MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Kopci na biało
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36736
Strona 1 z 2

Autor:  leggio [ śr paź 22, 2008 1:51 pm ]
Tytuł:  Kopci na biało

Witam

Mam taki problem...jak jeżdzę normalnie wszystko jest ok ale jak zaczynam jeżdzić ostro to mam taki objaw... staję na światłach zaczyna buchać na biało i jest to olbrzymi obłok ale podczas jazdy tego nie ma tylko jak się zatrzymam,wtedy ruszam wolno i jadę spokojnie a na następnych światłach objaw zanika.Na 1000 km. wziął jakieś 3-4 mm oleju na bagnecie ....co to może być???

Autor:  THC [ śr paź 22, 2008 1:59 pm ]
Tytuł: 

Taki objaw wskazuje na przedostawanie się płynu z układu chłodzenia do silnika.
On może Ci buchać w czasie ostrej jazdy tylko,że nie widzisz tego.

To może być uszczelka pod którąś z głowic, na postoju niech ktoś wkręca go na obroty a Ty obserwuj spaliny. Miałem podobny objaw, że tylko dymił na wysokich obrotach, ale z czasem już cały czas, czuć było w spalinach zapach płynu .

Autor:  leggio [ śr paź 22, 2008 2:11 pm ]
Tytuł: 

raczej nie, poza tym zaczął brać olej a płynu nie sprawdzałem...moim zdaniem to uszczelniacze zaworów....na postoju nie ma tego objawu <br>Dodano po 43 sekundach.:<br> wszelkie sugestie mile widziane :)

Autor:  THC [ śr paź 22, 2008 2:18 pm ]
Tytuł: 

Z uszczelniaczy to obłoki zdaje się , że są błękitne.Najlepiej to zdiagnozować rano , kiedy po odpaleniu pojawi się obłok.Spróbuj też tak, 100km\h, noga z gazu i w podłogę, kiedy zostawisz za sobą błękitny(w każdym razie jasny) obłok to uszczelniacze.
Może brać olej na zwalonej uszczelce, wtedy pojawi się w płynie lub zostanie spalony.Uszczelniacze nie ulegają uszkodzeniu nagle w przeciwieństwie do uszczelki.

Autor:  leggio [ śr paź 22, 2008 2:29 pm ]
Tytuł: 

uszczelki odpadają bo były wymieniane całkiem nie dawno bo ciekło...rano po odpaleniu nie ma żadnych objawów....wyjeżdzam i daję mu w rurę,dojeżdzam do świateł i zaczyna buchać...sorki raczej na niebiesko-biało???....ale jak już pisałem jak jeżdzę jednostajną prędkością to może być i 100-150km/h dziś testowałem na trasie to wszystko jest ok...ale jak tylko wcisnę ubergas na długości kikuset metrów i stanę ...to wtedy za mną po prosty kometa :( Ok zwrócę uwagę na płyn....ale mogę też jeżdzić cały tydzień bez deptania i wszystko jest ok???

Autor:  Janfocus [ śr paź 22, 2008 2:45 pm ]
Tytuł: 

jak jasny, ale taki gęsty to faktycznie z uszczelniaczy (znaczy oleju)...

na zimnym to ciezko testować dymienie bo para wodna jest z wydechu (tam się skarapla i przy rozgrzewaniu na zimnym motorze wylatuje...)

co do uszczelki pod głowicą, to oczywista mogli cos zepsuć :), więc dobrze jest sprawdzić czy płyn nie bombluje i nie jest tłusty...
Niemniej tak jak mówisz może to być poprostu wina palonego oleju przez uszcelniacze...

Autor:  zegarek [ śr paź 22, 2008 2:58 pm ]
Tytuł: 

A pod pokrywą zaworów nic nie stuka?

Autor:  leggio [ śr paź 22, 2008 3:09 pm ]
Tytuł: 

nic nie stuka

Autor:  Cremek [ czw paź 23, 2008 7:53 am ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
A pod pokrywą zaworów nic nie stuka?


A jakby stukalo to co ? :)

Autor:  THC [ czw paź 23, 2008 8:48 am ]
Tytuł: 

Cremek pisze:
zegarek pisze:
A pod pokrywą zaworów nic nie stuka?


A jakby stukalo to co ? :)



To by było słychać :):)

Autor:  sneer [ czw paź 23, 2008 8:54 am ]
Tytuł: 

THC pisze:
To może być uszczelka pod którąś z głowic


to moze byc tez peknieta glowica miedzy cylindrami albo po prostu woda w oleju (czasem sie tak robi jak jest zatkana odma) albo benzynie. W kazdym razie biale w spalinach to na 100% woda, łatwo rozpoznac po zapachu - jest bardzo charakterystyczny, slodki, jesli pamietasz zapach parowozu to jest to dokladnie to.

Autor:  zegarek [ czw paź 23, 2008 11:09 am ]
Tytuł: 

leggio pisze:
wyjeżdzam i daję mu w rurę,dojeżdzam do świateł i zaczyna buchać(...)
(...)wcisnę ubergas na długości kikuset metrów i stanę ...to wtedy za mną po prosty kometa :(


To co napisałeś, pokrywa się w 100% z przypadkiem mojego auta jak je kupiłem. Opisywałem to na mb.org.pl
Z tym, że u mnie wielka chmura wychodziła dopiero jak lekko wcisnąłem gaz po zatrzymaniu.

Było tak, że jak zatrzymywałem się po ostrej jeździe po autostradzie, wydostawały się ogromne siwe kłęby o zapachu oleju.

Przyczyna bardzo prosta [zlosnik] - olej był zasysany przez odmę z lewej pokrywy zaworów.

Walnięte były krućce plastikowe na rurce olejowej i olej zamiast wpływać w podpory wałka i chlapać na krzywki, tryskał gdzie popadnie.

Nowe plasticzki, nowy wałek, nowe dźwigienki, nowe podpory i nie dymi [zlosnik] [zlosnik]

sneer pisze:
kazdym razie biale w spalinach to na 100% woda

Jak widać wyżej, nie 100%

Autor:  sneer [ czw paź 23, 2008 1:13 pm ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
Jak widać wyżej, nie 100%


to moze zdefiniuj "białe"
olej nie ma szans spalić się na biało.
dymi zwykle na niebiesko, jak jest bardzo duzo to na brazowo (w odroznieniu od czarnego dymu z sadzy czyli niedopalonej ropy)

Autor:  leggio [ czw paź 23, 2008 5:09 pm ]
Tytuł: 

Sprawa się raczej wyjaśniła...jakiś czas temu poszedł łańcuch rozrządu( a buchanie rozpoczęło się po remoncie) i jedna głowica była w porządku a w drugiej poszły zawory(tłoki ok) i mój kolega wstawił mi głowicę po remoncie 1,5 roku temu bo robił remont swojego silnika ale w międzyczasie kupił 5L AMG więc obie głowice leżały w garażu i na 99% szlag trafił uszczelniacze zaworów...zasięgnąłem porady w kilku warsztatach i wszyscy mówią to samo...nie wstawia się zleżałych głowic bo uszczelniacze może po prostu sparciały....wymienię i mam nadzieję że będzie ok.

A ten dym jest bardziej niebieski i po przejechaniu 1500km wziął 5mm oleju na bagnecie a płyn jest ok...Sorki że wprowadziłem w bład pisząc o białym ale wtedy tak mi się wydawało...ale obłok jest niebieskawy(bierze olej jak bucha)

Tylko teraz pytanie czy wymienić w obu głowicach czy tylko w tej wymienionej???...bo stara nie oberwała(oczywiście była sprawdzona).

Dzisiaj przejechałem sobie 50 km po mieście...spokojna jazda i od czasu do czasu w miarę ,,lekkie'' depnięcia podczas wyprzedzania i wszystko było ok.

Autor:  gizo [ pn wrz 21, 2009 10:29 am ]
Tytuł: 

nie zakładałem już nowego teamtu więc napiszę tutaj u mnie bierze olej, tak 1l na 2 tys.. Czasem puści na skrzyżowaniu niebieski dymek ale pali zima/lato bez najmniejszego problemu od pierwszego przekręcenia kluczyka i bez piłowania (teraz mała awaria ciężko pali na ciepłym, ale myślę że dojdę co jest przyczyną). Pomierzyłem kompresję i mam tak. 1 - licząc od przodu auta - 13,5. 2- 13 3-13,5 4-13,5 próba olejowa 1- 14,5 2-14 3-14,5 4-14,5 ciśnienie zwiększyło się po dodaniu oleju do cylindrów o 1 bar więc to świadczy już że mam silnik do wymiany czy tam do remontu czy w moim przypadku wystarczy wymienić tylko uszczelniacze?? Silnik chodzi jak powinien stabilne obroty i wszystko jest ok poza braniem tego oleju i czasem puści dymka przebieg to około 300 tys. km może więcej kto to wie, książka podaje 12 a dlaczego u mnie wychodzi więcej ??

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/