MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

SEC i regulator napięcia
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36815
Strona 1 z 1

Autor:  kalach [ ndz paź 26, 2008 11:57 am ]
Tytuł:  SEC i regulator napięcia

Witam,

wymieniłem reguletor napięcia w alternatorze. Po pewenym czasie (po przejechaniu ok. 20 km) wóz się zatrzymał- wysiadło radio, rozrusznik nie kręci- brak prądu znaczy się. Czy o czymś zapomniałem? Jakieś dodatkowe styki z tym regulatorem się stykają (sic!)?

Proszę o wskazówki. :oops:

Autor:  Janfocus [ ndz paź 26, 2008 3:17 pm ]
Tytuł: 

Styk jest szczotki regulatora -pierścienie wirnika, oraz masa do obudowy alternatora... Do samego alternatora idzie więcej kabelków -nie wiem czy go ściągałeś.
Po wymianie regulatora dobrze jest sprawdzić czy ładuje, nowy regulator też może być uszkodzony (przerabiałem to z Bosch'em).
Proponuję założyć naładowany aku i sprawdzić czy regulator ładuje... -jeśli ładuje to bez względu na obciążenie (radio, światła, dmuchawa...) po odpaleniu napięcie na aku powinno być 13,9-14,5V

Autor:  Marcin S [ ndz paź 26, 2008 3:25 pm ]
Tytuł: 

opcja 1
Zle zamontowałes regulator, wyjmij go, wsuń szczotki w prowadnice w regulatorze, i postaraj się go tak włożyć, aby jedna ze szczotek nei wyskoczyła - niby powinna być taka długość miedzianej placionki aby szczotka nie wypadała z prowadnicy, ale z tym różnie bywa - czesto jest tak że wkładając jedna ze szczotek wysunie się , podwinie i nie ma ładowania. bo nie dotyka o pierścienie ślizgowe.
Wiem że wydaje się to mało prawdopodobne, ale jednak dośc częste i zyciowe
opcja 2
uszkodzony nowy regulator

napięcie sprawnym regulorze, przy rozładowanym aku po kilku minutach pracu powinno wynosić ponad 13,5V, bo w zalezności od tolerancji elementów użytych do produkcji jeden ładuje na 14,4 a nastepny tej samej firmy tylko 13,5 a obie te wartoście sa poprawne i nie powodują uznania regulatora za wadliwy.

Autor:  Gerri [ ndz paź 26, 2008 3:32 pm ]
Tytuł:  Re: SEC i regulator napięcia

kalach pisze:
Witam,

wymieniłem reguletor napięcia w alternatorze.


To jeszcze się przyznaj, czemu ten regulator wymieniałeś?

Autor:  kalach [ ndz paź 26, 2008 10:30 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
To jeszcze się przyznaj, czemu ten regulator wymieniałeś?


:-? Stał dwa dni i odpalić nie chciał, musiałem podładować akumulator. Stąd zabawa z wymianą regulatora.

Autor:  kalach [ wt paź 28, 2008 7:44 pm ]
Tytuł: 

No i okazało się. Akumulator do bani. :roll:
Dziękuję za pomoc.

Autor:  Janfocus [ śr paź 29, 2008 12:29 pm ]
Tytuł: 

tak czy siak zmierz ładowanie (nie może być za male ani za duże), bo nowy aku też szlag trafi...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/