MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Z cyklu: do czego ten guzik https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36810 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | szymon.dziawer [ ndz paź 26, 2008 8:35 am ] |
Tytuł: | Z cyklu: do czego ten guzik |
Witam Z racji tego, że mój niemiecki kończy sie na "Ahtung!" zaczytanym w Klossie, prosze o pomoc w rozszyfrowaniu, do czego ten przycisk. Mam co prawda swoje podejrzenia, ale chciałbym wiedzieć na pewno. ![]() Pozdrawiam Szymon |
Autor: | Cremek [ ndz paź 26, 2008 8:57 am ] |
Tytuł: | |
Ja stawiam, ze ma to cos wspolnego z trybem jazdy z zalozonymi lancuchami ale nie wiem co sie zmienia dokladnie po jego nacisnieciu, z niemieckiego umiem tylko "Ja ja Volkswagen" ![]() |
Autor: | Piątal [ ndz paź 26, 2008 9:24 am ] |
Tytuł: | |
Może po wciśnięciu opony zmieniają się na zimowe? ![]() |
Autor: | Grigorij [ ndz paź 26, 2008 9:38 am ] |
Tytuł: | |
Zmienia tryb pracy systemu ASR, tak aby dało się jeździć na łańcuchach, pewnie łańcuchy na kołach przeszkadzają temu systemowi ![]() Wyłącza się po przekroczeniu 60km/h, włącza znowu kiedy prędkość spadnie poniżej 40km/h/ Z tego co zrozumiałem jeszcze, zmienia jakoś czułośc pedału gazu, hmm, może go troszke przytłumia, aby było łatwiej ruszyć na śliskim? Jest też opisane włączanie, ale tego nie zrozumiałem ![]() Zbyt techniczny język jak na moje wątłe możliwości ![]() |
Autor: | Gerri [ ndz paź 26, 2008 9:39 am ] |
Tytuł: | |
Jazda z łańcuchami śniegowymi Do jazdy z łańcuchami przełącznik w górnej części nacisnąć (kontrolka się zaświeci) Ustawienie działa do prędkości 40 km/h, jednak zapamiętywane jest do prędkości 60 km/h. Jeżeli prędkość znowu spadnie poniżej 40 km/h układ załączy się ponownie. Po przekroczeniu 60 km/h układ wyłączy się całkowicie i kontrolka zgaśnie. Uwaga Przy kluczyku przekręconym w pozycję "2" świecą się na liczniku dwie żółte kontrolki: kontrolka funkcji oraz lampka kontrolna układu ASR. Muszą zgasnąć po odpaleniu silnika. Świcenie lampki kontrolnej układu ASR świadczy o uszkodzeniu w układzie. Moc silnika jest wtedy ograniczona do ok 2/3. Potem jest napisane, że koła muszą mieć równy rozmiar, w przeciwnym wypadku kontrolka się zaświeci. Dlatego koło zapasowe musi mieć również ten sam rozmiar co pozostałe. Następnie zalecają użycie w warunkach zimowych ogumienia M+S, gdyż tylko wtedy nastąpi optymalne wykorzystanie siły przyczepności i zalet układu ASR. Kiedy pojazd jest holowany z uniesioną przednią osią kluczyk nie może być obrócony w pozycję "2", gdyż wtedy tylna oś będzie ciągle przyhamowywana poprzez układ ASR Ostatniego do końca nie rozumiem (akurat nie mam pod ręką słownika) Chyba chodzi o to, że jeżeli na pokładzie jest ASR, to czujniki zużycia okładzin są zamontowane na wszystkich czterech kołach. Sorry za pewną nieskładność zeznania - ile mogłem to pomogłem... |
Autor: | butek22 [ ndz paź 26, 2008 4:50 pm ] |
Tytuł: | |
Dodam pytanie od siebie, czy jest możliwośc diagnozy samemu układu ASR, bo u mnie jest on w stanie spoczynku. |
Autor: | szymon.dziawer [ pn paź 27, 2008 9:12 am ] |
Tytuł: | |
Gerri - dzięki za przetłumaczenie. Teraz pytanie dodatkowe: Co tak naprawdę powoduje włączenie tego guzika. Częściowe odłączenie/osłabienie ASR? Mam wrażenie, że kiedy go wcisnę tyłem trochę zamiata (tak do tych 40 km/h - szkoda, że to tylko jakieś 1,5 s. ![]() Pozdrawiam Szymon |
Autor: | zegarek [ pn paź 27, 2008 12:29 pm ] |
Tytuł: | |
szymon.dziawer pisze: Co tak naprawdę powoduje włączenie tego guzika. Częściowe odłączenie/osłabienie ASR? Mam wrażenie, że kiedy go wcisnę tyłem trochę zamiata (tak do tych 40 km/h - szkoda, że to tylko jakieś 1,5 s.
![]() Dokładnie tak jest. Jak włączysz, to możesz na suchym ruszyć z lekkim poślizgiem. Na śliskim to ma sens, bo koła się ślizgają, ale z małą prędkościa i ASR się nie załącza, a łąńcuchy robią swoje. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |