MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: wtryskiwacz
Post: ndz lis 16, 2008 6:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Witam.Proszę o porade jak wyciągnąć wtryskiwacz z silnika CDI W 202 2001r.Wtryskiwacz łzawi i podobno puszcza w nim jakaś miedziana uszczelka.Wtryskiwacz dość mocno wiedzi w silniku i wszelkie próby podważenia go nie daja efektu.

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 7:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Kochani parafianie czyżby nikt nie znał tematu [zlosnik]

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 8:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
Jak wtryskiwacz "przelewa" sam nie jesteś w stanie nic z nim zrobić. Jedyną podkładką możliwą do wymienienia z pozycji użytkownika to podkładka między wtryskiem a głowicą, podobnie jak w starszych rozwiązaniach. Ale ona nie wpływa na pracę samego wtrysku. Jeżeli wtryskiwacz nie chce wyjść po dobroci można zaopatrzyć się w przyrządzik do demontażu - może być o TAKI, ogólnie nie powinno się próbować obracać wtrysku w głowicy celem poluzowania tylko wybić go na zewnątrz.

A ogólnie przed demontażem dobrze zrobić test przelewowy, można ocenić czy to już ich koniec, czy niedomaga coś zupełnie innego.

powodzenia
Michał

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 18, 2008 2:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Mogę Cię prosić o opisanie tego testu przelewowego jak to zrobić?

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 18, 2008 2:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
"Zorganizuj trochę przeźroczystego przewodu paliwowego (ładnie widać jak paliwko płynie), średnicy wewn. ok. 2-3mm i cztery menzurki (pojemniczki na przelane paliwo).
Zdejmij przewody przelewowe z wtryskiwaczy (łączą wszystkie wtryskiwacze ze sobą) i na ich miejsce załóż te przezroczyste. Uważaj na króćce bo jeśli są z plastiku to można sobie nieco roboty dodać :D:D:D Odpalasz i patrzysz czy cieknie.
Sam test jest prosty sam w sobie i sam od razu się pokapujesz jeśli któryś z wtryskiwaczy nie domaga. W przeciągu kilkudziesięciu sekund będziesz potrzebował sporą butelkę :D:D. Jednakowa ilość paliwa we wszystkich pojemniczkach nie oznacza też że wszystkie są sprawne, bo wszystkie mogą niedomagać."

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 18, 2008 3:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Kłaniam się nisko i dzieki za odpowiedź.Jeśli dobrze rozumiem odpowiedź me-howa to we wtryskiwaczu nie ma miedzianych podkładek,które by mogły powodować przecieki.

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 18, 2008 7:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
podkładka jest tylko miedzy wtryskiem a głowicą, a co jest w środku to tylko bosch wie :) a poważnie to jak wtrysk leje, wymieniasz/regenerujesz - nic więcej już nie jesteś w stanie z nim zrobić, nie wymienisz końcówki jak w nazwijmy to klasycznych wtryskiwaczach

test masz już opisany, menzurki można zastąpić cylindrem strzykawki, ostatecznie można w ogóle olać, dając odpowiednio dłuższe wężyki, nie będziesz na tym jeździł, parę sekund pracy i wszystko wiadomo

króćce są na 100% plastikowe, więc uważaj, nie zgub zawleczek, po wszystkim sprawdź czy dobrze się zapięły

i have fun :) a później szykuj kasę na wtrysk :)

Michał

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 1:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
Merolek 115 pisze:
Kłaniam się nisko i dzieki za odpowiedź.Jeśli dobrze rozumiem odpowiedź me-howa to we wtryskiwaczu nie ma miedzianych podkładek,które by mogły powodować przecieki.

hmm a ja ostatnio byłem chwile przy naprawie wtrysku. Został wyjęty jeden który walił ostro, coś tam przytarte papierem ściernym, wyczyszczone wszystko, no i właśnie nowa podkładka... i wtrysk już nie pluje :roll: więc nie wiem czy to do końca wina podkładki.

dlatego ze stwierdzeniem ~me-how, że " poważnie to jak wtrysk leje, wymieniasz/regenerujesz - nic więcej już nie jesteś w stanie z nim zrobić" nie bardzo mogę się zgodzić... patrząc na to z praktycznego punktu widzenia.

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 3:44 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
Cytuj:
coś tam przytarte papierem ściernym, wyczyszczone wszystko, no i właśnie nowa podkładka... i wtrysk już nie pluje

boże miej w opiece takich naprawców...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 8:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
Maksio pisze:
Został wyjęty jeden który walił ostro, coś tam przytarte papierem ściernym


w CDI?

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 1:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
Cytuj:
Cytat:
coś tam przytarte papierem ściernym, wyczyszczone wszystko, no i właśnie nowa podkładka... i wtrysk już nie pluje

boże miej w opiece takich naprawców...

ja to dość uprościłem, no ale robione było w "garażowej" atmosferze. Tak siak czy owak wtrysk już nie "żyga" i w środku auta nie śmierdzi a do tego nie słychać syczenia przy pracy silnika.

me-how, tak, cdi.

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 2:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
Maksio pisze:
ja to dość uprościłem, no ale robione było w "garażowej" atmosferze. Tak siak czy owak wtrysk już nie "żyga" i w środku auta nie śmierdzi a do tego nie słychać syczenia przy pracy silnika



ale nie wywala paliwa na wierzch, na silnik - to spoko, bo tam jest podkładka uszczelka, jak pisałem miedzy głowicą a wtryskiwaczem

mówiąc że wtrysk "leje" często ma się na myśli stan jego pracy, czyli nie robi ładnej mgły paliwa do cylindra a kapie jak z nieszczelnego kranu - tego w cdi nie naprawisz metodą garażową

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 3:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 12:02 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Gdańsk
Nie jestem właśnie pewien, czy autor tematu nie miał na myśli tego że wtrysk mu wywala paliwo na silnik, czyli "cykanie" z powodu owej podkładki... Sam to przerabiałem, wredna to usterka strasznie... Jeżeli chodzi o to że wtrysk "leje" i robi zadymę to oczywiście jak kolega wyżej napisał, tylko wymiana/regeneracja.
Pozdrawiam.

_________________
W124 230E '87 smoke silver metallic
W210T 320CDI '99 brilliant silver metallic -ex
W211T 220CDI '05 titanite red metallic -ex
W123 230E '83 manganbraun
W210T 290TD '96 brilliant silver metallic - ex
W211 270CDI '03 - ex
W124 200D '93 bornite metallic


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 4:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
me-how pisze:
ale nie wywala paliwa na wierzch, na silnik - to spoko, bo tam jest podkładka uszczelka, jak pisałem miedzy głowicą a wtryskiwaczem

mówiąc że wtrysk "leje" często ma się na myśli stan jego pracy, czyli nie robi ładnej mgły paliwa do cylindra a kapie jak z nieszczelnego kranu - tego w cdi nie naprawisz metodą garażową

czyli nie zrozumieliśmy się, myślałem, że jak "leje" to znaczy wyrzuca na silnik ten nagar. No ale dziękuję za uświadomienie, teraz wszystko jasne.

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 5:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
dla mechanika "leje" znaczy nie rozpyla tylko leje jak z kranu a dla garażowca wywala rope na silnik... różnica spora...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl