MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lis 07, 2008 12:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Ponieważ już długo szukam mostu do 350TD z marnym skutkiem, zacząłem szukać wśród innych wersji silnikowych.
To samo przełożenie ma S420 z tym, że do tego silnika
zakładano już system ASR i tu pytanie:

Czy Mercedes stosował blokadę mostu jako składową ASR?
Krótko mówiąc: czy da się wykorzystać most ASR jako
most ASD?

Z góry dzięki za pomoc.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 07, 2008 1:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Do ASR nie potrzeba blokady mostu - uklad (zasadniczo ABSu) reguluje obroty silnika i przyhamowuje odpowiednio tylne kola.
Czyli odpowiedz NIE

ps. tak samo przy ruszaniu - w nowszysch ststemach nie montuje jes juz blokady dyferencjalu (ksiegowy przyoszczedzil) za to przychamowuje sie kolo ktore zaczyna sie slizgac przekazujac czesc momentu na drugie kolo...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 07, 2008 3:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Most do 126 z ASR ma blokadę dyfra, bo jest to skladowa część układu ASR i zanim nastąpi zdjęcie gazu lub chamowanie kół najpierw jest blokowany dyfer. Inaczej trudno by było ruszyć tym autem na sliskim
Podejżewam że w W140 będzie podobnie.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 07, 2008 3:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 16, 2008 7:27 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
niewiem jak to jest - ale wiem ze własnie ciezko jest ruszyc autem z asr na sliskim!!!!!! przynajmniej w208 - niby jak kolo wpada w "poslizg" to go przyblokowuje i tak za jednym kolem wpada drugie i auto jakby "idzie" do przodu! przez pewien czas! eh! niema to jak stary system blokady dyferencjialu! - eh.... :( [wstyd]

_________________
polonez 2.0 turbo - "zabawka" Męża ( i jego miłość)
syrena 105- nasze wspolne dziecko
CLK208 2.3 kompressor
FSO Polonez caro plus 1.6


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 07, 2008 3:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Katrina pisze:
wiem ze własnie ciezko jest ruszyc autem z asr na sliskim

postaw auto lewymi kołami na asfalcie suchym a prawymi na trawie i daj w palnik, jak działa blokada mostu to powinien przspieszać prawie jak na asfalcie, jak jej nie ma będzie przyspieszał jak na trawie...
U mnie startuje jak na suchym asfalcie [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 07, 2008 3:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 16, 2008 7:27 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
hmmmm .... przekonałes mnie ...spróbuje [oczko] i damn znac jakie efekty

_________________
polonez 2.0 turbo - "zabawka" Męża ( i jego miłość)

syrena 105- nasze wspolne dziecko

CLK208 2.3 kompressor

FSO Polonez caro plus 1.6


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 07, 2008 3:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Janfocus pisze:
Inaczej trudno by było ruszyć tym autem na sliskim

Niekoniecznie - jak juz napisalem ASR potrafi pracowac hamulcami tylych kol osobno dla kazdego kola. Wystarczy wiec odpowiednio przyhamowac kolo ktore sie slizga a moment zostanie przekazany na drugie kolo i samochod ruszy - nie jest do tego potrzebna blokada (mimo ze jest duzo lepszym rozwiazaniem wg. mnie).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 07, 2008 3:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
TReneR pisze:
Wystarczy wiec odpowiednio przyhamowac kolo ktore sie slizga a moment zostanie przekazany na drugie kolo i samochod ruszy

owszem zostanie przekazany tak samo jak w aucie bez asr i asd, którym próbujemy ruszyć na śliskim przez dodanie gazu.
Sorry ale przychamowanie kół nie zmienia stopnia poslizgu dyferencjału a z reguły dyferencjały nie są spięte ze sobą nawet w 30%...
A to że nowe auta pozbawia się blokady dyfra z powodów finansowych, to tak jak pozbawia się ich jakosci materiałów i powłok lakierniczych...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 07, 2008 4:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
No to jest ta blokada czy nie ma (w ASR) :d

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 07, 2008 4:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 16, 2008 7:27 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
czekaj - sprtadze - dzis wieczorem u siebie jak to działa [smiech] [zlosnik]

_________________
polonez 2.0 turbo - "zabawka" Męża ( i jego miłość)

syrena 105- nasze wspolne dziecko

CLK208 2.3 kompressor

FSO Polonez caro plus 1.6


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 07, 2008 4:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Janfocus pisze:
TReneR pisze:
Wystarczy wiec odpowiednio przyhamowac kolo ktore sie slizga a moment zostanie przekazany na drugie kolo i samochod ruszy

owszem zostanie przekazany tak samo jak w aucie bez asr i asd, którym próbujemy ruszyć na śliskim przez dodanie gazu.
Sorry ale przychamowanie kół nie zmienia stopnia poslizgu dyferencjału a z reguły dyferencjały nie są spięte ze sobą nawet w 30%...
A to że nowe auta pozbawia się blokady dyfra z powodów finansowych, to tak jak pozbawia się ich jakosci materiałów i powłok lakierniczych...


Narysuj sobie jak dziala zwykly dyferencjal albo znajdz jakas animacje na sieci; cos sie stanie z drugim kolem jezeli przychamujemy to ktore buksuje (samochod stoi)?!
Na takiej wlasnie zasadzie dzialaja wszystkie nowoczesniejsze systemy wspomagania ruszania na sliskim (przychamowywanie kola, ktore sie kreci).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 07, 2008 4:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
MercBeginner pisze:
No to jest ta blokada czy nie ma (w ASR) :d

w 126 jest na 100%, kolega od W220 twierdzi że też ma, więc nie sądzę aby eSa pomiędzy miała inne rozwiązanie... [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 07, 2008 4:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Janfocus pisze:
owszem zostanie przekazany tak samo jak w aucie bez asr i asd, którym próbujemy ruszyć na śliskim przez dodanie gazu.


Nieprawda!!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 07, 2008 6:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
MercBeginner pisze:
No to jest ta blokada czy nie ma (w ASR) :d


Nie ma.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 07, 2008 6:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 16, 2008 7:27 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
UWAGA!

wniski z testów!

wybraliśmy droge kolo domu jedym kolem zjechalam na trawe - prawymi- system ON -
próba :

1- normalne rusznie bez znaczacego "wgniatania w fotel" - kolo si eblokuje auto niemrawo w "podskokach" przemieszcza sie do przodu az osigie predkosc "krecacych sie koł"

2 - "danie w palnik" - auto rowniez podskakuje cześciej i gęściej - zbiera sie nieco lepiej ale do czystegoasfaltu to mu jescz edaleko....

teraz system OFF

1 auto buksuje jednym kolem powoli spokojnie przemieszca soie do przodu ale rowno bez skokow

2 oba koła tarcą przyczepnosc auto dośc żwawo wyrywa na przod

teraz próba uwaga - polonezem!

blokada mostu w 100%

1 auto spokojnie żwawo rusza z miejsca jakby nigdy nic - jak na suchym asfalcie

2 auto na oba kola odchodzie leganco zostawiajac troche gymu na
asfalcie i takiz sam slad na trawie = jak n asuchym asfalcie

wniosek z tego taki iz po 1 jest róznica w ukladzie ASR a blokadą nostu / po 2 w systemie asr niema blokady mostu - przynajmniej 100% moze jakaś czesciowa jest ale to juz niestety niejestem w stanie sprawdzic jak i co tam dziala! choc wydaje m si eze cos tam musi byc skoro zerwalo kolo ktore bylo na asfalcie prz daniu w palnik na systemie Off wiec jakas lekka blokada rożnicowki musi byc i to niezależna od systemu ( tak wiem system mimo wyłączenia dalej "czuwa")

tyle z moich obserwacji

_________________
polonez 2.0 turbo - "zabawka" Męża ( i jego miłość)

syrena 105- nasze wspolne dziecko

CLK208 2.3 kompressor

FSO Polonez caro plus 1.6


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl