Witam,
Właśnie przeglądam instrukcje od Mercedes w140 i może troszkę wyjaśnię, albo jeszcze bardziej namieszam
ASR [Acceleration slip Control] (działa przy każdej prędkości) jeżeli jedno z kół napędzanych straci przyczepność i zacznie sie obracać zapali sie żółty wskaźnik (chyba tu chodzi o trójkącik) i asr przyhamuje to koło dopóki nie Bedzie uzyskana odpowiednia przyczepność. Jeżeli dwa koła strąca przyczepność, oba zostaną przyhamowanie i obroty silnika zostaną zmniejszone. Jeżeli przyczepność kół wzrośnie, dozwolone obroty silnika również będą się zwiększać a koła nie będą już przyhamowywane.
ETS [Electronic Traction System] Włącza się przy prędkości powyżej 40 km/h i przyhamowuje ślizgające się koło a wyłącza się powyżej 80 km/h.
ESP [Electronic Stability Program] ESP zwiększa kontrole pojazdu podczas zakrętów poprzez przyhamowanie kół z jednej ze stron pojazdu.
ASD [Automatic Locking Differential] Włącza się przy przyśpieszaniu i różnicy prędkości między przednimi a tylnimi kołami powyżej 2km/h a prędkość pojazdu nie przekracza 25 km/h. Wyłącza się przy 26 km/h
Wszystkie te systemy mają żółte wskaźniki i zapalają się podczas gdy są używane
ASD i ETS nie mają wyłączników, a wyłączniki od ESP i ASR powinny być na konsoli, ale to i tak nie wyłącza ich całkowicie, tylko w pewnym zakresie prędkości.
ASD w W140 stosowali chyba do 94/95 roku.
W ’96 wprowadzili ASR, ETS i ESP w W140 i już nie było ASD.
Ale to pewnie zależy od modelu i dokładnej daty produkcji samochodu oraz wyposażenia.
Pozdrawiam.