MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 3:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 26, 2008 11:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 10, 2005 12:34 pm
Posty: 254
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

wymieniłem reguletor napięcia w alternatorze. Po pewenym czasie (po przejechaniu ok. 20 km) wóz się zatrzymał- wysiadło radio, rozrusznik nie kręci- brak prądu znaczy się. Czy o czymś zapomniałem? Jakieś dodatkowe styki z tym regulatorem się stykają (sic!)?

Proszę o wskazówki. :oops:

_________________
ex W123, '82, 240D
ex W123, '82, 230E
ex W126, 84, 500SE
ex W124, '89 300D
ex W126, '88 300SE
ex W126, '87 300SDL
ex W126, '91 420 SEC
W107, '80 450SLC (w spółce ze szwagrem)
W123, '81 230CE (w spółce z żoną)
W163, ML 350


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2008 3:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Styk jest szczotki regulatora -pierścienie wirnika, oraz masa do obudowy alternatora... Do samego alternatora idzie więcej kabelków -nie wiem czy go ściągałeś.
Po wymianie regulatora dobrze jest sprawdzić czy ładuje, nowy regulator też może być uszkodzony (przerabiałem to z Bosch'em).
Proponuję założyć naładowany aku i sprawdzić czy regulator ładuje... -jeśli ładuje to bez względu na obciążenie (radio, światła, dmuchawa...) po odpaleniu napięcie na aku powinno być 13,9-14,5V

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2008 3:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
opcja 1
Zle zamontowałes regulator, wyjmij go, wsuń szczotki w prowadnice w regulatorze, i postaraj się go tak włożyć, aby jedna ze szczotek nei wyskoczyła - niby powinna być taka długość miedzianej placionki aby szczotka nie wypadała z prowadnicy, ale z tym różnie bywa - czesto jest tak że wkładając jedna ze szczotek wysunie się , podwinie i nie ma ładowania. bo nie dotyka o pierścienie ślizgowe.
Wiem że wydaje się to mało prawdopodobne, ale jednak dośc częste i zyciowe
opcja 2
uszkodzony nowy regulator

napięcie sprawnym regulorze, przy rozładowanym aku po kilku minutach pracu powinno wynosić ponad 13,5V, bo w zalezności od tolerancji elementów użytych do produkcji jeden ładuje na 14,4 a nastepny tej samej firmy tylko 13,5 a obie te wartoście sa poprawne i nie powodują uznania regulatora za wadliwy.


Na górę
Post: ndz paź 26, 2008 3:32 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
kalach pisze:
Witam,

wymieniłem reguletor napięcia w alternatorze.


To jeszcze się przyznaj, czemu ten regulator wymieniałeś?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2008 10:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 10, 2005 12:34 pm
Posty: 254
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
To jeszcze się przyznaj, czemu ten regulator wymieniałeś?


:-? Stał dwa dni i odpalić nie chciał, musiałem podładować akumulator. Stąd zabawa z wymianą regulatora.

_________________
ex W123, '82, 240D
ex W123, '82, 230E
ex W126, 84, 500SE
ex W124, '89 300D
ex W126, '88 300SE
ex W126, '87 300SDL
ex W126, '91 420 SEC
W107, '80 450SLC (w spółce ze szwagrem)
W123, '81 230CE (w spółce z żoną)
W163, ML 350


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 7:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 10, 2005 12:34 pm
Posty: 254
Lokalizacja: Wrocław
No i okazało się. Akumulator do bani. :roll:
Dziękuję za pomoc.

_________________
ex W123, '82, 240D
ex W123, '82, 230E
ex W126, 84, 500SE
ex W124, '89 300D
ex W126, '88 300SE
ex W126, '87 300SDL
ex W126, '91 420 SEC
W107, '80 450SLC (w spółce ze szwagrem)
W123, '81 230CE (w spółce z żoną)
W163, ML 350


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 12:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
tak czy siak zmierz ładowanie (nie może być za male ani za duże), bo nowy aku też szlag trafi...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl