MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Tempmatic + Webasto https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37321 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ukaniu [ wt lis 18, 2008 11:32 pm ] |
Tytuł: | Tempmatic + Webasto |
Poszukuję schematu jak współpracuje Webasto ze sterownikiem Tempmatica (automatyczna klima) w W201. Z tego co wiem jeśli jest tempmatic nie potrzeba stosować oddzielnych zaworków (upuszczających podciśnienie) aby otworzyć zawór obiegu przez nagrzewnicę. Nie wiem dokładnie ale w jakiś sposób powinno być podawane napięcie zasilające zawory podcisnienia i sterownik. Zastanawiam się jednak jak to dokładnie było zrobione. Na pewno wychodziły wersje z tempmatic i webasto. niestety nie mogę dotrzeć do schematów. |
Autor: | rolbas [ wt lis 18, 2008 11:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Tempmatic + Webasto |
ukaniu pisze: . Nie wiem dokładnie ale w jakiś sposób powinno być podawane napięcie zasilające zawory podcisnienia i sterownik.
A czy nie jest tak ze gdy napiecia na zaworkach nie ma to one sa otwarte? |
Autor: | ukaniu [ wt lis 18, 2008 11:46 pm ] |
Tytuł: | |
Z tego co zdążyłem przeanalizować i sprawdzić to do otwarcia czy zamknięcia zaworu obiegu wymagane jest zasilanie zaworków podciśnienia (i sterownika). Bez napięcia zawór pozostanie w takim samym stanie jak był przed jego zanikiem. To wynika z tego, że zamknie się zaworek (który jest zasilany razem ze sterownikiem) upuszczający podciśnienie - takie rozwiązanie 2 zaworki do sterowania. Tutaj wykumałem, że gdyby włączyć zasilanie samych zaworków to powinien otworzyć się upuszczający a reszta sterowana z niezasilanego sterownika powinna pozostać zamknięta. Trochę to MB skomplikował i dlatego ciekawi mnie jak oni to robili fabrycznie zanim zacznę aksperymentować ![]() |
Autor: | kit [ śr lis 19, 2008 12:03 am ] |
Tytuł: | |
Znalazłem tylko taki schemacik do W201 ![]() ![]() O co chodzi z tym tempmaticem? jak to wygląda? Czy to coś takiego jak klimatisierungautomatik w W124/ 126? czyli klaisze sterujące i jedno pokrętło do ustawienia temperatury? |
Autor: | laudan [ śr lis 19, 2008 12:15 am ] |
Tytuł: | |
Jak masz wis looknij na schemat z w124, bedzie pewnie bardzo podobne. |
Autor: | ukaniu [ śr lis 19, 2008 10:05 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki za schemacik - to niestety jest do wersji bez tempmatica z zaworkiem upuszczającym podciśnienie. Faktycznie może podobnie jest w 124 - ja niestety nie mam WISa jeśli jakaś dobra dusza mogła by wkleić schemacik ogrzewania razem z tempmatic o ile takowy się gdzieś znajduje. |
Autor: | ukaniu [ sob lis 22, 2008 11:06 pm ] |
Tytuł: | |
Znalazłem schematy sterowanie webasto w W124 z tempmaticem. Niestety to nie jest to samo. 124 ma zawory elektromagnetyczne. Nie zauważyłem Twojego pytania Kit - tempmatic jest podobny jak w 124, jedno pokrętło do temperatury i klawisze do nawiewu czy trybu pracy (odszranianie, osuszanie) tylko, że własnie sterowanie zaworów ma całkowicie pneumatyczne w tym zaworu obiegu nagrzewnicy. Tak więc nadal nie wiem jak w oryginale otwierali zaworek obiegu czy sterując zespół zaworków podciśnienia - czy też, zrobili jak w zwykłej wersji dodatkowy zaworek upuszczający podcisnienie połączony w szereg ze sterowaniem mieszka obiegu nagrzewnicy. |
Autor: | kit [ sob lis 22, 2008 11:53 pm ] |
Tytuł: | |
Wow, nie wiedziałem, że W201 ma otwierane zawory ogrzewania podciśnieniem. Ale skoro tak jest to ciekawi mnie jak rozwiązano wytwarzanie podciśnienia na zgaszonym silniku (domniemywam, że przy pracującym silniku jest brane z kolektora ew. z wakum pompy). Chyba, że jest jakaś elektryczna pompka.. A może zastosowano dodatkowy elektrozawór w wersji z webasto (który mostkuje ten sterowany podciśnieniem? ![]() Jak by co mogę poratować jedynie schematami webasto do W124 i W126 ale tam jak wiemy są elektrozawory. |
Autor: | VALENTINE123 [ ndz lis 23, 2008 12:11 am ] |
Tytuł: | |
Ukaniu rzuć okiem na te schematy klimy automatycznej dla 201 ,moze cos pomogą: http://panwajler.w.interii.pl/w%20201%2 ... utomat.rar |
Autor: | ukaniu [ ndz lis 23, 2008 12:24 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki za schematy klimy niestety nie ma w nich tego czego szukam. Jakby co to znalazłem cały manual do tempmatic do W201. I tam też tego nie ma. Więc albo pozostaje ten zaworek obejściowy aby zagwarantować sobie włączenie obiegu po odpaleniu webasto albo poeksperymentuję ze sterowaniem zaworków. Sterownik podciśnienia jest w 4 dokumencie z tego rara. 11.1 zaworek otwierający obieg (a tak naprawdę umożliwiający otwarcie obiegu - zasilany cały czas po włączeniu zapłonu) i 11.5 zaworek zamykający obieg. Tak więc powinno się zasilnić zaworek 11.1 będąc pewnym, że 11.5 pozostanie nie zasilony. W ten sposób mamy pewność otwarcia obiegu nagrzewnicy. Niestety kombinuję ale chcę się pozbyć koniecznosci montowania dodatkowego zaworka bocznikującegooznaczonego Y16 na wklejonym schemacie. Co do wytwarzania podciśnienia - jest jego tyle po wyłączeniu silnika ile w gruszce magazynującej. |
Autor: | rolbas [ ndz lis 23, 2008 11:25 am ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: co to znalazłem cały manual do tempmatic do W201. I tam też tego nie ma.
Więc albo pozostaje ten zaworek obejściowy aby zagwarantować sobie włączenie obiegu po odpaleniu webasto Kupilem tez BBW46 wyciagniety z Mercedesa ( nie wiem jakiego konkretnie) i tam jest jakis elektrozawor jako dodatkowy na samym piecu zamontowany. Nie wiem czy on wlasnie jest opowiedzialny za zalaczenie obiegu na nagrzewnice w W201 czy tylko odcina nam piec Webasto od resztu ukladu gdy Webasto nie pracuje |
Autor: | ukaniu [ ndz lis 23, 2008 7:05 pm ] |
Tytuł: | |
Rolbas, ten zawór zamontowany na piecu to jest zawór bocznikujący nagrzewnicę. W 124 Oryginalne webasto jest rozwiazane troszkę inaczej niż w 201 - z większym wypasem ![]() Dziś jak nakazuje wiara przodków w Gwiazdę uświęcałem dzień uruchamianiem webasto. Odpaliłem piec, działa ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |