MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Z cyklu: do czego ten guzik
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36810
Strona 1 z 1

Autor:  szymon.dziawer [ ndz paź 26, 2008 8:35 am ]
Tytuł:  Z cyklu: do czego ten guzik

Witam
Z racji tego, że mój niemiecki kończy sie na "Ahtung!" zaczytanym w Klossie, prosze o pomoc w rozszyfrowaniu, do czego ten przycisk. Mam co prawda swoje podejrzenia, ale chciałbym wiedzieć na pewno.
Obrazek
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  Cremek [ ndz paź 26, 2008 8:57 am ]
Tytuł: 

Ja stawiam, ze ma to cos wspolnego z trybem jazdy z zalozonymi lancuchami ale nie wiem co sie zmienia dokladnie po jego nacisnieciu, z niemieckiego umiem tylko "Ja ja Volkswagen" [zlosnik]

Autor:  Piątal [ ndz paź 26, 2008 9:24 am ]
Tytuł: 

Może po wciśnięciu opony zmieniają się na zimowe? [zlosnik]

Autor:  Grigorij [ ndz paź 26, 2008 9:38 am ]
Tytuł: 

Zmienia tryb pracy systemu ASR, tak aby dało się jeździć na łańcuchach, pewnie łańcuchy na kołach przeszkadzają temu systemowi :roll:
Wyłącza się po przekroczeniu 60km/h, włącza znowu kiedy prędkość spadnie poniżej 40km/h/

Z tego co zrozumiałem jeszcze, zmienia jakoś czułośc pedału gazu, hmm, może go troszke przytłumia, aby było łatwiej ruszyć na śliskim?

Jest też opisane włączanie, ale tego nie zrozumiałem [zlosnik]

Zbyt techniczny język jak na moje wątłe możliwości :lol:

Autor:  Gerri [ ndz paź 26, 2008 9:39 am ]
Tytuł: 

Jazda z łańcuchami śniegowymi
Do jazdy z łańcuchami przełącznik w górnej części nacisnąć (kontrolka się zaświeci)
Ustawienie działa do prędkości 40 km/h, jednak zapamiętywane jest do prędkości 60 km/h. Jeżeli prędkość znowu spadnie poniżej 40 km/h układ załączy się ponownie.
Po przekroczeniu 60 km/h układ wyłączy się całkowicie i kontrolka zgaśnie.
Uwaga
Przy kluczyku przekręconym w pozycję "2" świecą się na liczniku dwie żółte kontrolki: kontrolka funkcji oraz lampka kontrolna układu ASR. Muszą zgasnąć po odpaleniu silnika.
Świcenie lampki kontrolnej układu ASR świadczy o uszkodzeniu w układzie. Moc silnika jest wtedy ograniczona do ok 2/3.
Potem jest napisane, że koła muszą mieć równy rozmiar, w przeciwnym wypadku kontrolka się zaświeci. Dlatego koło zapasowe musi mieć również ten sam rozmiar co pozostałe.
Następnie zalecają użycie w warunkach zimowych ogumienia M+S, gdyż tylko wtedy nastąpi optymalne wykorzystanie siły przyczepności i zalet układu ASR.
Kiedy pojazd jest holowany z uniesioną przednią osią kluczyk nie może być obrócony w pozycję "2", gdyż wtedy tylna oś będzie ciągle przyhamowywana poprzez układ ASR
Ostatniego do końca nie rozumiem (akurat nie mam pod ręką słownika) Chyba chodzi o to, że jeżeli na pokładzie jest ASR, to czujniki zużycia okładzin są zamontowane na wszystkich czterech kołach.
Sorry za pewną nieskładność zeznania - ile mogłem to pomogłem...

Autor:  butek22 [ ndz paź 26, 2008 4:50 pm ]
Tytuł: 

Dodam pytanie od siebie, czy jest możliwośc diagnozy samemu układu ASR, bo u mnie jest on w stanie spoczynku.

Autor:  szymon.dziawer [ pn paź 27, 2008 9:12 am ]
Tytuł: 

Gerri - dzięki za przetłumaczenie.
Teraz pytanie dodatkowe: Co tak naprawdę powoduje włączenie tego guzika. Częściowe odłączenie/osłabienie ASR? Mam wrażenie, że kiedy go wcisnę tyłem trochę zamiata (tak do tych 40 km/h - szkoda, że to tylko jakieś 1,5 s. :lol: ). Z nie włączoną lampką na guziku ledwie drgnie.
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  zegarek [ pn paź 27, 2008 12:29 pm ]
Tytuł: 

szymon.dziawer pisze:
Co tak naprawdę powoduje włączenie tego guzika. Częściowe odłączenie/osłabienie ASR? Mam wrażenie, że kiedy go wcisnę tyłem trochę zamiata (tak do tych 40 km/h - szkoda, że to tylko jakieś 1,5 s. :lol: ). Z nie włączoną lampką na guziku ledwie drgnie.


Dokładnie tak jest. Jak włączysz, to możesz na suchym ruszyć z lekkim poślizgiem.
Na śliskim to ma sens, bo koła się ślizgają, ale z małą prędkościa i ASR się nie załącza, a łąńcuchy robią swoje.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/