MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 02, 2008 2:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 05, 2008 9:36 am
Posty: 11
Lokalizacja: śląsk
Witam
szukam 124 sedan lub coupe tylko mam problem z silnikami i skrzynia biegów.
Nie wiem czy szukac 3.0 czy 3.2, czy w automacie czy w manualu.
Ostatnio jezdziłem lexusem gs300 95rok w automacie i dość przyjemna jazda, nie wiem jak sie sprawują automaty w 124.
Licze na Waszą pomoc:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 2:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Mowią, że największym minusem Mercedesa jest skrzynia manualna ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 3:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Dołączam się do pytania.

Szukam powoli coupe dla siebie i nie wiem jaki silnik jest najlepszy. Co waszym zdaniem najlepiej balansuje między osiągami, niezawodnością, przyzwoitym spalaniem?

200 CE, 220 CE, 230 CE, 300 CE, 300 CE- 24, czy może 320 CE?
Co zdecydowanie odradzacie? Interesuje mnie głównie automatyczna skrzynia skrzynia. Jazda po mieście.

P.S.
Proszę także użytkowników o podawanie przeciętnego spalania przy normalnym stylu jazdy poszczególnych motorów. W dane ze strony z osiągami wierzyć mi się jakoś nie chce...

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 3:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 05, 2008 9:36 am
Posty: 11
Lokalizacja: śląsk
Ok czyli tylko automat.
a jak on sobie radzi z 3.2 szarpie czy łagodnie.
Jak wytrzymałe są to skrzynie.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 5:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Piątal pisze:
Dołączam się do pytania.

Szukam powoli coupe dla siebie i nie wiem jaki silnik jest najlepszy. Co waszym zdaniem najlepiej balansuje między osiągami, niezawodnością, przyzwoitym spalaniem?



Jak ma być oryginalna coupe w benzynie i bez gazu to chyba najrozsądniej będzie - E220, czyli M111 (150KM).

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 5:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
Temat był wałkowany wiele razy i ogólnie wyszło że złotym środkiem jest silnik 2,2 przynajmniej jeśli chodzi o coupe

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 5:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
spalanie 230 CE w wawie 16l benzyny automat
w trasie jazda 100-120 10-11l/100
w trasie 150-160 w cztery osoby z pelnym bagaznikiem opony 215/66/16
ok 14l/100km <br>Dodano po 56 sekundach.:<br> ps. w miescie nie wklekę sie prawym pasem...

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',

EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 8:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Dla mnie sprawa wyboru silnika jest bardzo prosta ,trzeba kupić nowsze konstrukcyjnie silniki z wtryskiem elektronicznym ,czyli 2,0 16v ;2,2 ; 2,8;3,2.Te silniki są duzo łatwiej diagnozowalne (podłączenie pod kompa i odczytanie błędów) ,mają lepsze osiągi ,duuuzo lepiej tolerują podtlenek LPG.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 8:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
hehe podtlenek...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 8:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Jeśli chcesz pojeździć: CE 300-24, 320
Jeśli chcesz/musisz jeździć: CE 220 z sekwencją
Jeśli chcesz popatrzeć na samochód: sedan E500 [zlosnik]
300-24 nie polecam do gazu (no jak gazować to tylko silniki 220-320 .. Moim zdaniem oczywiście).
Wspomniana 300CE 24V jest bardzo ekonomicznym pojazdem :)
Ostatnio spaliła mi 9,8 w trasie a w mieście przy normalnej jeździe nie przekracza mi 16 a nawet w 13 się mieszczę a zarazem jest co przegonić bo moc swoją ma ;)
Pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 8:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
3.0 24V moc ma taką jak 3,2 tyle że na starych KE-Jetowych rozwiązaniach(mechaniczny wtrysk)... i póki nikt nie monotwał gazu to będzie pięknie chodzić...


a i tak najlepszy jest klekot... z nim nikt nigdy nie miał problemów z wolnymi obrotami, z falowaniem obrotów, duszeniem się itd itd... chcesz pięknie pośmigać? kup 300D turbo... to ci da dobre wrażenia z jazdy... i nie trzeba żyłowac w tysiące obrotów żeby chciał jechac :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 11:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 16, 2008 7:27 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
ja mam w208 w końcu tez cupe [oczko] i tez pytalam o silniki! - wybralam 2.3 kompresor .... auto nie jest za mocne.... ale m aprzyzwoite spalanie .. przynajmniej w trasie! [oczko]

przewaznei wychodzi mi okolo11litrow w miescie(kraków i jego korki - pozatym jezdze raczej bardzo krotkie odcinki)) i 7 w trasie. oczywiscie benzyny

_________________
polonez 2.0 turbo - "zabawka" Męża ( i jego miłość)
syrena 105- nasze wspolne dziecko
CLK208 2.3 kompressor
FSO Polonez caro plus 1.6


Na górę
Post: pn lis 03, 2008 8:00 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Półtora roku temu stałem przed podobnym dylematem.

Mogę Ci polecić silniki M111 - 2,0 136 KM i 2,2 150 KM lub M104 2,8 i 3,2. Mają elektroniczny wtrysk i całkiem nieźle znoszą IV generację LPG.

Automat ? hm... nic innego nie polecę

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 9:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Chuck Norris pisze:
3.0 24V moc ma taką jak 3,2 tyle że na starych KE-Jetowych rozwiązaniach(mechaniczny wtrysk)... i póki nikt nie monotwał gazu to będzie pięknie chodzić...


Dokladnie.
Swoja droga nie skreslalbym takze z listy motorow M103 - zarowno 2.6, jak 3.0. IMO te motory zapewniaja rowniez w miare sprawne przemieszczanie sie przy jednoczesnym uroku rzedowej szostki.

Chuck Norris pisze:
a i tak najlepszy jest klekot... z nim nikt nigdy nie miał problemów z wolnymi obrotami, z falowaniem obrotów, duszeniem się itd itd... chcesz pięknie pośmigać? kup 300D turbo... to ci da dobre wrażenia z jazdy... i nie trzeba żyłowac w tysiące obrotów żeby chciał jechac :)


Znalezienie ladnego dmuchanego diesla w przypadku 124 graniczy juz z cudem.

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 10:11 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 05, 2008 9:36 am
Posty: 11
Lokalizacja: śląsk
ło to dobrze wiedziec który motor zaakceptuje ewentualnie lpg:)
jak dla mnie to min to 3.2, ten 3.0 to troszke za słaby:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl