MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

500SE 84r , podciśnienia schemat , przyspieszenie zapłonu ?.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36902
Strona 1 z 1

Autor:  w-126 [ czw paź 30, 2008 5:37 pm ]
Tytuł:  500SE 84r , podciśnienia schemat , przyspieszenie zapłonu ?.

Nie mogę dojść z przyspieszeniem zapłonu tz w zasadzie po założeniu na niego podciśnienia nic się nie dzieję, może minimalna różnica, przy obrotach 3000 brak różnicy, gdy zassam ręcznie duża różnica(aparat ok), mam zdjęcia chyba prawidłowo założonych podciśnień i mam pytania odnośnie kliku elementów, zaznaczyłem je na 1 foto ?.

Obrazek



było nie najgorzej aż coś kichło i teraz ciężko coś ustawić ekonomizer 1cm od prawidłowego położenia, przy kichnięciu zrzuciło jedno z podciśnień i rozerwało zaznaczony element, wstępnie sprawdziłem dolot i wygląda ok, z tym że po kichnięciu zapalał i gasł musiałem zwiększyć dawkę co sugeruje że jednak chyba łapie dzikie powietrze. Prosze zerknąć ogólnie na podciśnienia czy są pozakładane ok na pierwszy rzut oka.

Obrazek

Autor:  czarek12 [ czw paź 30, 2008 8:10 pm ]
Tytuł: 

Jeżdzę na LPG już 8 lat i w ciągu tego czasu zdążyłem przerobić praktycznie każdy rodzaj kichnięcia ,od leciutkiego po dość mocny wystrzał .Może- rozsadzić i to dosłownie obudowę filtra powietrza,zrzucić wąż od regulatora wolnych obrotów z jednej lub drugiej strony.rozerwać odmę ,skrzywić blachę w dzwonie (przepustnicy ) wyrzucić lub rozerwać płaszcz gumowy pod przepustnicą (trzeba to sprawdzić bo tam najczęściej gdy guma już stara to rozsadza i ciągnie bardzo dużo lewego powietrza,praktycznie NIE MA JAZDY ) no i jak kolega doświadczył ,zrzuca podciśnienia .U mnie w tej chwili wszystko OK, chodzi na LPG wręcz idealnie ,wszystko co opisałem wyżej wymienione+kable+świeczki+kopułka+palec no i obudowa filtra(bardzo ważna rzecz ) musi być szczelny,dokładnie dolegać bo jeśli prostowany to prędzej czy póżniej strzeli i to na bank !!!

Autor:  w-126 [ czw paź 30, 2008 8:57 pm ]
Tytuł: 

z tym że to na benzynie było, gaz też mam ale na razie nie uruchamiałem, filtr mam własnej roboty bo mam blosa i musi być super szczelnie gdy w gre wchodzi blos inaczej to by nie był wystrzał czy kichnięcie tylko explozja :), natomiast nie wiem co z tymi częsciami od podciśnień.

Autor:  Janfocus [ czw paź 30, 2008 9:48 pm ]
Tytuł: 

w-126 pisze:
ekonomizer 1cm od prawidłowego położenia

myślę że powinieneś zdjąć rozdzielacz wtrysku i poszukać lewego powietrza pod spodem...

co do rurek nie pomogę, bo u mnie jest inaczej...


czarek12 pisze:
obudowa filtra(bardzo ważna rzecz ) musi być szczelny,dokładnie dolegać

to akurat zależy od tego gdzie jest mikser i kompensacja...

Autor:  w-126 [ czw paź 30, 2008 10:41 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
w-126 pisze:
ekonomizer 1cm od prawidłowego położenia

myślę że powinieneś zdjąć rozdzielacz wtrysku i poszukać lewego powietrza pod spodem...

hm co dokładnie masz na myśli ?, rozdzielacz ściągałem jak się zatarła klapa ale nie pamiętam co mogło by tam łapać lewe powietrze ?.

co do rurek nie pomogę, bo u mnie jest inaczej...



"to akurat zależy od tego gdzie jest mikser i kompensacja"

to prawda a patrząc że czarek12 ma mixer to raczej filtr powietrza nie gra juz takiej roli, natomiast nie zmienia to faktu że reszta dolotu musi byc idealna żeby nie było wybuchu.

Autor:  Janfocus [ czw paź 30, 2008 10:50 pm ]
Tytuł: 

fartuch pod rozdzielaczem, uszczelki do kolektorów ssących, wyprowadzenia podciśnień pod kolektorami, uszczelniacze wtrysków, rurka łącząca odmy pod rozdzielaczem... Każda z gum musi być miękka i nie popękana i łączyć się z lekkim oporem.
Mam nadzieję że Twój motor nie ma znacznych przedmuchów, bo one obniżają podciśnienie dolotu i zakłócają pracę...

Autor:  w-126 [ pt paź 31, 2008 12:30 am ]
Tytuł: 

rozumiem inaczej mówiąc wszystko, uszczelki mam nowe pod kolektorami, ale wracając do przyspieszacza zapłonu jak to jest technicznie rozwiązane ?, chodzi mi o to jak mozna zdiagnozować czy siła podciśnienia idąca do aparatu zapłonowego jest prawidłowa ?.

Autor:  Janfocus [ pt paź 31, 2008 10:14 am ]
Tytuł: 

w-126 pisze:
jak mozna zdiagnozować czy siła podciśnienia idąca do aparatu zapłonowego jest prawidłowa ?.

najpierw powinieneś się uporać z podciśniniem w dolocie, bo skoro jest nieprawidłowe (czyli za małe na co wskazuje ekonomizer) to i siła do zmiany zapłonu jest zbyt mała... W końcu to to samo podciśnienie

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/