MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Most ASR jako ASD https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37084 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | MercBeginner [ pt lis 07, 2008 12:41 pm ] |
Tytuł: | Most ASR jako ASD |
Witam, Ponieważ już długo szukam mostu do 350TD z marnym skutkiem, zacząłem szukać wśród innych wersji silnikowych. To samo przełożenie ma S420 z tym, że do tego silnika zakładano już system ASR i tu pytanie: Czy Mercedes stosował blokadę mostu jako składową ASR? Krótko mówiąc: czy da się wykorzystać most ASR jako most ASD? Z góry dzięki za pomoc. |
Autor: | TReneR [ pt lis 07, 2008 1:16 pm ] |
Tytuł: | |
Do ASR nie potrzeba blokady mostu - uklad (zasadniczo ABSu) reguluje obroty silnika i przyhamowuje odpowiednio tylne kola. Czyli odpowiedz NIE ps. tak samo przy ruszaniu - w nowszysch ststemach nie montuje jes juz blokady dyferencjalu (ksiegowy przyoszczedzil) za to przychamowuje sie kolo ktore zaczyna sie slizgac przekazujac czesc momentu na drugie kolo... |
Autor: | Janfocus [ pt lis 07, 2008 3:11 pm ] |
Tytuł: | |
Most do 126 z ASR ma blokadę dyfra, bo jest to skladowa część układu ASR i zanim nastąpi zdjęcie gazu lub chamowanie kół najpierw jest blokowany dyfer. Inaczej trudno by było ruszyć tym autem na sliskim Podejżewam że w W140 będzie podobnie. |
Autor: | Katrina [ pt lis 07, 2008 3:27 pm ] |
Tytuł: | |
niewiem jak to jest - ale wiem ze własnie ciezko jest ruszyc autem z asr na sliskim!!!!!! przynajmniej w208 - niby jak kolo wpada w "poslizg" to go przyblokowuje i tak za jednym kolem wpada drugie i auto jakby "idzie" do przodu! przez pewien czas! eh! niema to jak stary system blokady dyferencjialu! - eh.... ![]() ![]() |
Autor: | Janfocus [ pt lis 07, 2008 3:30 pm ] |
Tytuł: | |
Katrina pisze: wiem ze własnie ciezko jest ruszyc autem z asr na sliskim
postaw auto lewymi kołami na asfalcie suchym a prawymi na trawie i daj w palnik, jak działa blokada mostu to powinien przspieszać prawie jak na asfalcie, jak jej nie ma będzie przyspieszał jak na trawie... U mnie startuje jak na suchym asfalcie ![]() |
Autor: | Katrina [ pt lis 07, 2008 3:41 pm ] |
Tytuł: | |
hmmmm .... przekonałes mnie ...spróbuje ![]() |
Autor: | TReneR [ pt lis 07, 2008 3:50 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: Inaczej trudno by było ruszyć tym autem na sliskim
Niekoniecznie - jak juz napisalem ASR potrafi pracowac hamulcami tylych kol osobno dla kazdego kola. Wystarczy wiec odpowiednio przyhamowac kolo ktore sie slizga a moment zostanie przekazany na drugie kolo i samochod ruszy - nie jest do tego potrzebna blokada (mimo ze jest duzo lepszym rozwiazaniem wg. mnie). |
Autor: | Janfocus [ pt lis 07, 2008 3:59 pm ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: Wystarczy wiec odpowiednio przyhamowac kolo ktore sie slizga a moment zostanie przekazany na drugie kolo i samochod ruszy
owszem zostanie przekazany tak samo jak w aucie bez asr i asd, którym próbujemy ruszyć na śliskim przez dodanie gazu. Sorry ale przychamowanie kół nie zmienia stopnia poslizgu dyferencjału a z reguły dyferencjały nie są spięte ze sobą nawet w 30%... A to że nowe auta pozbawia się blokady dyfra z powodów finansowych, to tak jak pozbawia się ich jakosci materiałów i powłok lakierniczych... |
Autor: | MercBeginner [ pt lis 07, 2008 4:07 pm ] |
Tytuł: | |
No to jest ta blokada czy nie ma (w ASR) :d |
Autor: | Katrina [ pt lis 07, 2008 4:27 pm ] |
Tytuł: | |
czekaj - sprtadze - dzis wieczorem u siebie jak to działa ![]() ![]() |
Autor: | TReneR [ pt lis 07, 2008 4:38 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: TReneR pisze: Wystarczy wiec odpowiednio przyhamowac kolo ktore sie slizga a moment zostanie przekazany na drugie kolo i samochod ruszy owszem zostanie przekazany tak samo jak w aucie bez asr i asd, którym próbujemy ruszyć na śliskim przez dodanie gazu. Sorry ale przychamowanie kół nie zmienia stopnia poslizgu dyferencjału a z reguły dyferencjały nie są spięte ze sobą nawet w 30%... A to że nowe auta pozbawia się blokady dyfra z powodów finansowych, to tak jak pozbawia się ich jakosci materiałów i powłok lakierniczych... Narysuj sobie jak dziala zwykly dyferencjal albo znajdz jakas animacje na sieci; cos sie stanie z drugim kolem jezeli przychamujemy to ktore buksuje (samochod stoi)?! Na takiej wlasnie zasadzie dzialaja wszystkie nowoczesniejsze systemy wspomagania ruszania na sliskim (przychamowywanie kola, ktore sie kreci). |
Autor: | Janfocus [ pt lis 07, 2008 4:39 pm ] |
Tytuł: | |
MercBeginner pisze: No to jest ta blokada czy nie ma (w ASR) :d
w 126 jest na 100%, kolega od W220 twierdzi że też ma, więc nie sądzę aby eSa pomiędzy miała inne rozwiązanie... ![]() |
Autor: | TReneR [ pt lis 07, 2008 4:40 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: owszem zostanie przekazany tak samo jak w aucie bez asr i asd, którym próbujemy ruszyć na śliskim przez dodanie gazu.
Nieprawda!! |
Autor: | Mirmur [ pt lis 07, 2008 6:04 pm ] |
Tytuł: | |
MercBeginner pisze: No to jest ta blokada czy nie ma (w ASR) :d
Nie ma. Pozdrawiam. |
Autor: | Katrina [ pt lis 07, 2008 6:15 pm ] |
Tytuł: | |
UWAGA! wniski z testów! wybraliśmy droge kolo domu jedym kolem zjechalam na trawe - prawymi- system ON - próba : 1- normalne rusznie bez znaczacego "wgniatania w fotel" - kolo si eblokuje auto niemrawo w "podskokach" przemieszcza sie do przodu az osigie predkosc "krecacych sie koł" 2 - "danie w palnik" - auto rowniez podskakuje cześciej i gęściej - zbiera sie nieco lepiej ale do czystegoasfaltu to mu jescz edaleko.... teraz system OFF 1 auto buksuje jednym kolem powoli spokojnie przemieszca soie do przodu ale rowno bez skokow 2 oba koła tarcą przyczepnosc auto dośc żwawo wyrywa na przod teraz próba uwaga - polonezem! blokada mostu w 100% 1 auto spokojnie żwawo rusza z miejsca jakby nigdy nic - jak na suchym asfalcie 2 auto na oba kola odchodzie leganco zostawiajac troche gymu na asfalcie i takiz sam slad na trawie = jak n asuchym asfalcie wniosek z tego taki iz po 1 jest róznica w ukladzie ASR a blokadą nostu / po 2 w systemie asr niema blokady mostu - przynajmniej 100% moze jakaś czesciowa jest ale to juz niestety niejestem w stanie sprawdzic jak i co tam dziala! choc wydaje m si eze cos tam musi byc skoro zerwalo kolo ktore bylo na asfalcie prz daniu w palnik na systemie Off wiec jakas lekka blokada rożnicowki musi byc i to niezależna od systemu ( tak wiem system mimo wyłączenia dalej "czuwa") tyle z moich obserwacji |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |