MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zauroczony - 560 sel https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37249 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | imigrant [ ndz lis 16, 2008 1:11 pm ] |
Tytuł: | Zauroczony - 560 sel |
Na wstępie jako nowy użytkownik forum chcę się przywitać. Tematyka mercedesów była mi do piątku znana jedynie z gazet i ulicy. Sam jezdze sluzbowym autem i nie jest to nawet niemiecki auto W drodze do domu juz o niczym innym nie myslalem tylko o kupnie starej s-klasy. W sieci znalazlem wiele informacji na temat tego modelu jednak, jak sie zorientowalem 560 to model topowy i niekoniecznie identyczny jesli chodzi o czesci z 500 i 420(nie chodzi mi tylko o silnik). Powaznie przymierzam sie do kupna takiego auta, ale jako ze jestem czlowiekiem skrupulatnym chce zebrac maksimum informacji na temat w/w roznic. Juz wiem ze na pewno to bedzie v8 - (chodzi o dzwiek) i najchetniej nadwozie sel ew. sec (ale to troche poza moimi mozliwosciami). Natomiast wielkosc silnika rozwazam. Wiekszosc informacji juz znalazlem natomiast niewiele jest na temat roznic. Pozdrawiam |
Autor: | BrunoGiamatti [ ndz lis 16, 2008 2:02 pm ] |
Tytuł: | |
Cześć ![]() Uzupełnij profil na wstępie. Ale nie wiem co Ci tu teraz napisać ![]() 560 jest fajny ale mało ekonomiczny i części są "drogawe". Lepiej poszukać po popularniejszych 500 i 420. Osobiście moja Kalifornijka leci pod młotek: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=36690 Pozdrawiam |
Autor: | hogben [ ndz lis 16, 2008 5:41 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj , V8 silnie uzależnia ![]() Ale musisz pamiętać , to nie jest tania zabawa. Niedoiwestowany SEL czy SEC zemści się na tobie ... Bez szczęścia i 15 kpl - raczej nie poszalejesz w wyborze , a koszty utrzymania to całkiem inna historia. |
Autor: | Janfocus [ ndz lis 16, 2008 5:42 pm ] |
Tytuł: | |
Witamy kolegę ![]() ja akurat uważam że SE jest dużo ładniejsze od SEL'a -ale jak wiemy to kwestia gustu, SEC dla mnie pachnie "BMW" ![]() ![]() a tak poza tym to faktycznie V8 ma więcej zalet w trakcji niż dźwięk, ponieważ nie bardzo go słuchać ![]() Co do cen części to zależy od silnika i serii, nie wątpliwie zawsze topowe motory i nadwozie coupe winduje cenę ekstremalnie, SEL i SE nie wiele się różnią (tylne drzwi,czasem suwana kanapa, dywaniki, plastiki i wszystko co związane z wydłużonymi tylnymi drzwiami)... 560 w standardzie miało nivo na wszystkie koła -nie pomijalny element w razie kosztów remontu, V8 (nie wiem czy Iseria też) mają aluminiowe zawieszenie z tyłu, u mnie jest też system dociskania tyłu podczas hamowania. 500 i 560 mają te same największe przednie tarcze hamulcowe 30cm ![]() |
Autor: | butek22 [ ndz lis 16, 2008 5:50 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: u mnie jest też system dociskania tyłu podczas hamowania.
Na czym polega ten system ![]() |
Autor: | Janfocus [ ndz lis 16, 2008 5:54 pm ] |
Tytuł: | |
mati124 coupe pisze: Cytat:
u mnie jest też system dociskania tyłu podczas hamowania. Na czym polega ten system to stara zabawka stosowana już W113, zaciski hamulcowe nie są mocowane na sztywno do wahaczy tylko są na dźwigniach i jak hamujesz to te dźwignie dociskają tył do ziemi -efekt jest taki że auto nie nurkuje podczas hamowania tylko całe przysiada... -tyle pamiętam ![]() |
Autor: | Mor [ ndz lis 16, 2008 9:43 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: zaciski hamulcowe nie są mocowane na sztywno do wahaczy tylko są na dźwigniach
Są tam takie zaciski, ale nic nie dociskają, tylko zachowują ten sam kąt ustawienia zacisku względem tarczy, niezależnie od obciążenia auta. Ten sam patent jest stosowany w wielu motocyklach i nic tam nie dociska (popatrz na stoppie). |
Autor: | Janfocus [ pn lis 17, 2008 8:50 am ] |
Tytuł: | |
Mor pisze: Są tam takie zaciski, ale nic nie dociskają, tylko zachowują ten sam kąt ustawienia zacisku względem tarczy
to ja poprosze jaśniej, bo nic z tego nie rozumiem -jaki kąt? |
Autor: | bary123ce [ pn lis 17, 2008 12:33 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Są tam takie zaciski, ale nic nie dociskają
Od momentu W140 system dociskający tył auta to ADS (Adaptive dumping system). Utwardza on też tą stronę auta, która aktualnie nurkuje. |
Autor: | BrunoGiamatti [ pn lis 17, 2008 12:51 pm ] |
Tytuł: | |
Kolega imigrant bardzo aktywnie uczestniczy w życiu forum ![]() Może wiec niech opowie jakie ma plany odnośnie MB? |
Autor: | Janfocus [ wt lis 18, 2008 11:03 am ] |
Tytuł: | |
Mor pisze: Ten sam patent jest stosowany w wielu motocyklach i nic tam nie dociska (popatrz na stoppie).
wygląda na to że to jednak nie ten sam patent, bo w motorach/rowerach usztywniane jest tylne zawieszenie (koło podczas hamowania jest odpychane do dołu), zaś w 126 z tym systemem auto przy hamowaniu (dobrze to widac przy hamowaniu z wiekszych prędkości) siada tyłem, czyli całe auto przysiada bo przednia os jest dociskana bezwładnością zas tył konstrukcją układu hamulcowego -czy jak kto woli mechanicznego układu poziomowania... |
Autor: | imigrant [ śr lis 19, 2008 8:51 am ] |
Tytuł: | |
BrunoGiamatti pisze: Kolega imigrant bardzo aktywnie uczestniczy w życiu forum
![]() Może wiec niech opowie jakie ma plany odnośnie MB? Uczestnicze, uczestnicze - nie na codzien, bo zwykle w trasie, ale za to juz obejrzałem 2 auta niestety w wersji se. Jak wspom,inalem jestem zdecydowany na sel. I na pewno bedzie to 500 lub 560, choc tych drugich ze swieca... Na razie jestem w fazie rozglądania i jak wspominałem zbierania informacji. Muszę obejrzeć pare - parenascie aut, aby sie otrzaskac z tematem. Dotychczas do tematu kupna podchodzilem po rusku - odpala za pierwszym razem to biore:) Dzieki za wszelkie informacje. Pozdrawiam |
Autor: | BrunoGiamatti [ czw lis 20, 2008 6:43 pm ] |
Tytuł: | |
Eee jak nie chcesz mojego Sela to Cie nie lubie ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |