MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 4:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pare spraw...
Post: śr paź 22, 2008 8:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam,

Zaczalem ostatnio badac moja gwiazde pod katem przygotowania do sezonu zimowego i zauwazylem pare rzeczy, ktore nalezaloby poprawic lub takich ktore nie wiem do czego sa i jak dzialaja i dlatego prosze o porade.

1. Do czego sluzy kratka umieszczona w bagazniku z lewej strony za kolem zapasowym ?
2. Podczas ogledzin tylnego zawieszenie zauwazylem, ze mam oberwany korektor sily hamowania, wisi tylko na jednej srubie i zastanawiam sie jak to ustrojstwo dziala, bo podczas jazdy przez poltora roku nie zauwazylem zeby tyl hamowal slabiej albo byly jakies problemy z ABS-em a z tego co sie dowiadywalem taki kawalek metalu z dwoma mocowaniami kosztuje okolo 200 PLN wiec czy to jest takie wazne ? :o
3. Zauwazylem (jako, ze nie uzywalem tej funkcji wczesniej), ze skrzynia przy wybraniu "2" startuje z jedynki ale nie zmienia na dwojke, w kazdym innym polozeniu skrzynia pracuje poprawnie, nie slizga, moze delikatnie szarpnie przy zmianie z 3 na 4 w zakresie 3-3,5 tys. RPM ale to wszystko - olej jasny i klarowny zmieniany razem z filtrem jakies 10 tys. temu.
4. Jako, ze mialem okazje przewiezc kilka ciezkich rzeczy ostatnio zauwazylem ze NIVO nie pracuje poprawnie - w zasadzie jedyny problem to to, ze auto nie podnosi sie po doladowaniu ciezarem tylko zachowuje sie jak kazy inny samochod, czyli przysiada - plyn w zbiorniku jest wymieniany niedawno, poziom poprawny, auto nie opada po zgaszeniu silnika, zawsze trzyma rowny poziom do momentu dociazenia tylu, podczas jazdy nic nie stuka, nie puka, nie buja, przy probie docisniecia auta recznie na postoju zarowno przy odpalonym motorze jak i przy zgaszonym tyl jest twardy nie da sie go docisnac prawie wcale (taka reczna proba amorkow :-) ), od spodu nie widac zadnych wyciekow, jedyny zastanawiajacy dzwiek dochodzacy z tylu to syk, glownie ze strony wlewu paliwa, myslalem na poczatku ze tak syczy pompa paliwowa ale moze to ma cos wspolnego z NIVO i jakas nieszczelnoscia ukladu ? - tylko, ze wszedzie sucho... gdzie szukac ?

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 9:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
1.Powietrze, które jest zasysane do kabiny przez dmuchawę musi auto jakoś opuścić - właśnie przez tą kratkę.

4.co do nivo - sprawdzić czy jest olej w zbiorniczku, obejrzeć regulator czy jego dźwigienka jest połączona ze stabilizatorem. Można by ją odpiąć, odpalić auto i poruszać nią - auto powinno się podnosić i opadać.
U góry regulatora jest odpowietrznik może trzeba odpowietrzyć układ.
Jeśli dalej nie wiadomo gdzie problem - dobrze jest sprawdzić czy pompa daje wystarczające ciśnienie (min 130 barów).

Stawiam na pompę.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 9:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
kit pisze:
4.co do nivo - sprawdzić czy jest olej w zbiorniczku, obejrzeć regulator czy jego dźwigienka jest połączona ze stabilizatorem. Można by ją odpiąć, odpalić auto i poruszać nią - auto powinno się podnosić i opadać.
U góry regulatora jest odpowietrznik może trzeba odpowietrzyć układ.
Jeśli dalej nie wiadomo gdzie problem - dobrze jest sprawdzić czy pompa daje wystarczające ciśnienie (min 130 barów).

Stawiam na pompę.


OK dzieki, olej jest a co do regulatora to gdzie on sie znajduje ?

I przy okazji przypomnial mi sie jeden temat - czy W124 w wersji bez klimy ma mozliwosc wlaczenia wewnetrznego obiegu powietrza ? - tak zeby nie zasysac do srodka syfu z poprzedzajacej nas ciezarowki ? [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 10:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
A czy przypadkiem skrzynia na w pozycji 2 na jedynce nie ciagnie do samego konca przed zmiana na bieg nr 2?

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 10:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Regulator znajduje się w okolicy tynego mostu (dochodzą 4 rurki) - jak dobrze poszukasz to nawet jego zdjęcia na forum znajdziesz.

Jak jest na konsoli przycisk (takie trzy strzałki w kółko) to ma możliwość.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 10:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
zebda pisze:
A czy przypadkiem skrzynia na w pozycji 2 na jedynce nie ciagnie do samego konca przed zmiana na bieg nr 2?


OK sprawdze nigdy tak nie przeciagalem silnika bo mi szkoda [zlosnikz]

kit pisze:
Jak jest na konsoli przycisk (takie trzy strzałki w kółko) to ma możliwość.


No to czyli u mnie nie ma - dziwne zeby w aucie klasy MB takie cos bylo opcja [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 10:34 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Obieg zamkniety byl tylko z klimatyzacja.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 12:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cremek pisze:
ze mam oberwany korektor sily hamowania, wisi tylko na jednej srubie i zastanawiam sie jak to ustrojstwo dziala, bo podczas jazdy przez poltora roku nie zauwazylem zeby tyl hamowal slabiej albo byly jakies problemy z ABS-em

korektor obniża cisninie na tylne koła gdy auto nie jest obciązone aby nie zrywać przyczepności wcześniej na tylnej osi... Jeśli w skutek oberwania korektor stale obniża ciśninie (osłabia tylne hamulce) nie zauwazysz objawów na ABS, bo koła nie będa z tyłu nigdy blokowane...

w moim skrzynia przy redukcji na 2 i ruszaniu faktycznie zmienia bieg wyżej, ale nie wymusza max obrotów na jedynce... <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
Cremek pisze:
czy W124 w wersji bez klimy ma mozliwosc wlaczenia wewnetrznego obiegu powietrza ?

a jak wyłączysz wentylator lub pozamykasz nawiewy -to nie daje rady?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 1:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Janfocus pisze:
a jak wyłączysz wentylator lub pozamykasz nawiewy -to nie daje rady?


Nie no oczywiscie ta metoda daje rade [zlosnik].

A czy ktos z szanownych kolegow dysponuje moze skanem instrukcji obslugi W124 w wersji T - bo ja posiadam takowa ale tylko do sedanow i wiele ciekawych rzeczy tam jest napisane a do T znalezc nie moge...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl