MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: ASR,ETS,ESP
Post: czw lis 20, 2008 8:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Czym się różnie te tajemnicze trzy literowe skróty systemów kontroli trakcji?

ASR blokuje koła w czasie poślizgu ale do określonej prędkości(chyba 40 km)

ETS w zasadzie to samo, tylko korzysta z czujników ABS-u.

ESP przyblokowuje poprzez ABS odpowiednie koła, aby opanować poślizg auta w zakręcie.

Czy moja interpretacja jest dobra?
Jak sprawdzić ETS, czy da się wyłączyć ETS?
Ktoś mi jeszcze mówił żę ETS to blokada dyfra?

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł: Re: ASR,ETS,ESP
Post: pt lis 21, 2008 9:53 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
karolkarol pisze:
Czym się różnie te tajemnicze trzy literowe skróty systemów kontroli trakcji?

ASR blokuje koła w czasie poślizgu ale do określonej prędkości(chyba 40 km)

ETS w zasadzie to samo, tylko korzysta z czujników ABS-u.

ESP przyblokowuje poprzez ABS odpowiednie koła, aby opanować poślizg auta w zakręcie.

Czy moja interpretacja jest dobra?
Jak sprawdzić ETS, czy da się wyłączyć ETS?
Ktoś mi jeszcze mówił żę ETS to blokada dyfra?



Co do działania ASR to jeśli już to raczej działa dopiero "od" 40km/h
Blokada dyfra to skrót ASD - Automatic limited Slip Differential

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony pt lis 21, 2008 10:04 am przez MercBeginner, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 9:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
MercBeginner pisze:
Co do działania ASR to jeśli już to raczej działa dopiero "od" 40km/h


http://pl.wikipedia.org/wiki/ASR

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 10:03 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
No to żyłem w nieświadomości ;)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 1:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
MercBeginner pisze:
Co do działania ASR to jeśli już to raczej działa dopiero "od" 40km/h

hmm to troszkę nielogiczne byłoby nie sądzisz ? u ojca w mercu żeby zerwać przyczepność przy 40km\h to chyba nie wiem... na śniegu ^^ :lol:

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 2:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
myslę ze różnie jest z ta prędkością w różnych autach, ja latem na suchym jechałem ok 50-60km/h po łuku wiaduktu, dałem wpalnik, zredukował, poczułem przez moment jak mi tyłek wylatuje, za chwilę (jakieś 0,5s) odpalił się trójkąt ASR i wszystko wróciło do normy [zlosnik]

Z resztą przy 40km/h jak dam w palnik i zrzuci mi z 3 na 1 to potrafi mi zapalić ASR'a...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 4:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
uważam że głównym zadaniem sytemu ASR jest zapobieganie ślizganiu sie kół podczas startu w warunkach zimowych, jest to stary system i dlatego działa do ok. 40 km/h(zależy od samochodu)

Natomiast zadaniem systemu ESP jest opanowanie auta podczas szybkiego pokonywania zakrętów.Nowoczesne systemy esp nie tylko blokują odpowiednie koła w czasie poślizgu, ale również nie pozwalają na zwiększenie mocy przekazywanej na koła(czyli system nie pozwala zwiększyć obrotów silnika, gdyż może to powodować dalszą utratę kontroli nad samochodem)

początkowo były montowane systemy asr,następnie chyba ETS od ok.95/6r i systemy ESP.

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 4:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
Tez odnosze wrazenie, ze ASR zaplic sie moze przy bardzo roznych predkosciach - zalezy tylko do nawierzchni/redukcji. Np. jesli jest choc troche mokro, bardzo latwo wlaczyc ASR podczas normalnej jazdy, przyciskajac.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 4:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Chodziło mi o ESP i tu system działa raczej przy wyższych prędkościach.

Oczywiście nielogiczne by było stwierdzać, że system ASR
który ma zapobiegać utracie przyczepności przy starcie
działa dopiero od 40km/h ;)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 4:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Fajnie, że myślałeś o ESP, ale w 93r. system ten nie był chyba montowany w samochodach.

http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQh ... re=related

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 4:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
a swoją drogą asr może być wkurzające... ojciec mi raz dał samochód na dzień czy dwa do miasta gdzie studiuje i miałem taką sytuację:

w ciągu 10-20 minut spadło tyle śniegu, że masakra, a wyjazd ode mnie ze stancji (z drogi podporządkowanej na główną) ma nachylenie - hmm no nie wiem z 45 stopni, zresztą nie ważne, bardzo duzo :) no i zbieram się do wzięcia tej górki, drugi bieg, podjeżdzam już rozpędzony, i... obroty powoli spadają bo asr nie pozwala się kołom ślizgać, to ja pedał w podłogę i auto zgasło ! no szlak mnie trafił :evil: co to za system który mi zadławił silnik ?

i wtedy asr off, trójkącik się palił, jedynka, pedał w podłogę [zlosnik] i podjechał ;)

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 4:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
no wlasnie po to jest dostepne wylaczanie, aby pokonac takie sytuacje.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 5:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
karolkarol pisze:
Nowoczesne systemy esp nie tylko blokują odpowiednie koła w czasie poślizgu, ale również nie pozwalają na zwiększenie mocy przekazywanej na koła(czyli system nie pozwala zwiększyć obrotów silnika, gdyż może to powodować dalszą utratę kontroli nad samochodem)

ASR również odejmuje gaz (jest do tego silnik krokowy) oraz przyhamowuje tylne koła!
dodatkowo ASR blokuje tylny most (ASD), ale jak już ustaliliśmy W140 nie posiada takiego cuda [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 6:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Mercedesy mają ASR,

A ja mam niby nowszą wersję ASR, czyli ETS tylko nie mogę tego wyłączyć,albo nie wiem jeszcze gdzie?
Nie znalazłem jakiegoś guzika do ETS.
Ale zaczyna sypać śnieg, więc będe mógł dokładniej przetestować ten system:)

A ESP do mercedesa było wkładane dopiero w 1998/9r dlatego w140 przeważnie nie posiada ESP.

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 7:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 31, 2003 8:35 am
Posty: 56
Lokalizacja: Legnica
Witam,
Właśnie przeglądam instrukcje od Mercedes w140 i może troszkę wyjaśnię, albo jeszcze bardziej namieszam :evil:

ASR [Acceleration slip Control] (działa przy każdej prędkości) jeżeli jedno z kół napędzanych straci przyczepność i zacznie sie obracać zapali sie żółty wskaźnik (chyba tu chodzi o trójkącik) i asr przyhamuje to koło dopóki nie Bedzie uzyskana odpowiednia przyczepność. Jeżeli dwa koła strąca przyczepność, oba zostaną przyhamowanie i obroty silnika zostaną zmniejszone. Jeżeli przyczepność kół wzrośnie, dozwolone obroty silnika również będą się zwiększać a koła nie będą już przyhamowywane.

ETS [Electronic Traction System] Włącza się przy prędkości powyżej 40 km/h i przyhamowuje ślizgające się koło a wyłącza się powyżej 80 km/h.

ESP [Electronic Stability Program] ESP zwiększa kontrole pojazdu podczas zakrętów poprzez przyhamowanie kół z jednej ze stron pojazdu.

ASD [Automatic Locking Differential] Włącza się przy przyśpieszaniu i różnicy prędkości między przednimi a tylnimi kołami powyżej 2km/h a prędkość pojazdu nie przekracza 25 km/h. Wyłącza się przy 26 km/h

Wszystkie te systemy mają żółte wskaźniki i zapalają się podczas gdy są używane ;)

ASD i ETS nie mają wyłączników, a wyłączniki od ESP i ASR powinny być na konsoli, ale to i tak nie wyłącza ich całkowicie, tylko w pewnym zakresie prędkości.

ASD w W140 stosowali chyba do 94/95 roku.
W ’96 wprowadzili ASR, ETS i ESP w W140 i już nie było ASD.
Ale to pewnie zależy od modelu i dokładnej daty produkcji samochodu oraz wyposażenia.

Pozdrawiam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl