MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 3:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ogrzewanie
Post: wt paź 28, 2008 1:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 7:49 pm
Posty: 27
Mam taki problem w swoim Meśku 126 z ogrzewaniem jak pokrętła skręce na max na ciepło to mam ukrop jak skręce na min mam zimno ale nie reaguje jak nastawię pomiędzy albo cały czas ukrop albo zimno nie wiem co jest ??


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 3:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Wszystko jest ok. One sie otwierają na maxa i zamykają na maxa. Poprostu tam gdzie masz lampke do oświetlena( tak mi sie wydaje) jest czujnik tem. powietrza. Jeśli temp. osiągnie taką jak na pokrętełku, zawory domykają się. Tak mi sie wydaje że tak jest, i ja mam tak samo.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 10:19 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witam ! Jeśli można to też podepnę się pod temat. W moim w126 mam identyczny problem z tym że mam automatyczną regulację tzw.klimatronik na klawisze ale problem ten sam, brak płynnej regulacji temperatury, albo zimno ,albo gorąco, a powinno być według nastawienia. Wymieniłem już ten czujnik w lampce ,cały sterownik regulacji nawiewu i w dalszym ciągu to samo, słyszałem że mogą się zacinać jakieś zawory czy cewki od nich ale nie za bardzo wiem gdzie szukać .Może ktoś ma jakieś sugestie, to poproszę o radę ! ???

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 12:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
czarek12 pisze:
albo zimno ,albo gorąco,


czarek12 pisze:
słyszałem że mogą się zacinać jakieś zawory czy cewki

jesli chodzi w połozeniach skrajnych -czyli grzeje lub nie grzeje, to znaczy że zawory od nagrzewnicy działają...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 3:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 7:49 pm
Posty: 27
chyba mam ten problem z termometrem w lampce u góry bo nie dmucha tam powietrze ,nie mam silniczka który podaje tam ciepłe powietrze brakuje mi jego chyba ktoś wyciągnoł . teraz mam juz taki silniczek tylko gdzie go umieścić ??


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 7:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:56 pm
Posty: 36
tolderr a masz szyberdach? bo te silniczki wystepuja z autami z szyberdachem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 1:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 7:49 pm
Posty: 27
tak mam szyberdach i mam klime jezeli to robi różnicę


Na górę
 Tytuł: zimno w aucie
Post: czw paź 30, 2008 4:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:32 pm
Posty: 70
To ja tez napisze bo zimno idzie.

Ja mam inny problem. Jak robie na maksa ogrzewanie to leci poprostu ledwo letnie powietrze i tylko na tyl a na przod praktycznie zimne
Ktos pomoze?

_________________
Cars, Bars and Piano this is life for me


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 5:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 7:49 pm
Posty: 27
to u ciebie chyba elektrozawór


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 6:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:56 pm
Posty: 36
taa trzeba zaczac od sprawdzenia na wtyczce od elektrozaworow napiecia. w pozycji max powinno byc tam bez napiecia w pozycji min 12V. nie jestem pewien czy srodkowy pin to - czy +


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 7:31 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Powracając do silniczka nadmuchu na czujnik w lampce to za chiny nie mogę go znależć , może ktoś podpowie gdzie on konkretnie się znajduje ??? ( u mnie praktycznie FUL-WYPAS )

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 3:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 27, 2007 4:05 pm
Posty: 48
Lokalizacja: trójmiasto
też miałem problem z zimnym i gorącym nawiewem, zmieniłem elektrozawór i wszystko jest o.k.


Na górę
Post: pt paź 31, 2008 5:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
czarek12 pisze:
Powracając do silniczka nadmuchu na czujnik w lampce to za chiny nie mogę go znależć , może ktoś podpowie gdzie on konkretnie się znajduje ??? ( u mnie praktycznie FUL-WYPAS )


Poszukaj za schowkiem lub airbagiem w głębi po prawej stronie na podszybiu. Poznasz, bo ma podłączony dość gruby czarny wężyk idący od czujnika temperatury w lampce.

Stray Cat pisze:
Jak robie na maksa ogrzewanie to leci poprostu ledwo letnie powietrze i tylko na tyl a na przod praktycznie zimne
Ktos pomoze?


Na początek ściągnij wtyk zasilania z elektrozaworów. Powinno zacząć grzać na maxa. Jeśli nadal słabo grzeje porównaj ręką temperaturę węży. Jeśli wąż zasilający elektrozawory jest gorący a odpływ letni to przyczyna tkwi w zablokowanych zaworach nagrzewnicy.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Post: pt paź 31, 2008 9:09 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Mirmur pisze:
Jeśli wąż zasilający elektrozawory jest gorący a odpływ letni to przyczyna tkwi w zablokowanych zaworach nagrzewnicy.

Zastanów się: skoro nie ma przepływu przez zawór - to zimny będzie zarówno przewód odprowadzający jak i doprowadzającący płyn do zaworu. [smiech]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 9:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Masz rację, ale

Stray Cat pisze:
Jak robie na maksa ogrzewanie to leci poprostu ledwo letnie powietrze i tylko na tyl a na przod praktycznie zimne
Ktos pomoze?


więc można wywnioskować, że częściowy przepływ przez zawory jest więc powinna być różnica temperatury na wężach.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl