MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 10:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw paź 02, 2008 11:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
Witam
jako ze zabralem sie ze ostatnimi czasy puscila mi uszczelka pod glowica zabralem sie za jej wymiane. Po drodze okazalo sie jeszcze ze do wymiany sa piersienie i kilka innych rzeczy. Niestety po sciagnieciu glowicy i oddaniu jej do naprawy okazalo sie ze jest peknieta ;( Gość który mial ja robic powiedzial ze da sie ja pospawac i tu moje pytanie. Czy oplaca sie spawac glowice?? czy moze lepiej szukac jakiejs uzywki?? czy po spawaniu glowica nie bedzie oslabiona?? na alledrogo glowice kosztuja ok 500zl wiec moze lepiej zainwestowac w nowy silnik?? koszt nowego silnika 1000zl.

Pozdrawiam

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Ostatnio zmieniony śr lis 05, 2008 9:12 pm przez miś89, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 1:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Ja zawsze wychodze z zalozenia ze lepiej jest naprawic swoje i wiedziec co sie ma nic kupowac drugi silnik ktorego przeciez nie bedziesz w stanie rozebrac przed zaplaceniem zeby sprawdzic czy wszystko jest OK i potem zacznie Ci cos wychodzic bokiem i koszty przewyzsza wartosc auta.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 3:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
nom w sumie fakt ze swoje to swoje ale troche przerażają mnie koszty... na dzień dzisiejszy mam już do zapłacenia ok 2 000zl
- regeneracja głowicy ze spawaniem 800zl
- komplet uszczelek 220zl
- pierscienie 4x95zl = 380zl
- zdjecie i założenie głowicy 300zl
czyli razem 1700zl
- do tego jeszcze robocizna za wymiane pierscieni
i bóg jeden wie co jeszcze.
Niestety nie pozostaje chyba nic tylko zacisnąć mocno zęby i starać się to jakoś przełknąć.
Mam tylko nadzieje że mi to wszystko nie stanie w gardle. :lol:

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 5:44 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Rób ten co masz.
Ja miałem okazję wymienić silnik na inny z ekstra kompresją itp.
153 kilometry i przeskoczył rozrząd, wtedy naprawiłem swój stary silnik i smiga.

Na szczęście kosztowało mnie to tylko tydzień pracy, innych kosztów nie było, poza olejem płynem i kilkoma uszczelkami.W przypadku tego nieszczęsnego ekstra silnika.
Naprawa starego nie była aż tak droga.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2008 1:40 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
a w jakim silniku ci sie to stało???? jakby co mam swój do oddania po remoncie głowicy... chodził ładnie... nic nie pękniete... splanowane śmiga dalej... tzn juz nie bo sie oc skonczylo ale jest do oddania w dobre ręce za cene remontu głowicy...

dopowiem tylko ze remont robilem bo nie chodził na wolnych obrotach na wszytskie gary... niby brak kompresji na jednym garze.... po remoncie dokladnie to samo... co sie okazało????? na 3 chyba garze na kolektorze ssącym jest taki cycek... do sterowania podcisnieniem... oryginalnie powienien byc zaslepiony... u mnie tak guma spadła i żaden powtarzam!!!! żADEN mechanik nie potrafił mi tego namierzyć a ja zarobiłem remont głowicy pojeździłem troche i kupiłem 2,5 D :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 10:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
witam
dzieki za oferte silnika ale postanowilem wyremontowac swoj, a wlasciwie juz to zrobilem. Pojawily sie niestety nowe problemy np. ogrzewanie w samochodzie dziala non stop tzn niezaleznie od ustawienia temperatury na pokretlach zawsze leci gorace powietrze. :-?
no i pojawil sie jeszcze problem z wentylatorem silnika ten z kolei sie nie wlacza :(
Ma ktos moze jakies doswiadczenia w takich przypadkach??

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 11:48 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Odnośnie ogrzewania: najczęstszą przyczyną jest zawieszenie się elektrozaworków ogrzewania lub padnięcie w nich elektromagnesu, zaśniedziałe i zabrudzone styki w pokrętłach, bezpiecznik.

Odnośnie wentylatora: masz wiatrak na wiskozie? bo może to właśnie to.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 12:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
hmm ciezko mi dokladnie powiedziec z tego co kojarze to wiatrak zalacza elektromagnes.
co do ogrzewania to postaram sie wyciagnac i poprzeczyszczac te elektrozawory itd.
zaznaczam jeszcze ze przed naprawa samochodu wszystko dzialalo tak jak powinno.

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 12:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wentylator jest załączany elektrycznie.
Nie wiem co podaje prąd ,ale ja zapomniałem podpiąć wtyczkę , i miałem to samo.

Przy pompie wody jest przewód elektryczny i biegnie z boku silnika za aparat zapłonowy , zobacz czy masz podpięty do instalacji elektrycznej rozmieszczonej w okolicach kolektora dolotowego.

Kiedy okaże się , że jest wpięty w instalację to podaj bezpośrednio napięcie na wtyk i zobacz czy magnes styka się z wentylatorem, jeśli nie to uwalony magnes lub brak styku w tym całym mechanizmie między wentylatorem ,a pompą.

Jeśli magnes się ruszy po podaniu napięcia to szukaj dalej, ale tu nie pomogę. Nie wiem skąd bierze się napięcie tam, moze jakiś czujnik temp. bo załączy się zawsze przy tej samej temperaturze.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 12:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
witam
problem ogrzewania zostal juz rozwiazany wstyd sie przyznać ale okazało się że przepalił się bezpiecznik. Najgorszy problem jest taki, że dlej nie działa wentylator przy chłodicy. Kupiłem już nowy czujnik z aso i dalej nic kończą mi sie już poysły. :-? może macie jakies sugestie??

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 1:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
zależy jaki masz wiatrak!!! jeśli na wiskozie to załącza go temperatura a jeśli jest elektryczny to jakiś elektromagnes... często bywa tak na wiskozie że już nie zaciąga wiskoza i wtedy wiatrak kręci się sam sobie niezależnie od silnika

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 3:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
wiatrak zalacza elektromanes

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 4:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
miś89 pisze:
wiatrak zalacza elektromanes



podaj mu prąd na wtyczkę , tą zcarną która odpinana jest za aparatem.
kiedy złączy magnes to drogę od wtyki do niego masz na 100% dobrą, wtedy szukaj dalej.


czaku norisie pewien jesteś ,że 102 latało z wiskozą?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 6:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
hmm powiem tak myślę, że prąd jest w porządku, a brakuje masy ponieważ jeśli odepnę wtyczkę od czujnika (tego na dole za wiatrakiem) i podam masę na ten kabel to wentylator się załącza. Innymi słowy jeśli podam masę na czujnik za aparatem wentylator się załączy ale będzie chodził non stop.

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 9:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
mam jeszcze jedno pytanie przy jakiej temperaturze powinien wlaczac sie wiatrak?/

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl