem jazda po całym zakresie obrotów, ale nie palnik do oporu od samego dołu, tylko dosyć intensywne przyspieszanie na każdym biegu i puszczanie gazu, aż silnik zejdzie z obrotów. Trzeba pilnować temp. i nie dopuścić do przrgrzania silnika, więc jazdę w korkach najlepiej odpuścić w tym momencie. Dla dotarcia silnika najważniejesze będzie pierwsze kilkadziesiąt km. Po takiej jezdzie powiedzmy 30-40 min trzeba dać silnikowi całkowicie ostygnąć i ewentualnie powtórzyć sesję. I po kłopocie. Ja po pierwszej sesji wymieniłbym olej na kolejnego minerala i 2-ga. Po tym można by jeszcze przejezdzić do około 1000km przebiegu na mineralu i znów zmiana, tylko tym razem na co już tam chcesz.

Zrobisz jak zechcesz, ale nie ma nic gorszego jak glazing cylindrów. Będzie wtedy brał olej i kompresji też nie będzie takiej, jakby po remoncie można oczekiwać.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 5:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja bym tak zrobił i tak robię jak się trafi, że trzeba przeszlifować cylindry.
Ostatnio kupiłem najtanszy możłiwy olej w supermarkecie, nawet już nie pamiętam co.
Docieranie to proces polegający na ścieraniu i tutaj za dobry olej przeszkadza.
Jedyne co nie chcemy aby się docierało to panewki - dlatego ja poleruję czopy na lustro.
Mor - ten Pan ma takie zdanie jak Ja :-) a Ja jak znajomy mechanik z 60 letnią praktyką :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 5:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
ukaniu pisze:
Mor - ten Pan ma takie zdanie jak Ja a Ja jak znajomy mechanik z 60 letnią praktyką


Ja, nie znając jeszcze tych pomysłów Motomana, docierałem swoje maszyny w wersji soft jego zaleceń. Czyli nie jak piszą w instrukcji wleczenie się, ale również nie zupełny hardcore.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony wt paź 21, 2008 6:05 pm przez Mor, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 5:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
A więc postanowione. Wleję mu najpierw mineralny i jadę z nim na lotnisko (bo jest niedaleko) i robię pół godzinki "hard break in". Potem ewentualnie zaleję następny minerał i zrobię to samo (razem z wymianą filtra oczywiście). A potem już klasyczne docieranie na dobrym oleju.
Pytanie. Auto zostanie odebrane przez brata, który zrobi nim prawdopodobnie jakieś 2 km z warsztatu do domu w bardzo spokojnym stylu. Tam auto poczeka na mnie i wtedy dopiero zacznie się docieranie. Czy takie małe, spokojne intro może wypaczyć metodę "h. b. i."?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 6:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Z tym hard break in to bym jednak nie przesadzał z tym hard. Nawet swoje kolejne moto nie docierałem jak wariat, aczkolwiek starałem się pociągnąć go po obrotach na każdym biegu.

Co do wyjazdu z warsztatu, to niech koniecznie rozgrzeje dobrze auto zanim ruszy. Dla docieranego silnika b.szkodliwe jest obciążanie na zimnym. I najlepiej byłoby po prostu wyjechać z warsztatu i docierać... Ja miałem takie możliwości, ale nie zawsze się da.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 6:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
No wiadomo, że nie będę docierał go na 1/4 mili. Tak z rozsądkiem.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl