MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 04, 2008 11:38 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 04, 2008 11:30 am
Posty: 19
jeśli podobny temat jest juz na forum to sorki za powtórkę...mam problem z nawiewem, mianowicie dmuchawa włączyła się na max i co bym nie robił nie chce się wyłączyć...autko - 124 92r z klimatronikiem z 94r. jeden mechanik do którego dzwoniłem powiedział ze to jakiś chyba tam rezystor czy coś (koszt naprawy 400zł)...ale mam 124 z tego samego rocznika rozbitą bez klimatronika i czy mogę np przełożyć całą dmuchawę, albo ten "rezystor" czy coś...może ktoś pomóc??


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 12:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 03, 2008 2:24 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Sieraków
Specem od MB nie jestem ale w wielu autach za taką awarie odpowiedzialny jest tranzystor a nie rezystor.
W autach gdzie siła nadmuchu jest płynna(czyli min. klimatronic) a nie stopniowa za obroty dmuchawy odpowiedzialny jest tranzystor, który to po uszkodzeniu jest zwarty na stałe i przez to dmuchawa cały czas lata na max. obrotach


Na górę
Post: ndz lis 09, 2008 12:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 04, 2008 11:30 am
Posty: 19
niedzwiedz124 pisze:
jeśli podobny temat jest juz na forum to sorki za powtórkę...mam problem z nawiewem, mianowicie dmuchawa włączyła się na max i co bym nie robił nie chce się wyłączyć...autko - 124 92r z klimatronikiem z 94r. jeden mechanik do którego dzwoniłem powiedział ze to jakiś chyba tam rezystor czy coś (koszt naprawy 400zł)...ale mam 124 z tego samego rocznika rozbitą bez klimatronika i czy mogę np przełożyć całą dmuchawę, albo ten "rezystor" czy coś...może ktoś pomóc??


już wiem że to nie rezystor :-? tylko CO?? może ktoś już coś wie?? zmieniłem rezystor i dalej to samo. czasem wraca do normy jak wpadnę w jakąś dziurę albo mocno hamuje...może jakieś sugestie??


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 09, 2008 1:25 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Przecież Lisiu napisał, że w klimatyzacji automatycznej nie ma żadnego rezystora - jest elektroniczny regulator obrotów.
Tak więc nie mogłeś wymienić czegoś, czego nie ma.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 09, 2008 7:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 04, 2008 11:30 am
Posty: 19
Gerri pisze:
Przecież Lisiu napisał, że w klimatyzacji automatycznej nie ma żadnego rezystora - jest elektroniczny regulator obrotów.
Tak więc nie mogłeś wymienić czegoś, czego nie ma.


http://moto.allegro.pl/item475066874_re ... _oryg.html

WYMIENIONE!! ale problem nadal jest... :-?
nie wiem gdzie i czego mam szukać, może jest gdzieś jakiś sterownik od dmuchawy?? jakieś sugestie...cokolwiek??


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 09, 2008 8:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 03, 2008 2:24 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Sieraków
Szukaj TRANZYSTORA, bo on jest odpowiedzialny za prace dmuchawy w układach płynnej regulacji siły nadmuchu.
Gołym okiem widac że w tym rezystorze masz 3/4 uzwojenia drutu oporowego- jak sama nazwa wskazuje drut ten o różnej grubości/długości ma różną rezystancję- jedno uzwojenie= jeden poziom prędkości dmuchawy.
Jeżeli masz klimatronicka to dmuchawa zmienia swoje obroty płynnie, czyli nie da się tego warunku zrealizować rezystorem, zmiana napięcia podawanego na silnik dmuchawy realizowana jest przeważnie w takich układach za pomocą TRANZYSTORA.
Poszukaj (przeważnie) "srebrnego pudełka" wielkości paczki zapałek( tylko cieńszego) w okolicy silnik dmuchawy. Wielce prawdopodobne ze tranzystor będzie wraz z radiatorem.
Wymontuj, zanieś do jakiegoś serwisu RTV, wymienią element i sprawa powinna wrócić do normy
pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 09, 2008 9:10 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Regulator obrotów (tzw. "jeż") wyglada tak:

http://moto.allegro.pl/item474098200_re ... _nowy.html

I znajduje się pod silniczkiem dmuchawy (dostępny dopiero po zdjęciu mechanizmu wycieraczki)
Tak więc dalej podtrzymuję to co napisałem: albo wymieniłeś to, czego nie ma w klimatronicu, albo masz klimę manualną. <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
Lisiu pisze:

Wymontuj, zanieś do jakiegoś serwisu RTV, wymienią element i sprawa powinna wrócić do normy

Nic nie wymienią - w tym obwodzie płynie prąd ponad 20 amperów. Wielu elektroników długie lata łamało sobie głowę nad podróbą tego układu. Dopiero ostatnio pojawiły się podróby (średniej zresztą jakości - za to w cenie prawie oryginału :-?)
Poza tym całość regulatora zalana jest twardą masą. Radiator widoczny jest na zewnątrz.

A tutaj masz regulator w W124 (numer 83)

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 09, 2008 9:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 03, 2008 2:24 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Sieraków
Gerri pisze:
Lisiu pisze:

Wymontuj, zanieś do jakiegoś serwisu RTV, wymienią element i sprawa powinna wrócić do normy

Nic nie wymienią - w tym obwodzie płynie prąd ponad 20 amperów. Wielu elektroników długie lata łamało sobie głowę nad podróbą tego układu. Dopiero ostatnio pojawiły się podróby (średniej zresztą jakości - za to w cenie prawie oryginału :-?)
Poza tym całość regulatora zalana jest twardą masą. Radiator widoczny jest na zewnątrz.


No to faktycznie ciężka sprawa, z zamienników nie dopasujem nic z takim amperażem.
Co nie zmiena faktu że jeżeli kolega ma klimatronicka to nie ma tam rezystorów.
Skoro kolega ponoć wymieniał rezystory, a dmuchawa działa nadal jedynie na max obrotach to znaczy że w układzie jest zwarcie do obwodu max obrotów.


Na górę
Post: ndz lis 09, 2008 9:39 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
niedzwiedz124 pisze:
jeśli podobny temat jest juz na forum to sorki za powtórkę...mam problem z nawiewem, mianowicie dmuchawa włączyła się na max i co bym nie robił nie chce się wyłączyć...


Już tutaj czuję cygaństwo: dmuchawa ma osobny styk w stacyjce - wystarczy wyjąć kluczyk ze stacyjki i dmuchawa powinna się wyłączyć.
Jest praktycznie prawie niemożliwe, żeby w układzie z rezystorami nastąpiło takiego rodzaju zwarcie.


Na górę
Post: ndz lis 09, 2008 9:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 04, 2008 11:30 am
Posty: 19
Nie wiem czy sytuacja nie komplikuje się tym iż jest to 124 z 92r a cały panel sterujący założony został w 94r. i to chyba we Włoszech...

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 3935_a.jpg <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Gerri pisze:
niedzwiedz124 pisze:
jeśli podobny temat jest juz na forum to sorki za powtórkę...mam problem z nawiewem, mianowicie dmuchawa włączyła się na max i co bym nie robił nie chce się wyłączyć...


Już tutaj czuję cygaństwo: dmuchawa ma osobny styk w stacyjce - wystarczy wyjąć kluczyk ze stacyjki i dmuchawa powinna się wyłączyć.
Jest praktycznie prawie niemożliwe, żeby w układzie z rezystorami nastąpiło takiego rodzaju zwarcie.


nie no, jak wyłączy się zapłon to dmuchawa też się wyłącza...ale jak kluczyk jest przekręcony to chodzi na MAX


Na górę
Post: ndz lis 09, 2008 10:52 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
niedzwiedz124 pisze:
nie no, jak wyłączy się zapłon to dmuchawa też się wyłącza...ale jak kluczyk jest przekręcony to chodzi na MAX


Jaką jeszcze masz dla nas niespodziankę?
Lepiej na początek sprawdź wg VIN co w tym aucie było, jak wyszło z fabryki.
Jeżeli ta klima jest makaroniarskim wynalazkiem - to jest mało możliwe, żebyś pomoc uzyskał na forum. Te ustrojstwa były raczej w małym stopniu naprawialne, a producenci już dawno zaprzestali dostarczania części zamiennych.
Tak więc życzę szczęścia: znane mi przypadki prób naprawy klimatyzacji włoskich bądź izraelskich w tych modelach w większości wypadków kończyły się demontażem całego układu i umieszczeniem go na śmietniku :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 09, 2008 11:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 04, 2008 11:30 am
Posty: 19
wynalazek czy nie to sam sterownik wydaje sie być OK, więc sprawdzę jutro ten regulator sterownika dmuchawy u wszystko się okaże...nie bardzo chce mi się to przerabiać na mercedesowskie bo to będzie problem...jutro napisze co i jak. <br>Dodano po 46 sekundach.:<br> a co do VINu to gdzie go szukać??

_________________
W 124 3.0 24V KOMBI 92r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 09, 2008 11:40 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ja walcze z izraelska klima polautomatyczna. Juz wychodze na prosto, ale wymieniam na orginaly. Klopot z tymi ustrojstwami jest taki, ze znalezienie dokumentacji graniczy z cudem, czesci zamienne nie raz uda sie nabyc (w zakladach zakladajacych klimy) o ile stosowali uniwersalne rozwiazania.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 10, 2008 11:16 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 04, 2008 11:30 am
Posty: 19
no dobra...jak narazie znalazłem coś takiego ...
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 73_as1.jpg

i to cos jest zamontowane tu...
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 120_as.jpg

I teraz pytanie czy to to? czy mam szukać innej przyczyny oraz czy warto to naprawiać szukać takiej części czy lepiej przełożyć mercedesowskie oryginalne od 124, a jeśli tak to ile jest z tym problemu??


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 10, 2008 11:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
niedzwiedz124 pisze:
a co do VINu to gdzie go szukać??


Znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym na pierwszej stronie - inaczej mowiac numer nadwozia.

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl