MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

gaśnie przy skręcie w lewo
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37271
Strona 1 z 1

Autor:  Wit [ pn lis 17, 2008 2:32 pm ]
Tytuł:  gaśnie przy skręcie w lewo

Przytrafiła mi się taka usterka (autko W126 260SE):

przy energicznym ruszaniu i jednoczesnym skręcie w lewo natychmiast gaśnie silnik i cała tablica - przejadę rozpędem kilkanaście-dziesiąt metrów. Po zatrzymaniu muszę wyłączyć zapłon i jeszcze raz go włączyć: zapala i można jechać dalej. Dodam, że objaw ten jest tylko przy skręcie w lewo (w prawo nic się nie dzieje) niezależnie od rodzaju paliwa. Jeżeli wyjeżdżam baaardzo delikatnie to nic się nie dzieje, również jak wyjeżdżam pod mniejszym kątem (tak z pół obrotu kierownicy).

Proszę o sugestie i rady, może coś da się zrobić.

Autor:  Cremek [ pn lis 17, 2008 3:43 pm ]
Tytuł: 

A dzieje sie to tylko na zimnym silniku czy na cieplym tez ? - i czy moze podczas postoju na zimnym jak energicznie skrecisz w lewo nie wystepuje nagly spadek obrotow wywolany nadmiernym obciazeniem pompy i silnika ?

Autor:  Rad.ek [ pn lis 17, 2008 5:08 pm ]
Tytuł: 

Wit pisze:
natychmiast gaśnie silnik i cała tablica

Popatrz na styki np przy akumulatorze czy module zapłonu, może kabel przy stacyjce sie zawinął?Może być "tryliard" rzeczy, skoro gaśnie i tablica to szukaj gdzieś przy głównych kablach.

Autor:  stanleym126 [ pn lis 17, 2008 6:38 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli gaśnie na gazie to świadczy o zużytych (sztywnych) membranach parownika,a ponadto generalnie z lpg taki symptom występuje i na dobrych membranach.Powstaje za duża siła odśrodkowa podczas skrętu w lewo z uwagi na to,że parownik montowany jest po prawej stronie auta.

Autor:  Janfocus [ pn lis 17, 2008 8:53 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jeżeli gaśnie na gazie to świadczy o zużytych (sztywnych) membranach parownika,a ponadto generalnie z lpg taki symptom występuje i na dobrych membranach.Powstaje za duża siła odśrodkowa podczas skrętu w lewo z uwagi na to,że parownik montowany jest po prawej stronie auta.

Kolega napisał :

Wit pisze:
niezależnie od rodzaju paliwa

A więc nie problem w parowniku

a skoro

Wit pisze:
natychmiast gaśnie silnik i cała tablica

to tez stawiam na elektrykę (jak Kol.Rad.ek ), przy przeciążeniu w skręcie może się kabel źle ułożony zahaczać o coś i przerywać...

Autor:  Wit [ śr kwie 01, 2009 8:02 am ]
Tytuł: 

Żeby podsumować temat:

Przyczyną było przetarcie jednego z przewodów pod maską, który przy skręcie w lewo nie stykał [zlosnik] banalne ale wkurzające [cool]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/