MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 15, 2008 12:43 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Witam,
Znalazła się chwila wolnego (3 dni urlopu tylko dla mnie i mojej MB)
postanowiłem więc zerknąć co znajduje się pod uszczelką tylnej szyby.
Wypchnąłem szybe nogami - wyszła łatwo. Z kitu fabrycznego pozostało niewiele skruszałej części. Uszczelka w stanie dobrym.
Oczyściłem rant, posmarowałem Brunoxem - potem zmyłem acetonem i pomalowałem podkładem epoksydowym. Rant na szczęście nie był w stanie bardzo złym, choć to ostatni dzwonek aby uratować go bez jakiejkolwiek szkody czy rzeźby ze spawarką. Oba były w podobnym stanie.
W czasie pracy niestety praktycznie bez powodu pękła postawiona obok tylna szyba. Niezbyt mocno chwyciłem ją reką za rant, być może była jakoś niefortunnie zarysowana. Szkoda jest jej bardzo bo była w doskonałym stanie praktycznie bez śladów zużycia grzałek czy zarysowań.
Kupiłem inną szybę - ale jej jedyna zaleta to to, że nie pada deszcz do środka (grzałki złom) - dlatego teraz niespiesznie poszukuję szybki w idelanym stanie - dałem ogłoszenie :-) moze się trafi.
Szybę włożyłem w uszczelkę zamontowałem listwy ozdobne (pierwsza spodnia) i wkleiłem na pastę Terostat Elastik. Bardzo fajny klej - niezbyt gęsty kit - demontowalny (mam nadzieje ale chyba nie zasycha - przynajmniej eksperymenty tego nie wykazały). Praca z nim to jak praca z odpadkami radioaktywnymi - brudzi wszystko na czarno, szczęsliwie zmywa się benzyną. No byle nie pobrudzić ciuchów (bo od nich pobrudzi się reszta) czy podsufitki (mnie się udało).

Rant przed operacją czyszczenia.
Obrazek
po czyszczeniu
Obrazek
Szybka w doskonałym stanie ;-(
Obrazek

Reszta pracy przy MB podczas "Akcji Zima" to zamontowanie Webasto i Podgrzewanych siedzeń [zlosnik] [milosc2]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2008 9:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 24, 2007 1:04 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Biała Podlaska [LB]
Uakaniu, mam takie pytanko bo uważam Cię za znawcę tematu mam W201 2.0 w benzynie WDB2010241F894653 pali dobrze, ale jeśli postoi nie ruszane dwa lub trzy dni, ciężko pali, zanim się nagrzeje szarpie na wolnych obrotach, wydaję mi się że to wina przewodów zapłonowych, po podniesieniu maski w nocy jest dyskoteka, jakiej firmy kupić przewody żeby się nie naciąć na jakieś dziadostwo? Pozdrawiam

_________________
S124 E200T
W201 200Eex
Towarzystwo Przyjaciół Bugu


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2008 11:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ukaniu - te brunox to nie nakłada na oczyszczoną rdze i juz? potem niezmywa tylko juz jest zabezpieczone na amen? bo moja 107 wymaga interwencji w paru miejscach.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2008 11:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Brunox Epoxy czy Dinitrol RC900 (chyba wole Dinitrol) są doskonałymi przetwarzaczami korozji ale mają jedną wadę jeśli nie są położone na metal (a najlepiej na rdzę) - ochoczo odpadają po jakimś czasie. Ja stosuję więc taką metodę, że smaruję i czekam 24h potem zmywam to co z wierzchu (w szczelinach pozostaje i bradzo dobrze a rdza jest już przetworzona do nieszkodliwej postaci) i zaraz po zmyciu (tutaj trzeba się spieszyć) i lekkim podgrzaniu opalarką (aceton wychładza blachę i kondensuje się woda oraz trzeba dosuszyć te brunoxy) maluję podkładem epoksydowym (epoksyd jest imho najlepszy ale upierdliwy).
Jeśli masz cały element metalowy bez lakieru można by ryzykować i nie zmywać ale jak jest częściowo lakier to moim zdaniem zmywanie jest konieczne.

norbert - być może jes to wina kabli, trzeba też zerknąć na kopułkę rozdzielacza - tam może się kondensować para. Firmy nie polecę bo sam mam jakieś tandetne ;-)

Moja "Akcja Zima" dała mi popalić ;-) robię od środy rana dzień w dzień od 10 do 22 z przerwą na obiad i skończyłem szybę, jeden fotel z elekryką, mechanikę od webasto (pompki śrompki). Została wiązka - co nie jest takie proste, no cóż jutro niedziela pracująca, kurcze po "urlopie" chyba odpocznę sobie dopiero w pracy. Jestem flak.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 16, 2008 6:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 24, 2007 1:04 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Biała Podlaska [LB]
Webasto, super sprawa, daj znać jakie są koszty i jak się spisuje w praktyce, miło z rana wsiąść do ciepłego autka, szczególnie jeśli garażuje się pod chmurką. Z podgrzewanymi siedzeniami uważaj, podobno szkodzą na klejnoty :lol: Co do kopułki, zmieniłem ją na wiosnę, korzystając z rady spróbuję ją potraktować suszarką do włosów, może coś pomoże :)

_________________
S124 E200T
W201 200Eex
Towarzystwo Przyjaciół Bugu


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 12:19 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Webasto BBW46 to ok 300zł (piec+sterownik) 300 zł (inny tandetny piec ale z kompletem mocowań, sterowników - panel, wiązka pompka paliwa i rury do W124 ) ok 70zł rurki opaski wężyki, 50zł kable do wiążki do W201 (sterownik trzeba mocować pod kanapą tylną). Do tego muszę jeszcze załatwić zaworek podciśnieniowy otwierający obieg (sterowanie podciśnieniem zaworka nagrzewnicy). I strasznie dużo roboty aby sklecić porządnie wiązkę, poinstalować mechanikę, poprowadzić rurki...

Ech dziś podczas postoju trasie do Wawy wiatr mi wyrwał z ręki drzwi i teraz muszę je ustawić na zawiasie (mam nadzieje, że nic wiecej sie nie pokrzywiło) bo widać, że coś się przestawiło :-( Normalnie jakiś tydzień plag egipskich mnie spotyka.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 12:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ja jako odrdzewiacza stosuje Contanin F - chyba najlepszy srodek a przy tym smiesznie tani. Tez zmywam po przereagowaniu - nitro.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl