MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Dołożenie Webasto https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36707 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Krzysztof [ wt paź 21, 2008 7:45 am ] |
Tytuł: | Dołożenie Webasto |
Witam Idzie zima i się zastanawiam nad założeniem / dołożeniem do mojego W124 Webasto. Czy ktoś przeprowadzał już taką operację? Nadmienię że w oryginale nie było tego urządzenia. Czy to będzie duża rzeźba i jaki koszt jest zakupu wszystkich części. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt paź 21, 2008 8:40 am ] |
Tytuł: | |
no wyjdzie troche ze sie reklamuje bo mam takie webasto do sprzedania od VITO CDI.Ale jakie bys niekupował to jak najnowsze -tzn odpusc sobie oryginalne z lat 90-tych bo mało ktore działa i ciezko o czesci serwis itp.No i zeby był komplet z pompka,rurką wydechową -kabelkami itp itd.No i wazna sprawa czy chesz full wersje z zegarem zeby sobie ustawic na godzine zeby grzało czy tylko takie proste na guziczek -włacz/wyłacz. |
Autor: | Gerri [ wt paź 21, 2008 8:47 am ] |
Tytuł: | |
Jest bardzo ważne, żeby nie kupić piecyka sterowanego CAN-em. Kupi się bardzo tanio, a będzie całkowicie nieprzydatny. Musi być taki sterowany analogowo (czyli podaniem impulsu napięcia) A dołożenie zegara to raptem kilkadziesiąt złotych. Zakładałem coś takiego; więcej jak połowa czasu montażu to było myślenie koncepcyjne ![]() |
Autor: | Krzysztof [ wt paź 21, 2008 4:29 pm ] |
Tytuł: | |
A jeśli bym kupował nowsze (nie nowe ze sklepu) to z jaką kwotą musiałbym się liczyć? Czy poniżej 1000zł jest realne?? kombinować mogę sam (spawanie malowanie i inne rzeczy mechaniczne robię sam) więc dam radę. Kłopot w tym że nie widzę tego co mam założyć - a wydać kasę na złom - to nie sztuka. |
Autor: | rolbas [ wt paź 21, 2008 9:49 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: tzn odpusc sobie oryginalne z lat 90-tych bo mało ktore działa i ciezko o czesci serwis itp..
Te starsze Webasto typu WD B ( benzin) lub D ( diesel) sa znacznie trwalsze niz z tych nowych serii Thermotop. nieprawda jest ze jest klopot z czesciami zamniennymi : jest WSZYSTKO dostepne tyle ze nie jest to tanie, natomiast ogrzewania te sa proste budowie i naprawie. Dokumentacja jest cala dostepna w internecie tak wiec mozna samemu wszystko ladnie doprowadzic do ladu. I nie teoretyzuje: w 2000 roku zalozylem w MAzdzie diesel takei Webasto WDB46 z 1987 roku przelozone z starego Passata. Po porstu przelozylem i tyle, zadnych wymiany czesci. W zeszlym roku po 7 latach uzytkowania Webasto zaczelo lekko szwankowac- okazalo sie ze wloknika na ktora powinien kapac ON po protsu przestala istniec. Zakupilem nowa orygonalna wloknine, uszczelki, za calosc zaplacilem 80 zl i webasto do dzis smiga bez problemu. Za 50 zl dolozylem sterowanie z pilota ( zegar oczywiscie tez jest) i sprzet mimo ze stary smiga az milo. ponizej jest link do nienajtanszej aukcji z WDB46 ale bez wiazki elektrycznej niestety. Przy takich wiekowych instalacjach nawet jest lepiej samemu ja odtworzyc z nowych kabli ( o ile sa oryginalne wtyczmi) bo ani to skomplikowane ani drogie. http://allegro.pl/item457864408_dbw46_o ... wodne.html |
Autor: | Gerri [ wt paź 21, 2008 10:04 pm ] |
Tytuł: | |
Jest inny aspekt tej sprawy: ogrzewanie kompaktowe ma sterownik wewnątrz, co powoduje, że instalacja elektryczna staje się bardzo prosta. Starsze piecyki miały sterownik przeważnie w kabinie i bez oryginalnej wiązki trochę ciężko było ruszyć. Odnośnie ceny: swoje (kompletne!) sprzedałem na "Alledrogo" za 600 złotych (piecyk, zegar, wtyczki i wiązka, pompka obiegowa, pompka paliwa, przewody paliwowe, przewody płynu chłodzącego, przewody wydechowe plus komplet instrukcji serwisowych i niewykorzystany sterownik "CAN") Starałem się podłączyć komplet dostępnych funkcji - był to czujnik temperatury zewnętrznej z wyświetlaniem na ekranie zegara programowego oraz funkcja chłodzenia pojazdu latem - jest to możliwość załączenia przy pomocy zegara programowego samego wentylatora (bez załączenia piecyka) |
Autor: | kit [ śr paź 22, 2008 9:01 am ] |
Tytuł: | |
rolbas pisze: okazalo sie ze wloknika na ktora powinien kapac ON po protsu przestala istniec. Zakupilem nowa orygonalna wloknine, uszczelki, za calosc zaplacilem 80 zl i webasto do dzis smiga bez problemu.
A gdzie takie rzeczy można nabyć? U mnie w tej włóknince jest mała dziurka ale grzanie jeszcze śmiga. |
Autor: | rolbas [ śr paź 22, 2008 12:58 pm ] |
Tytuł: | |
kit pisze: A gdzie takie rzeczy można nabyć? U mnie w tej włóknince jest mała dziurka ale grzanie jeszcze śmiga.
Rok temu zakupilem ( sciagniete na zamowienie) wloknine i uszczelki w sklepie co miaal czesci do TIRow i byl tez dystrybutorem lokalnym WEBASTO. NIestety gosc zwinal inters ![]() |
Autor: | pejpel [ pt lis 28, 2008 2:41 pm ] |
Tytuł: | |
Podepnę się do tematu. Moja wiedza o webasto nie jest zbyt duża, głównie opieram się na tym, co wytłumaczył mi znajomy. Otóż poleca mi webasto wodne (mówię webasto, bo polecał ogrzewanie wyłącznie tej firmy), które jak mi tłumaczył może podgrzać cały układ chłodzenia samochodu. Oczekiwany przeze mnie efekt jest taki, że wsiadając do samochodu po całej nocy stania będę miał silnik ciepły, jakby niedługą chwilę wcześniej pracował. Korzyść jest oczywista - ciepły silnik lepiej zapala, samochód się mniej męczy, lepiej pracuje. Druga rzecz, którą podobno można zrobić: podłączyć fabryczny nawiew samochodu do tego wszystkiego, tak, że uruchamiając webasto, będę miał np odmrożoną szybę kierowcy. Trzecia: podłączyć to wszystko do jakiegoś zmyślnego pilota, tak, żebym robiąc sobie poranną kawę kliknął przez okno, a potem wsiadł do ciepłego i gotowego do jazdy samochodu. Dodam, że samochodem w którym chciałbym to zrobić jest Volvo 760 2.4 turbodiesel. Obecność tematu na tym forum usprawiedliwi może fakt, że jeśli da się tak zrobić -podobna instalacja ma trafić do W124 3.0 d taty. Zakładam, że jeśli to wszystko możliwe, podobnie może to wyglądać w Volvie, jak Mercedesie. Moja 116 zimuje w garażu i jej to wszystko nie dotyczy. Szukałem oczywiście różnych informacji w internecie, ale trudno się zorientować. W całym tym śmietniku trudno o jakieś rzeczowe informacje. Proszę więc szanownych forumowiczów o wyklarowanie mi czy to, co sobie wymarzyłem jest możliwe i ma sens, jak się za to zabrać. Czy szukać częsci osobno (jakich, nie znajac sie na tym?!), a potem magika co to poskłada, czy może ktoś zna w Wwie lub okolicach kogoś kto tanio i uczciwie urzeczywistni mój plan? Zakładając, że to wszystko realne, z jakimi kosztami muszę się liczyć? PS uruchamianie Webasto jakims programowaniem czasu mnie nie interesuje zupelnie, jako ze nie ma zadnej regularnosci w moim zyciu i nigdy nie przewidzialbym kiedy to ustawiac. PPS może jakiś zapalony forumowicz, znający się na rzeczy pokusiłby się o usystematyzowanie różnych informacji nt ogrzewania postojowego, tak żeby kolejne zainteresowane osoby mogły skorzystać? Nie mogę nic od nikogo wymagać oczywiście, lecz uważam, że taki temat może się wielu osobom przydać. jakiś wątek "jak to działa/ jak to zrobić"? |
Autor: | Janfocus [ pt lis 28, 2008 2:46 pm ] |
Tytuł: | |
pejpel pisze: które jak mi tłumaczył może podgrzać cały układ chłodzenia samochodu.
a więc i nawiew będzie miał ciepłe powietze bo ono wlasnie pochodzi od układu chłodzacego silnika (nic nie trzeba podłączać)... |
Autor: | zebda [ pt lis 28, 2008 3:44 pm ] |
Tytuł: | |
Mialem standheizung w W124 tyle ze od Eberspachera... ...jak bedziesz robic kawe przed wyjsciem z domu to moze byc juz troche zapozno... ...przy temperatuze -5-0 st C. ogrzewanie potrzebowalo ok 20 minut zeby podgrzac silnik tak zeby wskazowka sie lekko ruszyla... ...zeby szyba byla roztopiona to musialo z godzine pochodzic...i to nie przy wielkich mrozach...jak byly wyzsze temperatury to 20 do 30 minut i zostawienie dmuchawy na II biegu (choc lepiej zostawiac na I, moze chlodniej, ale akumulator zyje dluzej) powodowalo saune a aucie. |
Autor: | ukaniu [ pt lis 28, 2008 5:41 pm ] |
Tytuł: | |
W sterownikach od DBW/BBW46 jest sygnał uruchamiający wentylator wnętrza na najniższy bieg po osiągnięciu tempertaury układu 55 stopni. To, że ciecz będzie krązyła to nie znaczy, że nam samo nadmucha ![]() W najprostszej konfiguracji potrzebujemy Sterownik, piec z przyległościami i pompkę paliwa. Z racji, że wpinamy piec w obieg nagrzewnicy musimy otworzyć jej zawory (to konieczna ingerencja w elektrykę czy pneumatykę samochodu). Montowanie Webasto szybko się mówi a powoli robi - mnie z tym schodzi już 2 tydzień ![]() Samo zamontowanie pompki paliwa, poprowadzenie przewodów paliwa, poprowadzenie wiązek elektrycznych, zainstalowanie bezpieczników itd. zamontowanie węży i pieca... Zebda - Twój Ebespacher musiał być jakiś kiepski - BBW grzeje zacnie ![]() |
Autor: | pejpel [ sob lis 29, 2008 11:46 pm ] |
Tytuł: | |
no dziekuję bardzo - wnioskuję z powyższych postów, że to wszystko możliwe? czekanie godzinę nie pociąga mnie rzeczywiście za bardzo, ale może jednak da się szybciej... tak czy inaczej, może ktoś polecić kogoś w WWie lub okolicach kto podjąłby się sklecic taki układ w moim samochodzie za rozsądne pieniądze (jakie?!)? o tym, zebym sam to zrobil mozna zpomniec, od razu. thx |
Autor: | Gerri [ ndz lis 30, 2008 1:07 am ] |
Tytuł: | |
zebda pisze: ...przy temperatuze -5-0 st C. ogrzewanie potrzebowalo ok 20 minut zeby podgrzac silnik tak zeby wskazowka sie lekko ruszyla... ...zeby szyba byla roztopiona to musialo z godzine pochodzic...i to nie przy wielkich mrozach.. Miałęm zamontowany kompakt Thermo-Top o mocy 5 kW Przy temperaturze -15 stopni po 20 minutach ogrzewanie przełączało się w tryb podtrzymywania (czyli silnik miał ok. 50-55 stopni, w kabinie było ciepło i szyby były rozmarznięte) |
Autor: | pejpel [ ndz lis 30, 2008 1:29 am ] |
Tytuł: | |
thx Gerri! a ktoś zna może odp na moje pytania?: kto? za ile? ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |