MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
SEC 500 LPG rozterki moralno techniczne... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37301 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | merol500SEC [ wt lis 18, 2008 2:36 pm ] |
Tytuł: | SEC 500 LPG rozterki moralno techniczne... |
Rozterki moralne właściwie już przezwyciężone, matematycznie to wygląda tak, SEC'a mamy od ok 3m-cy, przejechaliśmy nim ponad 10.000km pali średnio 20l./100km przy średniej cenie benzyny 4zł wychodzi 8.000zł na paliwo. Najgorsze jest to że używamy tego auta dosłownie w niedzielę i święta, na co dzień i ja i żona mamy inne auta. Apetyt rośnie w miarę jedzenia i człowiek przyzwyczaja się do "luksusu", zwłaszcza w okresie zimowym webasto i grzane fotele robią swoje, możliwość z korzystania z niczym nie ograniczonej mocy też... Tak bardzo jesteśmy zakochani w SEC'u że podjęliśmy decyzje że będziemy używać go do jazdy na co dzień. Mój przebieg to ok 6tyś km miesięcznie czyli 4800zł na miesiąc i gdyby zaoszczędzić dzięki LPG 2.000zł/m-c to jest rocznie 24.000zł czyli bezwzględnie się opłaca(można by za kwotę oszczędności z jednego roku odrestaurować SEC'a na "laleczkę") Meritum sprawy: Czy ktoś z Was może z CZYSTYM SUMIENIEM stwierdzić że jest zadowolony z LPG w SEC'u 500? Że nie czuje straty mocy, że nie czuć gazu, że silnik równo chodzi na wolnych obrotach itd. itp. Bierzemy oczywiście pod uwagę najlepszy gaz jaki można założyć do tego auta, nie zważając na koszty montażu, a może nawet kogoś polecicie z okolic Poznania lub woj. wlkp. Będę niezmiernie zobowiązany za podjęcie dyskusji na ten temat. |
Autor: | zegarek [ wt lis 18, 2008 2:48 pm ] |
Tytuł: | |
Szukaj na forum po haśle "IGS". Jest to III generacja czyli wtrysk ciągły i jest to najnowocześniejsze co wsadzisz do tego silnika bez przeróbek. Przy dobrze założonym igs'ie nie odczujesz strat mocy, zapachu gazu też nie, ale z pływającymi lekko obrotami sobie od czasu do czasu powalczysz ![]() Cenka ok. 4k Na jelonkach na ulicy Słomianej 14 w Warszawie mają doświadczenie w igs'ach |
Autor: | hogben [ wt lis 18, 2008 4:31 pm ] |
Tytuł: | |
Tylko IGS - pozecam zakłady w Zielonce k. Warszawy lub Pszczynie ( śląskie) Weź jednak pod uwagę iż codzienna jazda to nie tylko LPG . To 300-400 zł na olej i filtry co 2 miesiące , to amortyzatory NiVO 1700 zł para co jakiś czas . Elementy gumowe zawiedzenia , hamulce , okresowe reglacje - to wszystko jest "nieco" droższe niż w innych modelach. |
Autor: | Janfocus [ wt lis 18, 2008 4:32 pm ] |
Tytuł: | |
Śmigam na co dzień 500ką na gazie i jest to gaz 2giej gen. wiem, też bym wolał IGS'a, ale jak na razie nie widziałem V8 z KE-jetem, który byłby dobrze jeździł z IGS'em -chetnie poznam takie auto, bo sam chetnie bym wsadził IGS. Mój gazownik choć znany ze swej fachowości i z tego że 560ki jada lepiej na gazie niż na benie odradził mi IGS, choc zakłada taki do innych aut... Podstawa to 2 parowniki po 100kW, bo nie ma jednego o tak dużej wydajności i dobrze zrobiona instalacja i nie ma problemów... Zanim Ci ktoś powie że Ci załozy gaz znajdź kogoś kto w identycznym silniku tam zakładał gaz, bo kazdy silnik jest nieco inny i potem różnie bywa... (nawet 4,2 od 5.0 potrafią inaczej jeździć...) |
Autor: | merol500SEC [ wt lis 18, 2008 10:26 pm ] |
Tytuł: | |
hogben pisze: Tylko IGS - pozecam zakłady w Zielonce k. Warszawy lub Pszczynie ( śląskie)
Weź jednak pod uwagę iż codzienna jazda to nie tylko LPG . To 300-400 zł na olej i filtry co 2 miesiące , to amortyzatory NiVO 1700 zł para co jakiś czas . Elementy gumowe zawiedzenia , hamulce , okresowe reglacje - to wszystko jest "nieco" droższe niż w innych modelach. Do tej pory jeździłem e39 540ia więc ceny przeglądów są mi znane, w naszym SEC'u niema nivo więc no problem, hamulce właśnie zamontowałem ate więc na pół roku powinno wystarczyć, zresztą serwisowanie SEC'a w stosunku do serwisowania naszej bm'ki czy patrola gr'a to taniocha tylko ten przelicznik jak w taxówce, złotówka za kilometr psuje przyjemność z jazdy choć z drugiej strony jeśli na razie nie znalazł się jeszcze nikt kto by był w stu procentach zadowolony z lpg to sprawa jest otwarta.. Dzięki za zainteresowanie tematem. |
Autor: | hogben [ wt lis 18, 2008 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
merol500SEC pisze: hogben pisze: Tylko IGS - pozecam zakłady w Zielonce k. Warszawy lub Pszczynie ( śląskie) Weź jednak pod uwagę iż codzienna jazda to nie tylko LPG . To 300-400 zł na olej i filtry co 2 miesiące , to amortyzatory NiVO 1700 zł para co jakiś czas . Elementy gumowe zawiedzenia , hamulce , okresowe reglacje - to wszystko jest "nieco" droższe niż w innych modelach. Do tej pory jeździłem e39 540ia więc ceny przeglądów są mi znane, w naszym SEC'u niema nivo więc no problem, hamulce właśnie zamontowałem ate więc na pół roku powinno wystarczyć, zresztą serwisowanie SEC'a w stosunku do serwisowania naszej bm'ki czy patrola gr'a to taniocha tylko ten przelicznik jak w taxówce, złotówka za kilometr psuje przyjemność z jazdy choć z drugiej strony jeśli na razie nie znalazł się jeszcze nikt kto by był w stu procentach zadowolony z lpg to sprawa jest otwarta.. Dzięki za zainteresowanie tematem. Ależ jest spore grono osób zadowolonych i to nawet na tym forum. Wszystko jest sprawą pryiorytetów. Jeżeli chcesz jeździć klasycznym mercedesem a jeździsz naprawdę dużo to gaz super rozwiązaniem w porównaniu ze swapem na diesla. ( No może z wyjątkiem Bary'ego - który na diesla przerabiałby i samoloty ![]() |
Autor: | yagood [ śr lis 19, 2008 9:22 am ] |
Tytuł: | |
mam SEC-a od kwietnia, na benzynie jeździłem 2 tygodnie i trochę bolało. założyłem LPG frimy BRC na jednym reduktorze OMLV R90/E i daje rade. w kwestii zadowolenia z uzytkowania -tak jestem zadowolony szcególnie, że po przejechaniu 10kkm instalcja mi się praktycznie zwróciła. Dynamika - z początku było słabo, ale po uszczelnieniu układu jest całkiem nieźle ![]() wg mnie wszystko zależy od nastawienia właściciela czy chce jeździc tanio czy miec full oryginał nie skalany LPG. |
Autor: | hogben [ śr lis 19, 2008 10:38 am ] |
Tytuł: | |
yagood pisze: mam SEC-a od kwietnia, na benzynie jeździłem 2 tygodnie i trochę bolało. założyłem LPG frimy BRC na jednym reduktorze OMLV R90/E i daje rade. w kwestii zadowolenia z uzytkowania -tak jestem zadowolony szcególnie, że po przejechaniu 10kkm instalcja mi się praktycznie zwróciła. Dynamika - z początku było słabo, ale po uszczelnieniu układu jest całkiem nieźle
![]() wg mnie wszystko zależy od nastawienia właściciela czy chce jeździc tanio czy miec full oryginał nie skalany LPG. Jaki był koszt montażu Twojwj instalacji ? jeżeli to I lub II reneracja to jak rozwiązałeś zagrożenie wystrzałem? |
Autor: | yagood [ śr lis 19, 2008 12:23 pm ] |
Tytuł: | |
instalacja kosztowała 2400pln II gen, jezeli chodzi o zagrożenie wystrzałem, to: założyłem przed montażem nowe świece, kable WN, kopułkę, cewke. gazownicy zamontowali klapę z otworami, na które położyli gumę coby zakryła otwory. guma poleciała do kosza i do tej pory mam krążek wycięty z materiału odpornego na temperturę i oleje, paliwa - Gore-Tex ( to nie pomyłka to jest właśnie Gore-Tex). jak do tej pory jest ok, ale nie to jak oryginalna klapa i właśnie jestem w trakcie rozbiórki silnika - uszczelki i inne rzeczy, a po złożeniu będzie włożona oryginalna klapa. |
Autor: | BrunoGiamatti [ śr lis 19, 2008 1:27 pm ] |
Tytuł: | |
hmm ... osobiście gazowanie 500SEC uważam za moralną porażkę. Ale z drugiej strony doskonale rozumiem... 4800zł piechotą nie chodzi... a przy takiej sumie na paliwo miesięcznie to można się złożyć. Pamietaj tylko o tym, że po założeniu LPG mogą być problemy z "bezobsługowością". Na każdym kroku spotykam sie z KE-Jetem, w którym trzeba więcej bądź mniej zrobić .. a jak dojdzie gaz... a moze jeszcze jakieś prychnięcie to zaczyna się zabawa na całego - nieprzespane noce, godziny dłubania, regulowania i sprawdzania, czytanie forum (bo przypadków i możliwości jest wiele) .. latanie po fachowcach... |
Autor: | Wojkek [ śr lis 19, 2008 2:22 pm ] |
Tytuł: | |
BrunoGiamatti pisze: hmm ... osobiście gazowanie 500SEC uważam za moralną porażkę.
Też tak uważam! Gaz jest do kuchenek, zapalniczek i samochodów służbowych... ![]() Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu... |
Autor: | Janfocus [ śr lis 19, 2008 3:55 pm ] |
Tytuł: | |
hogben pisze: No może z wyjątkiem Bary'ego - który na diesla przerabiałby i samoloty
podczas II WW niemieckie bombowce były napędzane dieslami ![]() |
Autor: | hogben [ śr lis 19, 2008 4:02 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: hogben pisze: No może z wyjątkiem Bary'ego - który na diesla przerabiałby i samoloty podczas II WW niemieckie bombowce były napędzane dieslami ![]() Czyżby germańscy przodkowie Bary'ego ? ![]() I podobnie jak Bary nie wyszli poza fazę prototypu ![]() LPG w SECu moralną porażką ? ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ śr lis 19, 2008 4:17 pm ] |
Tytuł: | |
hogben pisze: Ale na pewno wolałbym jeździć zagazowanym SECem niż "plaskitową porażką "
Dlatego napisałem, że rozumiem ![]() Podstawa na "nie" istnieje w tym, że szkoda by mi było Seczyny. |
Autor: | Janfocus [ śr lis 19, 2008 5:44 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: I podobnie jak Bary nie wyszli poza fazę prototypu
wyszły, wyszły były w normalnej regularnej służbie ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |