MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lis 05, 2008 1:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Witam.

Chyba katalizator w moim W126 już dawno nie spełnia swojej funkcji. Myślę o pozbyciu się go.

Jak to zrobić profesjonalnie? Tzn. żeby elektronika nie zaczęła wariować? Bo słyszałem, że po wywaleniu wnętrza katalizatora sonda czasem wariuje, a nie chcę się bawić w jakieś tam strumienice. Kupno nowego katalizatora odpada. Da się szybko przerobić 300SE '89 z wersji KAT na wersję ECE?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 5:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Ja wywaliłem wszystkie wnętrzności katalizatora w 300CE i nie było pozniej żadnych problemów ;)

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 5:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
No tak, zdarza się :) ale wolę być przygotowany na ew. problemy...
Zresztą wersję ECE jest też łatwiej regulować i nie zwariuje, jak sonda padnie. ;)

Tzn. znalazłem, że trzeba tą "gwiazdkę" na komputerze zmienić z tej z napisem KAT na taką z napisem ECE. :-?

Tylko nie wiem, czy to może być "gwiazdka" z jakiegokolwiek komputera z MB w KE-Jetronicu bez katalizatora, czy jednak się czymś różnią między sobą.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 6:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
podejrzewam że masz jedną sondę lambda jak i w moim, a ona jest przed katem, więc na logikę nie powinna elektronika wiedzieć że kata nie ma, ale z tego co wiem przeróbki wydechu mogą się skończyć poza dziwnymi dźwiękami to i wzrostem zużycia paliwa (zaburzenie fal w wydechu)... Swoją drogą nie wiem po co się pozbywać lambdy skoro pomaga w regulacji silnika a w przypadku padu nie jest to drogi element...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 6:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jan 100% racji! bez sensu demontować sondę L i cofać się wstecz w jakości.
Wydech jest obliczny na jakieś rezonanse i kat pusty czy rura w środku to nie będzie już to co ma być (no przynajmniej nie to co fabryka zakłada). Trzeba by zerknąć jak wyglądał wydech w modelach bez katalizatora i próbować zrobić coś w ten deseń.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 8:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Ze względu na wysoki koszt katalizatora niektóre firmy oferują w miejsce katalizatora dodaktowy tłumik ,który nie ma wad jak w przypadku wywalenia kata.
http://moto.allegro.pl/item469865585_me ... owosc.html

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 8:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Jednak wolałbym wersję ECE, gdyż:
-nie muszę się martwić stanem sondy lamda,
-nie muszę kombinować z zastępowaniem katalizatora,
-mam teoretycznie 8 KM więcej.

Gerri, pomóż! ;) Napisz coś o przeróbce na ECE. ;)

Chociaż może zaczniemy od tego, jak ocenić stan katalizatora?
Jak już pisałem w temacie o KE, jeszcze niedawno samochód emitował 4,2% CO, czyli chyba katalizator zdążył już umrzeć?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 9:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Było.

Gerri też się na ten temat wypowiadał.

Pod maską masz dwie gwiazdki do wymiany, ale z resztą poszukaj [zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 11:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Przy okazji zapytam:

Jakie parametry (wszystkie), tzn. w jakich zakresach, powinien mieć W126 300SE KAT na analizatorze?

Jak spalanie oleju wpływa na te wyniki? Bo wg. ostatnich pomiarów znika mi ok. 0,6l oleju na 1000 km, trochę ucieka uszczelką tzw. U, którą wkrótce wymienię, a reszta raczej idzie w rurę... No i pewnie część odparowuje, bo na zimnym oleju po odkręceniu korka na pracującym silniku nic się nie dzieje (czyli wnioskuję, że jest w miarę szczelny), a na ciepłym unosi się "mgła", która nie śmierdzi jak spaliny. Chyba w M103 są ciężkie warunki, bo u kolegi w Polonezie olej nie paruje. ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 10, 2008 2:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Może w miejsce kata tłumik przelotowy jak z linku
http://www.allegro.pl/item472603471_tlu ... _audi.html, ostatnio taki założyłem w miejsce tłumika środkowego, gdyż nie ma zamienników tłumika środkowego, a nowy bosal ok. 1 tys. zet.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 10, 2008 7:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
stanleym126 pisze:
ostatnio taki założyłem w miejsce tłumika środkowego, gdyż nie ma zamienników tłumika środkowego, a nowy bosal ok. 1 tys. zet.

nie wiem jak do 300SE, ale mi też mówili że nie ma zamienników, tylko że do 500SE tłumik środkowy oryginalny kosztuje 650zł...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 10, 2008 7:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Janfocus pisze:
tylko że do 500SE tłumik środkowy oryginalny kosztuje 650zł...


A nie ma dwóch przypadkiem?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 10, 2008 8:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
A nie ma dwóch przypadkiem?

owszem zespawane w jedną część [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 12, 2008 8:31 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Janfocus pisze:
owszem zespawane w jedną część [zlosnik]

Tak sa dwa środkowe w jedną całość zespawane.

Niestety do 300 SE tłumik jest tylko jeden i wyłącznie Bosala.Brak jakiegokolwiek zamiennika.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 12, 2008 11:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
a oryginał ile kosztuje? Bo do 500 jest też zamiennik Bosala i w podobnej cenie, za to jakość ciut inna...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl