MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

pompa c.zamka czyli ach te podciśnienia (antenki i klapka)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36844
Strona 1 z 1

Autor:  sniechu19 [ pn paź 27, 2008 5:51 pm ]
Tytuł:  pompa c.zamka czyli ach te podciśnienia (antenki i klapka)

Panowie ostatnio rozbierając tapicerkę tylnej klapy natrafiłem na rączkę wysuwającą się po otwarciu klapy (tak żeby szlachta niemiecka nie pobrudziła sobie łapek otwierając kufer :))
Postanowiłem to naprawić :)
Zacząłem od sprawdzenia czy szczelny okład jest. Dotarłem do pompy i wyszukałem przewód odpowiedzialny za tą klapkę. Jednocześnie znalazłem przewody od antenek wysuwających się na wstecznym biegu. Świetnie pięknie dmucham wysuwa się ciągnę :) (bez skojarzeń) chowa się. Zarówno antenki wstecznego jak i klapka szczelnościowo sa ok. Ale nie działają.

Myślę że coś z kabelkami
Odkleiłem izolację zrobioną już przez jakiego zdolnego Polaka i co widzę --- dramat !!!

Jakieś dwa kable odcięte i te piny we wtyczce namieszane (brak osłonki)
Obrazek

Jak później je podłączyłem c.zamek zaczął szaleć ale----przy zmianie biegów.
Jak później żarówką sprawdziłem podejrzewam że jest to prąd odpowiedzialny za wysuwanie tych antenek (zmienia się na D i na R tak więc coś w tym jest)

Panowie może jakieś sugestie co do tej sprawy.
Może ma ktoś jakiś schemat tej instalacji (w140 300SE `91)

Nie jestem pewien czy przewody podciśnienia są dobrze podłączone.
Zaznaczony przewód czarny to sterowanie klapką na klapie bagażnika a te dwa zaznaczone to od antenek wysuwających sie przy cofaniu. Ale czy dobrze są podłączone to już nie wiem

Obrazek

Autor:  butek22 [ pn paź 27, 2008 6:57 pm ]
Tytuł: 

A czy masz tesz dociąganie drzwi i klapy w swoim aucie, bo u mnie znowu nie działa dociąganie tylnej klapy, a i ta raczka się nie wysuwa mógłbyś mi powiedzieć jak masz podłączone podciśnienia do tych mechanizmów.
A i ta pompka ciut inna niż u mnie jutro zajrze jak u mnie są podłączone te antenki.

Autor:  sniechu19 [ pn paź 27, 2008 9:09 pm ]
Tytuł: 

Nie niestety nie mam dociągania drzwi i klapy. :(
Ale z tego co wiem to te antenki i rączka sterowane są ze wspólnej pompy od c.zamka. Tak jak na fotkach które zamieściłem. Podejrzewam że u mnie problem polega na namieszanej wtyczce elektrycznej.
U ciebie zaś proponuje najpierw sprawdzić szczelnoś i czy pompa dociagania reaguje na zamknięcie klapy ! Szczelność można latwo sprawdzić siłą wydechu i wdechu :) bynajmniej u mnie pracuje to bardzo łatwo.

Jeżeli możesz to kuknij jak masz te kable od wtyczki pociągnięte bo pompe to mamy raczej taką samą (i jakąś fote)

Autor:  Gerri [ pn paź 27, 2008 9:17 pm ]
Tytuł: 

Antenki wysUwające się przy cofaniu powinny być połączone do króćców oznaczonych "RH" lub "RFH" (Ruckfahrhilfe)
Jeżeli chodzi o prądy - to próbuj połączyć wg kolorów tak, jak wyszło z fabryki.

Autor:  sniechu19 [ wt paź 28, 2008 2:55 pm ]
Tytuł: 

No właśnie chciałbym tak podłączyć tylko że nie mam nic na wzór nawet fotki ok jakiegoś z kolegów :) ani schematu elektrycznego na którym mógłbym się podpierać :(

Autor:  psinthos [ wt paź 28, 2008 3:40 pm ]
Tytuł: 

Polecam lekture:
http://v12uberalles.com/Closing_Assist_Pump.htm

U mnie pompa dociagania drzwi i klapy dziala, ale tylko przez pewien czas. Potem sie wylacza z racji zbyt dlugiego czasu niezbednego na osiagniecie wlasciwego podcisnienia (odcina kolejno poszczegolne obwody) - lektura tekstu, do ktorego podalem link powinna wszystko wyjasnic. Wystarczy wyjac bezpiecznik nr 9 w skrzynce w bagazniku i pompa 'resetuje' pamiec - domykanie znow zaczyna dzialac (przez pewien czas [oczko] ).

Poki co nie zebralem sie w sobie, zeby podejsc do tematu jej regulacji (ponownie odsylam do w/w tekstu w celu zapoznania sie ze szczegolami).

Autor:  ukaniu [ wt paź 28, 2008 3:48 pm ]
Tytuł: 

Metoda testowania szczelności mieszków polegająca na zasysaniu powietrza otworem gębowym [zlosnik] nie jest dobra, bo nie osiągniemy takiego podciśnienia jakie wytwarza pompka (nie wnikam jakie kto ma kwalifikacje) i raczej nie stwierdzimy czy układ jest 100% szczelny. To da się zrobić dopiero za pomocą małej ręcznej pompeczki podciśnienia z manometrzykiem. Zasysa się i czeka kilka minut obserwując czy nie ma spadku podciśnienia.

Autor:  butek22 [ wt paź 28, 2008 5:15 pm ]
Tytuł: 

Zrobiłem kilka zdjęć pompki centralnego w Cl-u
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
może to ci coś pomoże
Przy okazji znalazłem obok pompki niepodłączoną wtyczke, nie wiesz gdzie ona powinna być podłączona?
Obrazek

Autor:  Gerri [ wt paź 28, 2008 8:58 pm ]
Tytuł: 

sniechu19 pisze:
No właśnie chciałbym tak podłączyć tylko że nie mam nic na wzór nawet fotki ok jakiegoś z kolegów :) ani schematu elektrycznego na którym mógłbym się podpierać :(


Łączysz ze sobą przewody jednakowych kolorów. Gdzie trudność?

Autor:  sniechu19 [ śr paź 29, 2008 7:29 am ]
Tytuł: 

No bo widzisz Gerrrrri tak jak już wcześniej napisałem piny we wtyczce są pomieszczane i podłączone jakoś na prowizorę. Po podłączeniu kabli (tych odciętych) pompa szaleje.
Mam tu na myśli że podczas włączenia biegu"D" pompa dostaje sygnał o otwarciu drzwi a jak na "R" to je zamyka. Tak więc coś jest nie tak :(

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/