MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
300CE Problematyczne nivo. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37355 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | AXSDV [ czw lis 20, 2008 7:16 pm ] |
Tytuł: | 300CE Problematyczne nivo. |
Witam! Przejrzałem forum na temat nivo i ich wad, ale niestety nie znalazłem rozwiązania dla swojego przypadku. Może opiszę w skrócie. Po zakupie mojego 300CE nie wiedziałem że jest wyposażony w opcję NIVO tył stał jak przód i ogólnie było OK. Po pewnym czasie tylne zawieszenie zaczęło opadać z dnia na dzień. aż doszło że koło jest minimalnie schowane . Do tego doszły stuki z tylnego zawieszenia z koło za kierowcą. Stuki są tak okropne że jazda staje się męcząca (bywa że nawet jak wsiadam to stuknie, dzwięk metaliczny jak by odkręcony amortyzator). A więc zacząłem od najprostszych zadań dla laika nivo. Sprawdziłem płyn pod maską okazało się że nie ma nawet minimum - zakupiłem dolałem (taki jak powinien być). Jak by po jakiś 2 tygodniach troszkę się uniósł. Po paru dniach znowu nisko siedzi. Poczytałem troszkę o regulatorze ręcznym w okolicach tylnego mostu. Niestety regulator jest w słabym stanie (nie posiada żadnej osłony) i jest troszkę podrdzewiały. Odkręciłem rączkę od regulatora i przy odpalonym aucie delikatnie poruszałem. Brak jakichkolwiek odzewów. Regulator jest taki luźny że mogłem go kręcić w obie strony bez obciążenia w każdą stronę po kilkanaście razy i nic. Urządzenia nivo które są nie opodal tego regulatora patrząc w przód auta są nieco w oleju, ale nie kapie z nich ani nic. Amortyzatory są suche nie ma jakichkolwiek wycieków. Zwracam się do was z prośba bo zupełnie nie wiem co powinienem teraz zrobić. Kupić ? Gruszki ? Regulator ? amortyzatory ? Wszystko jest dość drogą inwestycją a wyeliminowanie czegoś kupując nowe jest marnotrastwem . Za wszelkie sugestię, pomoc, będę niezmiernie wdzięczny. Pozdrawiam Marcin. |
Autor: | VALENTINE123 [ czw lis 20, 2008 8:17 pm ] |
Tytuł: | |
Na logikę gruszki mozesz odpuścić ,bo ich uszkodzenie objawia sie baaardzo twardym tyłem auta ,ale poziom jest wtedy OK .Amortyzatory tez raczej odpadają bo przy tym efekcie opadania musiałyby mieć wycieki oleju .Osobiście najbardziej prawdopodobny jest ten regulator wzniosu ,ta skrzyneczka wielkości paczki fajek w okolicach mostu .Jej uszkodzenie daje efekt powolnego opadania tyłu auta ,az do momentu ze po zapaleniu silnika juz tył się nie podnosi .Oczywiście trzeba sprawdzić czy pompa NIVO daje cisnienie ,bo jak nie to też będzie podobny efekt.Te regulatory wzniosu w uzywce chodzą po około 200zł na allegro. Jezeli masz taki stukot na dołkach to jest uszkodzony dolny sworzeń w amortyzatorze NIVO .Nie trzeba go wymieniać ,mozna regenerować ,koszt około 100zł ,adres firmy z Gdańska jest na forum. |
Autor: | AXSDV [ czw lis 20, 2008 10:14 pm ] |
Tytuł: | |
A w jaki sposób można sprawdzić czy pompa NIVO daje cisnienie ?. Przed zakupem i wymianą dość kosztownych części chciał bym jak najwięcej rzeczy wykluczyć ![]() |
Autor: | zegarek [ czw lis 20, 2008 11:29 pm ] |
Tytuł: | |
nie aktualne |
Autor: | kit [ czw lis 20, 2008 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
Na początek spróbowałbym odpowietrzenie układu. Odpowietrznik znajduje sie przy regulatorze (u góry). Jeśli układ pracował bez oleju możliwe, że się zużyły elementy pompy i nie daje ona wystarczającego ciśnienia. Można by zaopatrzyć się w ciśnieniomierz i wkręcić go w miejsce odpowierznika - minimalne ciśnienie jakie powinna dawac pompa to jakies 130 barów. Jeśli tył opada po zgaszeniu silnika - regulator nie trzyma ciśnienia |
Autor: | AXSDV [ ndz lis 23, 2008 3:58 pm ] |
Tytuł: | |
Dziś próbowałem odpowietrzyć układ. Po odkręceniu zaworu odpowietrzającego zaczął lecieć olej pod małym ciśnieniem a do tego jak by był nagazowany ![]() |
Autor: | Speedy [ pn lis 24, 2008 4:57 pm ] |
Tytuł: | |
A ja z pytaniem, gdzie w SEC'u 600 się dolewa olej do NIVO?? |
Autor: | AXSDV [ ndz sty 04, 2009 2:10 pm ] |
Tytuł: | |
Jednak wystarczyło go porządnie odpowietrzyć ![]() |
Autor: | Cypriano [ wt lis 03, 2009 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
witam ja z problemem (dosłownie) bujam się już jakiś czas. problem polega na tym że po dokładnym odpowietrzeniu układu nivo dobra jazda kończy się po 500 metrach i robotę można zaczynać od nowa. Wymieniłem takie elementy jak : - wężyk do pompy - oring i ziemering w pompie - gruchy (akumulatory drgań) PROSZĘ O POMOC GDZIE TO DRAŃSTWO SIĘ ZAPOWIETRZA !!! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |