MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Most ASR jako ASD
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37084
Strona 1 z 2

Autor:  MercBeginner [ pt lis 07, 2008 12:41 pm ]
Tytuł:  Most ASR jako ASD

Witam,

Ponieważ już długo szukam mostu do 350TD z marnym skutkiem, zacząłem szukać wśród innych wersji silnikowych.
To samo przełożenie ma S420 z tym, że do tego silnika
zakładano już system ASR i tu pytanie:

Czy Mercedes stosował blokadę mostu jako składową ASR?
Krótko mówiąc: czy da się wykorzystać most ASR jako
most ASD?

Z góry dzięki za pomoc.

Autor:  TReneR [ pt lis 07, 2008 1:16 pm ]
Tytuł: 

Do ASR nie potrzeba blokady mostu - uklad (zasadniczo ABSu) reguluje obroty silnika i przyhamowuje odpowiednio tylne kola.
Czyli odpowiedz NIE

ps. tak samo przy ruszaniu - w nowszysch ststemach nie montuje jes juz blokady dyferencjalu (ksiegowy przyoszczedzil) za to przychamowuje sie kolo ktore zaczyna sie slizgac przekazujac czesc momentu na drugie kolo...

Autor:  Janfocus [ pt lis 07, 2008 3:11 pm ]
Tytuł: 

Most do 126 z ASR ma blokadę dyfra, bo jest to skladowa część układu ASR i zanim nastąpi zdjęcie gazu lub chamowanie kół najpierw jest blokowany dyfer. Inaczej trudno by było ruszyć tym autem na sliskim
Podejżewam że w W140 będzie podobnie.

Autor:  Katrina [ pt lis 07, 2008 3:27 pm ]
Tytuł: 

niewiem jak to jest - ale wiem ze własnie ciezko jest ruszyc autem z asr na sliskim!!!!!! przynajmniej w208 - niby jak kolo wpada w "poslizg" to go przyblokowuje i tak za jednym kolem wpada drugie i auto jakby "idzie" do przodu! przez pewien czas! eh! niema to jak stary system blokady dyferencjialu! - eh.... :( [wstyd]

Autor:  Janfocus [ pt lis 07, 2008 3:30 pm ]
Tytuł: 

Katrina pisze:
wiem ze własnie ciezko jest ruszyc autem z asr na sliskim

postaw auto lewymi kołami na asfalcie suchym a prawymi na trawie i daj w palnik, jak działa blokada mostu to powinien przspieszać prawie jak na asfalcie, jak jej nie ma będzie przyspieszał jak na trawie...
U mnie startuje jak na suchym asfalcie [zlosnik]

Autor:  Katrina [ pt lis 07, 2008 3:41 pm ]
Tytuł: 

hmmmm .... przekonałes mnie ...spróbuje [oczko] i damn znac jakie efekty

Autor:  TReneR [ pt lis 07, 2008 3:50 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
Inaczej trudno by było ruszyć tym autem na sliskim

Niekoniecznie - jak juz napisalem ASR potrafi pracowac hamulcami tylych kol osobno dla kazdego kola. Wystarczy wiec odpowiednio przyhamowac kolo ktore sie slizga a moment zostanie przekazany na drugie kolo i samochod ruszy - nie jest do tego potrzebna blokada (mimo ze jest duzo lepszym rozwiazaniem wg. mnie).

Autor:  Janfocus [ pt lis 07, 2008 3:59 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Wystarczy wiec odpowiednio przyhamowac kolo ktore sie slizga a moment zostanie przekazany na drugie kolo i samochod ruszy

owszem zostanie przekazany tak samo jak w aucie bez asr i asd, którym próbujemy ruszyć na śliskim przez dodanie gazu.
Sorry ale przychamowanie kół nie zmienia stopnia poslizgu dyferencjału a z reguły dyferencjały nie są spięte ze sobą nawet w 30%...
A to że nowe auta pozbawia się blokady dyfra z powodów finansowych, to tak jak pozbawia się ich jakosci materiałów i powłok lakierniczych...

Autor:  MercBeginner [ pt lis 07, 2008 4:07 pm ]
Tytuł: 

No to jest ta blokada czy nie ma (w ASR) :d

Autor:  Katrina [ pt lis 07, 2008 4:27 pm ]
Tytuł: 

czekaj - sprtadze - dzis wieczorem u siebie jak to działa [smiech] [zlosnik]

Autor:  TReneR [ pt lis 07, 2008 4:38 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
TReneR pisze:
Wystarczy wiec odpowiednio przyhamowac kolo ktore sie slizga a moment zostanie przekazany na drugie kolo i samochod ruszy

owszem zostanie przekazany tak samo jak w aucie bez asr i asd, którym próbujemy ruszyć na śliskim przez dodanie gazu.
Sorry ale przychamowanie kół nie zmienia stopnia poslizgu dyferencjału a z reguły dyferencjały nie są spięte ze sobą nawet w 30%...
A to że nowe auta pozbawia się blokady dyfra z powodów finansowych, to tak jak pozbawia się ich jakosci materiałów i powłok lakierniczych...


Narysuj sobie jak dziala zwykly dyferencjal albo znajdz jakas animacje na sieci; cos sie stanie z drugim kolem jezeli przychamujemy to ktore buksuje (samochod stoi)?!
Na takiej wlasnie zasadzie dzialaja wszystkie nowoczesniejsze systemy wspomagania ruszania na sliskim (przychamowywanie kola, ktore sie kreci).

Autor:  Janfocus [ pt lis 07, 2008 4:39 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
No to jest ta blokada czy nie ma (w ASR) :d

w 126 jest na 100%, kolega od W220 twierdzi że też ma, więc nie sądzę aby eSa pomiędzy miała inne rozwiązanie... [zlosnik]

Autor:  TReneR [ pt lis 07, 2008 4:40 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
owszem zostanie przekazany tak samo jak w aucie bez asr i asd, którym próbujemy ruszyć na śliskim przez dodanie gazu.


Nieprawda!!

Autor:  Mirmur [ pt lis 07, 2008 6:04 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
No to jest ta blokada czy nie ma (w ASR) :d


Nie ma.

Pozdrawiam.

Autor:  Katrina [ pt lis 07, 2008 6:15 pm ]
Tytuł: 

UWAGA!

wniski z testów!

wybraliśmy droge kolo domu jedym kolem zjechalam na trawe - prawymi- system ON -
próba :

1- normalne rusznie bez znaczacego "wgniatania w fotel" - kolo si eblokuje auto niemrawo w "podskokach" przemieszcza sie do przodu az osigie predkosc "krecacych sie koł"

2 - "danie w palnik" - auto rowniez podskakuje cześciej i gęściej - zbiera sie nieco lepiej ale do czystegoasfaltu to mu jescz edaleko....

teraz system OFF

1 auto buksuje jednym kolem powoli spokojnie przemieszca soie do przodu ale rowno bez skokow

2 oba koła tarcą przyczepnosc auto dośc żwawo wyrywa na przod

teraz próba uwaga - polonezem!

blokada mostu w 100%

1 auto spokojnie żwawo rusza z miejsca jakby nigdy nic - jak na suchym asfalcie

2 auto na oba kola odchodzie leganco zostawiajac troche gymu na
asfalcie i takiz sam slad na trawie = jak n asuchym asfalcie

wniosek z tego taki iz po 1 jest róznica w ukladzie ASR a blokadą nostu / po 2 w systemie asr niema blokady mostu - przynajmniej 100% moze jakaś czesciowa jest ale to juz niestety niejestem w stanie sprawdzic jak i co tam dziala! choc wydaje m si eze cos tam musi byc skoro zerwalo kolo ktore bylo na asfalcie prz daniu w palnik na systemie Off wiec jakas lekka blokada rożnicowki musi byc i to niezależna od systemu ( tak wiem system mimo wyłączenia dalej "czuwa")

tyle z moich obserwacji

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/