MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kopci na biało https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36736 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | leggio [ śr paź 22, 2008 1:51 pm ] |
Tytuł: | Kopci na biało |
Witam Mam taki problem...jak jeżdzę normalnie wszystko jest ok ale jak zaczynam jeżdzić ostro to mam taki objaw... staję na światłach zaczyna buchać na biało i jest to olbrzymi obłok ale podczas jazdy tego nie ma tylko jak się zatrzymam,wtedy ruszam wolno i jadę spokojnie a na następnych światłach objaw zanika.Na 1000 km. wziął jakieś 3-4 mm oleju na bagnecie ....co to może być??? |
Autor: | THC [ śr paź 22, 2008 1:59 pm ] |
Tytuł: | |
Taki objaw wskazuje na przedostawanie się płynu z układu chłodzenia do silnika. On może Ci buchać w czasie ostrej jazdy tylko,że nie widzisz tego. To może być uszczelka pod którąś z głowic, na postoju niech ktoś wkręca go na obroty a Ty obserwuj spaliny. Miałem podobny objaw, że tylko dymił na wysokich obrotach, ale z czasem już cały czas, czuć było w spalinach zapach płynu . |
Autor: | leggio [ śr paź 22, 2008 2:11 pm ] |
Tytuł: | |
raczej nie, poza tym zaczął brać olej a płynu nie sprawdzałem...moim zdaniem to uszczelniacze zaworów....na postoju nie ma tego objawu <br>Dodano po 43 sekundach.:<br> wszelkie sugestie mile widziane ![]() |
Autor: | THC [ śr paź 22, 2008 2:18 pm ] |
Tytuł: | |
Z uszczelniaczy to obłoki zdaje się , że są błękitne.Najlepiej to zdiagnozować rano , kiedy po odpaleniu pojawi się obłok.Spróbuj też tak, 100km\h, noga z gazu i w podłogę, kiedy zostawisz za sobą błękitny(w każdym razie jasny) obłok to uszczelniacze. Może brać olej na zwalonej uszczelce, wtedy pojawi się w płynie lub zostanie spalony.Uszczelniacze nie ulegają uszkodzeniu nagle w przeciwieństwie do uszczelki. |
Autor: | leggio [ śr paź 22, 2008 2:29 pm ] |
Tytuł: | |
uszczelki odpadają bo były wymieniane całkiem nie dawno bo ciekło...rano po odpaleniu nie ma żadnych objawów....wyjeżdzam i daję mu w rurę,dojeżdzam do świateł i zaczyna buchać...sorki raczej na niebiesko-biało???....ale jak już pisałem jak jeżdzę jednostajną prędkością to może być i 100-150km/h dziś testowałem na trasie to wszystko jest ok...ale jak tylko wcisnę ubergas na długości kikuset metrów i stanę ...to wtedy za mną po prosty kometa ![]() |
Autor: | Janfocus [ śr paź 22, 2008 2:45 pm ] |
Tytuł: | |
jak jasny, ale taki gęsty to faktycznie z uszczelniaczy (znaczy oleju)... na zimnym to ciezko testować dymienie bo para wodna jest z wydechu (tam się skarapla i przy rozgrzewaniu na zimnym motorze wylatuje...) co do uszczelki pod głowicą, to oczywista mogli cos zepsuć ![]() Niemniej tak jak mówisz może to być poprostu wina palonego oleju przez uszcelniacze... |
Autor: | zegarek [ śr paź 22, 2008 2:58 pm ] |
Tytuł: | |
A pod pokrywą zaworów nic nie stuka? |
Autor: | leggio [ śr paź 22, 2008 3:09 pm ] |
Tytuł: | |
nic nie stuka |
Autor: | Cremek [ czw paź 23, 2008 7:53 am ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: A pod pokrywą zaworów nic nie stuka?
A jakby stukalo to co ? ![]() |
Autor: | THC [ czw paź 23, 2008 8:48 am ] |
Tytuł: | |
Cremek pisze: zegarek pisze: A pod pokrywą zaworów nic nie stuka? A jakby stukalo to co ? ![]() To by było słychać ![]() |
Autor: | sneer [ czw paź 23, 2008 8:54 am ] |
Tytuł: | |
THC pisze: To może być uszczelka pod którąś z głowic
to moze byc tez peknieta glowica miedzy cylindrami albo po prostu woda w oleju (czasem sie tak robi jak jest zatkana odma) albo benzynie. W kazdym razie biale w spalinach to na 100% woda, łatwo rozpoznac po zapachu - jest bardzo charakterystyczny, slodki, jesli pamietasz zapach parowozu to jest to dokladnie to. |
Autor: | zegarek [ czw paź 23, 2008 11:09 am ] |
Tytuł: | |
leggio pisze: wyjeżdzam i daję mu w rurę,dojeżdzam do świateł i zaczyna buchać(...) (...)wcisnę ubergas na długości kikuset metrów i stanę ...to wtedy za mną po prosty kometa ![]() To co napisałeś, pokrywa się w 100% z przypadkiem mojego auta jak je kupiłem. Opisywałem to na mb.org.pl Z tym, że u mnie wielka chmura wychodziła dopiero jak lekko wcisnąłem gaz po zatrzymaniu. Było tak, że jak zatrzymywałem się po ostrej jeździe po autostradzie, wydostawały się ogromne siwe kłęby o zapachu oleju. Przyczyna bardzo prosta ![]() Walnięte były krućce plastikowe na rurce olejowej i olej zamiast wpływać w podpory wałka i chlapać na krzywki, tryskał gdzie popadnie. Nowe plasticzki, nowy wałek, nowe dźwigienki, nowe podpory i nie dymi ![]() ![]() sneer pisze: kazdym razie biale w spalinach to na 100% woda
Jak widać wyżej, nie 100% |
Autor: | sneer [ czw paź 23, 2008 1:13 pm ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: Jak widać wyżej, nie 100%
to moze zdefiniuj "białe" olej nie ma szans spalić się na biało. dymi zwykle na niebiesko, jak jest bardzo duzo to na brazowo (w odroznieniu od czarnego dymu z sadzy czyli niedopalonej ropy) |
Autor: | leggio [ czw paź 23, 2008 5:09 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawa się raczej wyjaśniła...jakiś czas temu poszedł łańcuch rozrządu( a buchanie rozpoczęło się po remoncie) i jedna głowica była w porządku a w drugiej poszły zawory(tłoki ok) i mój kolega wstawił mi głowicę po remoncie 1,5 roku temu bo robił remont swojego silnika ale w międzyczasie kupił 5L AMG więc obie głowice leżały w garażu i na 99% szlag trafił uszczelniacze zaworów...zasięgnąłem porady w kilku warsztatach i wszyscy mówią to samo...nie wstawia się zleżałych głowic bo uszczelniacze może po prostu sparciały....wymienię i mam nadzieję że będzie ok. A ten dym jest bardziej niebieski i po przejechaniu 1500km wziął 5mm oleju na bagnecie a płyn jest ok...Sorki że wprowadziłem w bład pisząc o białym ale wtedy tak mi się wydawało...ale obłok jest niebieskawy(bierze olej jak bucha) Tylko teraz pytanie czy wymienić w obu głowicach czy tylko w tej wymienionej???...bo stara nie oberwała(oczywiście była sprawdzona). Dzisiaj przejechałem sobie 50 km po mieście...spokojna jazda i od czasu do czasu w miarę ,,lekkie'' depnięcia podczas wyprzedzania i wszystko było ok. |
Autor: | gizo [ pn wrz 21, 2009 10:29 am ] |
Tytuł: | |
nie zakładałem już nowego teamtu więc napiszę tutaj u mnie bierze olej, tak 1l na 2 tys.. Czasem puści na skrzyżowaniu niebieski dymek ale pali zima/lato bez najmniejszego problemu od pierwszego przekręcenia kluczyka i bez piłowania (teraz mała awaria ciężko pali na ciepłym, ale myślę że dojdę co jest przyczyną). Pomierzyłem kompresję i mam tak. 1 - licząc od przodu auta - 13,5. 2- 13 3-13,5 4-13,5 próba olejowa 1- 14,5 2-14 3-14,5 4-14,5 ciśnienie zwiększyło się po dodaniu oleju do cylindrów o 1 bar więc to świadczy już że mam silnik do wymiany czy tam do remontu czy w moim przypadku wystarczy wymienić tylko uszczelniacze?? Silnik chodzi jak powinien stabilne obroty i wszystko jest ok poza braniem tego oleju i czasem puści dymka przebieg to około 300 tys. km może więcej kto to wie, książka podaje 12 a dlaczego u mnie wychodzi więcej ?? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |