MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pare spraw... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36733 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Cremek [ śr paź 22, 2008 8:29 am ] |
Tytuł: | Pare spraw... |
Witam, Zaczalem ostatnio badac moja gwiazde pod katem przygotowania do sezonu zimowego i zauwazylem pare rzeczy, ktore nalezaloby poprawic lub takich ktore nie wiem do czego sa i jak dzialaja i dlatego prosze o porade. 1. Do czego sluzy kratka umieszczona w bagazniku z lewej strony za kolem zapasowym ? 2. Podczas ogledzin tylnego zawieszenie zauwazylem, ze mam oberwany korektor sily hamowania, wisi tylko na jednej srubie i zastanawiam sie jak to ustrojstwo dziala, bo podczas jazdy przez poltora roku nie zauwazylem zeby tyl hamowal slabiej albo byly jakies problemy z ABS-em a z tego co sie dowiadywalem taki kawalek metalu z dwoma mocowaniami kosztuje okolo 200 PLN wiec czy to jest takie wazne ? ![]() 3. Zauwazylem (jako, ze nie uzywalem tej funkcji wczesniej), ze skrzynia przy wybraniu "2" startuje z jedynki ale nie zmienia na dwojke, w kazdym innym polozeniu skrzynia pracuje poprawnie, nie slizga, moze delikatnie szarpnie przy zmianie z 3 na 4 w zakresie 3-3,5 tys. RPM ale to wszystko - olej jasny i klarowny zmieniany razem z filtrem jakies 10 tys. temu. 4. Jako, ze mialem okazje przewiezc kilka ciezkich rzeczy ostatnio zauwazylem ze NIVO nie pracuje poprawnie - w zasadzie jedyny problem to to, ze auto nie podnosi sie po doladowaniu ciezarem tylko zachowuje sie jak kazy inny samochod, czyli przysiada - plyn w zbiorniku jest wymieniany niedawno, poziom poprawny, auto nie opada po zgaszeniu silnika, zawsze trzyma rowny poziom do momentu dociazenia tylu, podczas jazdy nic nie stuka, nie puka, nie buja, przy probie docisniecia auta recznie na postoju zarowno przy odpalonym motorze jak i przy zgaszonym tyl jest twardy nie da sie go docisnac prawie wcale (taka reczna proba amorkow ![]() |
Autor: | kit [ śr paź 22, 2008 9:16 am ] |
Tytuł: | |
1.Powietrze, które jest zasysane do kabiny przez dmuchawę musi auto jakoś opuścić - właśnie przez tą kratkę. 4.co do nivo - sprawdzić czy jest olej w zbiorniczku, obejrzeć regulator czy jego dźwigienka jest połączona ze stabilizatorem. Można by ją odpiąć, odpalić auto i poruszać nią - auto powinno się podnosić i opadać. U góry regulatora jest odpowietrznik może trzeba odpowietrzyć układ. Jeśli dalej nie wiadomo gdzie problem - dobrze jest sprawdzić czy pompa daje wystarczające ciśnienie (min 130 barów). Stawiam na pompę. |
Autor: | Cremek [ śr paź 22, 2008 9:43 am ] |
Tytuł: | |
kit pisze: 4.co do nivo - sprawdzić czy jest olej w zbiorniczku, obejrzeć regulator czy jego dźwigienka jest połączona ze stabilizatorem. Można by ją odpiąć, odpalić auto i poruszać nią - auto powinno się podnosić i opadać.
U góry regulatora jest odpowietrznik może trzeba odpowietrzyć układ. Jeśli dalej nie wiadomo gdzie problem - dobrze jest sprawdzić czy pompa daje wystarczające ciśnienie (min 130 barów). Stawiam na pompę. OK dzieki, olej jest a co do regulatora to gdzie on sie znajduje ? I przy okazji przypomnial mi sie jeden temat - czy W124 w wersji bez klimy ma mozliwosc wlaczenia wewnetrznego obiegu powietrza ? - tak zeby nie zasysac do srodka syfu z poprzedzajacej nas ciezarowki ? ![]() |
Autor: | zebda [ śr paź 22, 2008 10:06 am ] |
Tytuł: | |
A czy przypadkiem skrzynia na w pozycji 2 na jedynce nie ciagnie do samego konca przed zmiana na bieg nr 2? |
Autor: | kit [ śr paź 22, 2008 10:11 am ] |
Tytuł: | |
Regulator znajduje się w okolicy tynego mostu (dochodzą 4 rurki) - jak dobrze poszukasz to nawet jego zdjęcia na forum znajdziesz. Jak jest na konsoli przycisk (takie trzy strzałki w kółko) to ma możliwość. |
Autor: | Cremek [ śr paź 22, 2008 10:16 am ] |
Tytuł: | |
zebda pisze: A czy przypadkiem skrzynia na w pozycji 2 na jedynce nie ciagnie do samego konca przed zmiana na bieg nr 2? OK sprawdze nigdy tak nie przeciagalem silnika bo mi szkoda ![]() kit pisze: Jak jest na konsoli przycisk (takie trzy strzałki w kółko) to ma możliwość.
No to czyli u mnie nie ma - dziwne zeby w aucie klasy MB takie cos bylo opcja ![]() |
Autor: | zebda [ śr paź 22, 2008 10:34 am ] |
Tytuł: | |
Obieg zamkniety byl tylko z klimatyzacja. |
Autor: | Janfocus [ śr paź 22, 2008 12:12 pm ] |
Tytuł: | |
Cremek pisze: ze mam oberwany korektor sily hamowania, wisi tylko na jednej srubie i zastanawiam sie jak to ustrojstwo dziala, bo podczas jazdy przez poltora roku nie zauwazylem zeby tyl hamowal slabiej albo byly jakies problemy z ABS-em korektor obniża cisninie na tylne koła gdy auto nie jest obciązone aby nie zrywać przyczepności wcześniej na tylnej osi... Jeśli w skutek oberwania korektor stale obniża ciśninie (osłabia tylne hamulce) nie zauwazysz objawów na ABS, bo koła nie będa z tyłu nigdy blokowane... w moim skrzynia przy redukcji na 2 i ruszaniu faktycznie zmienia bieg wyżej, ale nie wymusza max obrotów na jedynce... <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Cremek pisze: czy W124 w wersji bez klimy ma mozliwosc wlaczenia wewnetrznego obiegu powietrza ?
a jak wyłączysz wentylator lub pozamykasz nawiewy -to nie daje rady? |
Autor: | Cremek [ śr paź 22, 2008 1:40 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: a jak wyłączysz wentylator lub pozamykasz nawiewy -to nie daje rady?
Nie no oczywiscie ta metoda daje rade ![]() A czy ktos z szanownych kolegow dysponuje moze skanem instrukcji obslugi W124 w wersji T - bo ja posiadam takowa ale tylko do sedanow i wiele ciekawych rzeczy tam jest napisane a do T znalezc nie moge... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |