MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ASR,ETS,ESP
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37358
Strona 1 z 2

Autor:  karolkarol [ czw lis 20, 2008 8:31 pm ]
Tytuł:  ASR,ETS,ESP

Czym się różnie te tajemnicze trzy literowe skróty systemów kontroli trakcji?

ASR blokuje koła w czasie poślizgu ale do określonej prędkości(chyba 40 km)

ETS w zasadzie to samo, tylko korzysta z czujników ABS-u.

ESP przyblokowuje poprzez ABS odpowiednie koła, aby opanować poślizg auta w zakręcie.

Czy moja interpretacja jest dobra?
Jak sprawdzić ETS, czy da się wyłączyć ETS?
Ktoś mi jeszcze mówił żę ETS to blokada dyfra?

Autor:  MercBeginner [ pt lis 21, 2008 9:53 am ]
Tytuł:  Re: ASR,ETS,ESP

karolkarol pisze:
Czym się różnie te tajemnicze trzy literowe skróty systemów kontroli trakcji?

ASR blokuje koła w czasie poślizgu ale do określonej prędkości(chyba 40 km)

ETS w zasadzie to samo, tylko korzysta z czujników ABS-u.

ESP przyblokowuje poprzez ABS odpowiednie koła, aby opanować poślizg auta w zakręcie.

Czy moja interpretacja jest dobra?
Jak sprawdzić ETS, czy da się wyłączyć ETS?
Ktoś mi jeszcze mówił żę ETS to blokada dyfra?



Co do działania ASR to jeśli już to raczej działa dopiero "od" 40km/h
Blokada dyfra to skrót ASD - Automatic limited Slip Differential

Autor:  adi [ pt lis 21, 2008 9:56 am ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
Co do działania ASR to jeśli już to raczej działa dopiero "od" 40km/h


http://pl.wikipedia.org/wiki/ASR

Autor:  MercBeginner [ pt lis 21, 2008 10:03 am ]
Tytuł: 

No to żyłem w nieświadomości ;)

Autor:  Maksio [ pt lis 21, 2008 1:51 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
Co do działania ASR to jeśli już to raczej działa dopiero "od" 40km/h

hmm to troszkę nielogiczne byłoby nie sądzisz ? u ojca w mercu żeby zerwać przyczepność przy 40km\h to chyba nie wiem... na śniegu ^^ :lol:

Autor:  Janfocus [ pt lis 21, 2008 2:33 pm ]
Tytuł: 

myslę ze różnie jest z ta prędkością w różnych autach, ja latem na suchym jechałem ok 50-60km/h po łuku wiaduktu, dałem wpalnik, zredukował, poczułem przez moment jak mi tyłek wylatuje, za chwilę (jakieś 0,5s) odpalił się trójkąt ASR i wszystko wróciło do normy [zlosnik]

Z resztą przy 40km/h jak dam w palnik i zrzuci mi z 3 na 1 to potrafi mi zapalić ASR'a...

Autor:  karolkarol [ pt lis 21, 2008 4:04 pm ]
Tytuł: 

uważam że głównym zadaniem sytemu ASR jest zapobieganie ślizganiu sie kół podczas startu w warunkach zimowych, jest to stary system i dlatego działa do ok. 40 km/h(zależy od samochodu)

Natomiast zadaniem systemu ESP jest opanowanie auta podczas szybkiego pokonywania zakrętów.Nowoczesne systemy esp nie tylko blokują odpowiednie koła w czasie poślizgu, ale również nie pozwalają na zwiększenie mocy przekazywanej na koła(czyli system nie pozwala zwiększyć obrotów silnika, gdyż może to powodować dalszą utratę kontroli nad samochodem)

początkowo były montowane systemy asr,następnie chyba ETS od ok.95/6r i systemy ESP.

Autor:  pepe [ pt lis 21, 2008 4:09 pm ]
Tytuł: 

Tez odnosze wrazenie, ze ASR zaplic sie moze przy bardzo roznych predkosciach - zalezy tylko do nawierzchni/redukcji. Np. jesli jest choc troche mokro, bardzo latwo wlaczyc ASR podczas normalnej jazdy, przyciskajac.

Autor:  MercBeginner [ pt lis 21, 2008 4:18 pm ]
Tytuł: 

Chodziło mi o ESP i tu system działa raczej przy wyższych prędkościach.

Oczywiście nielogiczne by było stwierdzać, że system ASR
który ma zapobiegać utracie przyczepności przy starcie
działa dopiero od 40km/h ;)

Autor:  karolkarol [ pt lis 21, 2008 4:37 pm ]
Tytuł: 

Fajnie, że myślałeś o ESP, ale w 93r. system ten nie był chyba montowany w samochodach.

http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQh ... re=related

Autor:  Maksio [ pt lis 21, 2008 4:39 pm ]
Tytuł: 

a swoją drogą asr może być wkurzające... ojciec mi raz dał samochód na dzień czy dwa do miasta gdzie studiuje i miałem taką sytuację:

w ciągu 10-20 minut spadło tyle śniegu, że masakra, a wyjazd ode mnie ze stancji (z drogi podporządkowanej na główną) ma nachylenie - hmm no nie wiem z 45 stopni, zresztą nie ważne, bardzo duzo :) no i zbieram się do wzięcia tej górki, drugi bieg, podjeżdzam już rozpędzony, i... obroty powoli spadają bo asr nie pozwala się kołom ślizgać, to ja pedał w podłogę i auto zgasło ! no szlak mnie trafił :evil: co to za system który mi zadławił silnik ?

i wtedy asr off, trójkącik się palił, jedynka, pedał w podłogę [zlosnik] i podjechał ;)

Autor:  pepe [ pt lis 21, 2008 4:48 pm ]
Tytuł: 

no wlasnie po to jest dostepne wylaczanie, aby pokonac takie sytuacje.

Autor:  Janfocus [ pt lis 21, 2008 5:36 pm ]
Tytuł: 

karolkarol pisze:
Nowoczesne systemy esp nie tylko blokują odpowiednie koła w czasie poślizgu, ale również nie pozwalają na zwiększenie mocy przekazywanej na koła(czyli system nie pozwala zwiększyć obrotów silnika, gdyż może to powodować dalszą utratę kontroli nad samochodem)

ASR również odejmuje gaz (jest do tego silnik krokowy) oraz przyhamowuje tylne koła!
dodatkowo ASR blokuje tylny most (ASD), ale jak już ustaliliśmy W140 nie posiada takiego cuda [zlosnik]

Autor:  karolkarol [ pt lis 21, 2008 6:19 pm ]
Tytuł: 

Mercedesy mają ASR,

A ja mam niby nowszą wersję ASR, czyli ETS tylko nie mogę tego wyłączyć,albo nie wiem jeszcze gdzie?
Nie znalazłem jakiegoś guzika do ETS.
Ale zaczyna sypać śnieg, więc będe mógł dokładniej przetestować ten system:)

A ESP do mercedesa było wkładane dopiero w 1998/9r dlatego w140 przeważnie nie posiada ESP.

Autor:  wieska [ pt lis 21, 2008 7:33 pm ]
Tytuł: 

Witam,
Właśnie przeglądam instrukcje od Mercedes w140 i może troszkę wyjaśnię, albo jeszcze bardziej namieszam :evil:

ASR [Acceleration slip Control] (działa przy każdej prędkości) jeżeli jedno z kół napędzanych straci przyczepność i zacznie sie obracać zapali sie żółty wskaźnik (chyba tu chodzi o trójkącik) i asr przyhamuje to koło dopóki nie Bedzie uzyskana odpowiednia przyczepność. Jeżeli dwa koła strąca przyczepność, oba zostaną przyhamowanie i obroty silnika zostaną zmniejszone. Jeżeli przyczepność kół wzrośnie, dozwolone obroty silnika również będą się zwiększać a koła nie będą już przyhamowywane.

ETS [Electronic Traction System] Włącza się przy prędkości powyżej 40 km/h i przyhamowuje ślizgające się koło a wyłącza się powyżej 80 km/h.

ESP [Electronic Stability Program] ESP zwiększa kontrole pojazdu podczas zakrętów poprzez przyhamowanie kół z jednej ze stron pojazdu.

ASD [Automatic Locking Differential] Włącza się przy przyśpieszaniu i różnicy prędkości między przednimi a tylnimi kołami powyżej 2km/h a prędkość pojazdu nie przekracza 25 km/h. Wyłącza się przy 26 km/h

Wszystkie te systemy mają żółte wskaźniki i zapalają się podczas gdy są używane ;)

ASD i ETS nie mają wyłączników, a wyłączniki od ESP i ASR powinny być na konsoli, ale to i tak nie wyłącza ich całkowicie, tylko w pewnym zakresie prędkości.

ASD w W140 stosowali chyba do 94/95 roku.
W ’96 wprowadzili ASR, ETS i ESP w W140 i już nie było ASD.
Ale to pewnie zależy od modelu i dokładnej daty produkcji samochodu oraz wyposażenia.

Pozdrawiam.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/