MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
tricky W140/W210 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37378 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | karolkarol [ pt lis 21, 2008 5:53 pm ] |
Tytuł: | tricky W140/W210 |
Co to jest za trick?: http://pl.youtube.com/watch?v=F-gw0uRDP ... re=related CZy to wyświetla jakieś błędy komputera, jeżeli tak to jak je rozszyfrować? |
Autor: | butek22 [ pt lis 21, 2008 9:45 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Co to jest za trick?:
Tego nie wiem ale na zaprzyjażnionym forum znalazłem ciekawostke. 1. W tablicy wskaznikow masz dwa pokretla (zerowanie licznika i sterowanie zegarem). To od zegara (prawe) ma w srodku taki maly przycisk. Jesli wcisniesz go na 5 sekund, przy wlaczonym zaplonie, czyms ostrym to na wyswietlaczu kilometrów pojawia sie pewne dane. Potem przekrecajac ten przycisk od zegara (po wyciagnieciu) raz po razie przechodzi sie na kolejne wartosci. Nie opisze ich teraz bo za dlugo - sposob odczytu jest specyficzny - inaczej sie nie zrozumie tego co sie wyswietla. Powrot do temperatury jest po ponownym wlaczeniu zaplonu. Wratosci wyswietlane to np ilosc paliwa w zbiorniku (w litrach), spalanie paliwa ltr/godz, ilosc oleju itd... 2. Poza tym odpowiednie kombinacje przyciskow klimatyzacji daja mnostwo informacji o stanie instalacji nadmuchu i klimatyzacji. To juz zupelnie skomplikowane. Mam opisy tych rzeczy - po angielsku. A tu to samo tylko po angielsku, wraz z wytłumaczeniem tych kodów, na Polski nie przetłumacze, bo aż taki smyk to nie jestem ![]() Ale fajnie by było jaby komuś udało sie to jakoś przetłumaczyć: To do it start engine, then press small button in the center of clock adjusting knob (not the knob itself) for more then 5 seconds. You'll need something like a sharp pencil to do it. The first test will appear on the outside temperature display. It will read something like 35.1, were 35 is gas in the tank in liters and 1 is the number of the test. To advance to the next step pull the clock knob and turn it clockwise. There are 9 steps: 1. Gas in the tank in liters 2. Momentary fuel consumption 34.2 is 3.4 liters per hour 2 is step number 3. Engine oil pressure in bar 20.3 means 2.0 bar step 3 4. Engine rpm x 1000 5. Engine oil level 0.5 is OK, 1.5 not OK 6. Activation of the oil pressure, fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the first quarter of the dial. Indicator 0.6 for step 6 7. Activation of the oil pressure, fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the second quarter of the dial. Indicator 0.7 for step 7 8. Activation of the fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the third quarter of the dial. Oil pressure gauge stays in the second quarter. Indicator 0.8 for step 8 9. Activation of the fuel tank gauge, needle in the fourth quarter of the dial, oil pressure remains in the second quarter, fuel consumption remains in the third quarter. Indicator 0.9 for step 9 Done You need to verify oil pressure reading in step 3 and gauge in steps 6...9 |
Autor: | wieska [ pt lis 21, 2008 10:45 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: To do it start engine, then press small button in the center of clock adjusting knob (not the knob itself) for more then 5 seconds. You'll need something like a sharp pencil to do it. Aby to Zrobić odpal silnik. Potem wciśnij mały przycisk w pokrętle od ustawiania zegara na dłużej niż 5 sekund. Potrzebujesz czegoś ostrego. Cytuj: The first test will appear on the outside temperature display. It will read something like 35.1, were 35 is gas in the tank in liters and 1 is the number of the test. To advance to the next step pull the clock knob and turn it clockwise. Pierwszy test pokaże się w wyświetlaczu od zewnętrznej temperatury. Wyswietli 35.1 a oznacza to że masz w zbiorniku 35 litrów paliwa, a 1 że jest to pierwszy test. Aby przejść do następnego testu, pociągnij i przekręc zgodnie z ruchem wskazówek zegara to pokrętło Cytuj: There are 9 steps:
1. Gas in the tank in liters 2. Momentary fuel consumption 34.2 is 3.4 liters per hour 2 is step number 3. Engine oil pressure in bar 20.3 means 2.0 bar step 3 4. Engine rpm x 1000 5. Engine oil level 0.5 is OK, 1.5 not OK 6. Activation of the oil pressure, fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the first quarter of the dial. Indicator 0.6 for step 6 7. Activation of the oil pressure, fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the second quarter of the dial. Indicator 0.7 for step 7 8. Activation of the fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the third quarter of the dial. Oil pressure gauge stays in the second quarter. Indicator 0.8 for step 8 9. Activation of the fuel tank gauge, needle in the fourth quarter of the dial, oil pressure remains in the second quarter, fuel consumption remains in the third quarter. Indicator 0.9 for step 9 Done You need to verify oil pressure reading in step 3 and gauge in steps 6...9 Jest 9 testów: 1. Ilość paliwa w zbiorniku w litrach 2. Chwilowa zużycie paliwa (34.2 to 3.4 littra na godzine) 3. Ciśnienie oleju w barach (20.3 znaczy 2.0 bary) 4. Obroty silnika x1000 5. Poziom oleju (0.5 to dobrze, 1.5 to źle ![]() 6. Ciśnienie oleju, pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na pierwszą ćwiartke. 7. Ciśnienie oleju, pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na drugą ćwiartke. 8. pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na trzecią ćwiartkę, a ćiśnienie oleju zostaną w drugiej ćwiartce. 9. ilość paliwa wskoczy na czwartą ćwiartke, ćiśnienie oleju pozostanie w drugiej ćwiartce, zurzycie paliwa pozostanie w trzeciej ćwiartce. Wszysko Musisz tylko sprawdzić odczyt ciśnienia oleju w 3 teście i pomiary w testach 6...9 Jak masz jeszcze jakieś takie triki, instrukcje serwisowe i tego typu rzeczy, to podeślij. Pozdrawiam. |
Autor: | Maksio [ sob lis 22, 2008 2:30 am ] |
Tytuł: | Re: tricky W140/W210 |
karolkarol pisze: Co to jest za trick?: http://pl.youtube.com/watch?v=F-gw0uRDP ... re=related CZy to wyświetla jakieś błędy komputera, jeżeli tak to jak je rozszyfrować? jest ten bajer opisany na innym forum mercedesa, ale nie wiem czy mogę podać jego nazwę. W każdym razie tak to wygląda: Cytuj: Kody błędów (DTC) Mercedes od 1996+
Na dole posta spakowany plik w exelu do pobrania Odczyt i kasowanie błędów przy pomocy panela ogrzewania/klimatyzacji Odczyt DTC: 1. Obróć klucz do pozycji zapłon. 2. Ustaw lewę temperature na “HI” i prawą temperature “LO.” 3. Na ok 10 sekund, naciśnij i przytrzymaj równocześnie “REST” i “EC”. 4. Dioda (LED) w guziku recyrkulacji powinien zacząć mrugnąć. Na wyświetlaczu powinien pokazać się napis “di A” ale niekoniecznie. 5. Naciśnij prawy przycisk “Auto” aby pokazać DTCs (kody błędów). Każde kolejne naciśniecie to kolejny zapisany kod błędu. np "Eb1 416" należy odczytać jako kod błędu B 1416. Kasowanie DTC: 6. Naciskaj prawy przycisk “Auto” aż na wyświetlaczu pokaże się “E FF.” 7. Aby wymazać DTC, naciśnij i przytrzymaj oba przyciski "Auto" prawy i lewy, przez ok 3 sek. i puść. Powinien pokazać się napis “d FF.” Kody błęów wykasowane. Wyłączać zapłon. by dylek Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) for 1996+ models Circuit Malfunction P0466 Purge Flow Sensor Circuit Range/Performance P0467 Purge Flow Sensor Circuit Low Input P0468 Purge Flow Sensor Circuit High Input P0469 Purge Flow Sensor Circuit Intermittent P0470 Exhaust Pressure Sensor Malfunction P0471 Exhaust Pressure Sensor Range/Performance P0472 Exhaust Pressure Sensor Low P0473 Exhaust Pressure Sensor High P0474 Exhaust Pressure Sensor Intermittent P0475 Exhaust Pressure Control Valve Malfunction P0476 Exhaust Pressure Control Valve Range/Performance P0477 Exhaust Pressure Control Valve Low P0478 Exhaust Pressure Control Valve High P0479 Exhaust Pressure Control Valve Intermittent P0480 Cooling Fan 1 Control Circuit Malfunction P0481 Cooling Fan 2 Control Circuit Malfunction P0482 Cooling Fan 3 Control Circuit Malfunction P0483 Cooling Fan Rationality Check Malfunction P0484 Cooling Fan Circuit Over Current P0485 Cooling Fan Power/Ground Circuit Malfunction P0500 Vehicle Speed Sensor Malfunction P0501 Vehicle Speed Sensor Range/Performance P0502 Vehicle Speed Sensor Low Input P0503 Vehicle Speed Sensor Intermittent/Erratic/High P0505 Idle Control System Malfunction P0506 Idle Control System RPM Lower Than Expected P0507 Idle Control System RPM Higher Than Expected P0510 Closed Throttle Position Switch Malfunction P0520 Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Malfunction P0521 Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Range/Performance P0522 Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Low Voltage P0523 Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit High Voltage P0530 A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Malfunction P0531 A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Range/Performance P0532 A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Low Input P0533 A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit High Input P0534 Air Conditioner Refrigerant Charge Loss P0550 Power Steering Pressure Sensor Circuit Malfunction P0551 Power Steering Pressure Sensor Circuit Range/Performance P0552 Power Steering Pressure Sensor Circuit Low Input P0553 Power Steering Pressure Sensor Circuit High Input P0554 Power Steering Pressure Sensor Circuit Intermittent P0560 System Voltage Malfunction P0561 System Voltage Unstable P0562 System Voltage Low P0563 System Voltage High P0565 Cruise Control On Signal Malfunction P0566 Cruise Control Off Signal Malfunction P0567 Cruise Control Resume Signal Malfunction P0568 Cruise Control Set Signal Malfunction P0569 Cruise Control Coast Signal Malfunction P0570 Cruise Control Accel Signal Malfunction P0571 Cruise Control/Brake Switch A Circuit Malfunction P0572 Cruise Control/Brake Switch A Circuit Low P0573 Cruise Control/Brake Switch A Circuit High P0574 Cruise Control Related Malfunction P0575 Cruise Control Related Malfunction P0576 Cruise Control Related Malfunction P0576 Cruise Control Related Malfunction P0578 Cruise Control Related Malfunction P0579 Cruise Control Related Malfunction P0580 Cruise Control Related Malfunction P0600 Serial Communication Link Malfunction P0601 Internal Control Module Memory Check Sum Error P0602 Control Module Programming Error P0603 Internal Control Module Keep Alive Memory (KAM) Error P0604 Internal Control Module Random Access Memory (RAM) Error P0605 Internal Control Module Read Only Memory (ROM) Error P0606 PCM Processor Fault P0608 Control Module VSS Output "A" Malfunction P0609 Control Module VSS Output "B" Malfunction P0620 Generator Control Circuit Malfunction P0621 Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction P0622 Generator Field "F" Control Circuit Malfunction P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction P0654 Engine RPM Output Circuit Malfunction P0655 Engine Hot Lamp Output Control Circuit Malfucntion P0656 Fuel Level Output Circuit Malfunction P0700 Transmission Control System Malfunction P0701 Transmission Control System Range/Performance P0702 Transmission Control System Electrical P0703 Torque Converter/Brake Switch B Circuit Malfunction P0704 Clutch Switch Input Circuit Malfunction P0705 Transmission Range Sensor Circuit malfunction (PRNDL Input) P0706 Transmission Range Sensor Circuit Range/Performance P0707 Transmission Range Sensor Circuit Low Input P0708 Transmission Range Sensor Circuit High Input P0709 Transmission Range Sensor Circuit Intermittent P0710 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Malfunction P0711 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Range/Performance P0712 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Low Input P0713 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit High Input P0714 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Intermittent P0715 Input/Turbine Speed Sensor Circuit Malfunction P0716 Input/Turbine Speed Sensor Circuit Range/Performance P0717 Input/Turbine Speed Sensor Circuit No Signal P0718 Input/Turbine Speed Sensor Circuit Intermittent P0719 Torque Converter/Brake Switch B Circuit Low P0720 Output Speed Sensor Circuit Malfunction P0721 Output Speed Sensor Range/Performance P0722 Output Speed Sensor No Signal P0723 Output Speed Sensor Intermittent P0724 Torque Converter/Brake Switch B Circuit High P0725 Engine Speed input Circuit Malfunction P0726 Engine Speed Input Circuit Range/Performance P0727 Engine Speed Input Circuit No Signal P0728 Engine Speed Input Circuit Intermittent P0730 Incorrect Gear Ratio P0731 Gear 1 Incorrect ratio P0732 Gear 2 Incorrect ratio P0733 Gear 3 Incorrect ratio P0734 Gear 4 Incorrect ratio P0735 Gear 5 Incorrect ratio P0736 Reverse incorrect gear ratio P0740 Torque Converter Clutch Circuit Malfuction P0741 Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off P0742 Torque Converter Clutch Circuit Stuck On P0743 Torque Converter Clutch Circuit Electrical P0744 Torque Converter Clutch Circuit Intermittent P0745 Pressure Control Solenoid Malfunction P0746 Pressure Control Solenoid Performance or Stuck Off P0747 Pressure Control Solenoid Stuck On P0748 Pressure Control Solenoid Electrical P0749 Pressure Control Solenoid Intermittent P0750 Shift Solenoid A Malfunction P0751 Shift Solenoid A Performance or Stuck Off P0752 Shift Solenoid A Stuck On P0753 Shift Solenoid A Electrical P0754 Shift Solenoid A Intermittent P0755 Shift Solenoid B Malfunction P0756 Shift Solenoid B Performance or Stuck Off P0757 Shift Solenoid B Stuck On P0758 Shift Solenoid B Electrical P0759 Shift Solenoid B Intermittent P0760 Shift Solenoid C Malfunction P0761 Shift Solenoid C Performance or Stuck Off P0762 Shift Solenoid C Stuck On P0763 Shift Solenoid C Electrical P0764 Shift Solenoid C Intermittent P0765 Shift Solenoid D Malfunction P0766 Shift Solenoid D Performance or Stuck Off P0767 Shift Solenoid D Stuck On P0768 Shift Solenoid D Electrical P0769 Shift Solenoid D Intermittent P0770 Shift Solenoid E Malfunction P0771 Shift Solenoid E Performance or Stuck Off P0772 Shift Solenoid E Stuck On P0773 Shift Solenoid E Electrical P0774 Shift Solenoid E Intermittent P0780 Shift Malfunction P0781 1-2 Shift Malfunction P0782 2-3 Shift Malfunction P0783 3-4 Shift Malfunction P0784 4-5 Shift Malfunction P0785 Shift/Timing Solenoid Malfunction P0786 Shift/Timing Solenoid Range/Performance P0787 Shift/Timing Solenoid Low P0788 Shift/Timing Solenoid High P0789 Shift/Timing Solenoid Intermittent P0790 Normal/Performance Switch Circuit Malfunction P0801 Reverse Inhibit Control Circuit Malfunction P0803 1-4 Upshift (Skip Shift) Solenoid Control Circuit Malfunction P0804 1-4 Upshift (Skip Shift) Lamp Control Circuit Malfunction P0805 Clutch Position Sensor Circuit Malfunction P0806 Clutch Position Sensor Circuit Range/Performance P0807 Clutch Position Sensor Circuit Low P0808 Clutch Position Sensor Circuit High P0809 Clutch Position Sensor Circuit Intermittent Ckt P0810 Clutch Position Control Malfunction P0811 Clutch Slippage Excessive P0812 Reverse Input Circuit Malfunction P0813 Reverse Output Circuit Malfunction P0814 Trans Range Display Circuit Malfunction P0815 Upshift Switch Circuit Malfunction P0816 Downshift Switch Circuit Malfunction P0817 Starter Disable Circuit P0818 Driveline Disconn. Switch Input P0820 Gear Lever X-Y Sensor Circuit P0821 Gear Lever X Sensor Circuit P0822 Gear Lever Y Sensor Circuit P0823 Gear Lever X Sensor Circuit Intermittent Ckt P0824 Gear Lever Y Sensor Circuit Intermittent Ckt P0830 Clutch Position Switch A Circuit Malfunction P0831 Clutch Position Switch A Circuit Low P0832 Clutch Position Switch A Circuit High P0833 Clutch Position Switch B Circuit Malfunction P0834 Clutch Position Switch B Circuit Low P0835 Clutch Position Switch B Circuit High P0836 4 Wheel Drive Switch Circuit Malfunction P0837 4 Wheel Drive Switch CKT Range/Perf P0838 4 Wheel Drive Switch Circuit Low P0839 4 Wheel Drive Switch Circuit High P0840 Trans Fluid Press Sensor/Switch A Circuit Malfunction P0841 Trans Fluid Press Sensor/Switch A CKT Range/Perf P0842 Trans Fluid Press Sensor/Switch A Circuit Low P0843 Trans Fluid Press Sensor/Switch A Circuit High P0844 Trans Fluid Press Sensor/Switch A CKT Intermittent P0845 Trans Fluid Press Sensor/Switch B Circuit Malfunction P0846 Trans Fluid Press Sensor/Switch B CKT Range/Perf P0847 Trans Fluid Press Sensor/Switch B Circuit Low P0848 Trans Fluid Press Sensor/Switch B Circuit High P0849 Trans Fluid Press Sensor/Switch B CKT Intermittent P1000 Electronic Gear Selector Module: Defective N15/5 P1228 yet unknown code on 1997 C 220 CDI P1386 knock control P1570 Intermittant No-Start Immobiliser Module P1581 ? P1747 Electronic Gear Selector Module: Defective Interaction of CAN with control unit A1(instrument cluster) P1750 Electronic Gear Selector Module: Very low control unit supply voltage P1832 Electronic Gear Selector Module: SHORT in circuit N15/5 output stage P1910 Electronic Gear Selector Module: Control Unit over voltage P1912 Electronic Gear Selector Module: Weak touch push button voltage P2000 NOx Trap Efficiency Below Threshold (Bank 1) P2001 NOx Trap Efficiency Below Threshold (Bank 2) P2003 Particulate Trap Efficiency Below Threshold (Bank 1) P2004 Particulate Trap Efficiency Below Threshold (Bank 2) P2031 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 2) P2032 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Low (Bank 1 Sensor 2) P2033 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit High (Bank 1 Sensor 2) P2080 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Range/Performance (Bank 1 Sensor 1) P2081 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit intermittant (Bank 1 Sensor 1) P2100 Throttle Actuator Control Motor Circuit/Open P2101 Throttle Actuator Control Motor Circuit Range/Performance P2208 transmission: The speed of Y3/6n2 to Y3/6n3 is excessive Body B1000 HRA Headlamp range adjustment: Supply voltage of the control unit is too low (undervoltage) B1004 LCP Lower Control Panel: Control unit does not match vehicle type B1056 Automatic Air Conditioning: Problem in CAN communication with control unit DCM-RL B1201 Electric seat adjustment front left: Hall sensor front height M27m3 B1213 If seat memory installed: ext left rearview mirror voltage faulty B1214 If seat memory installed: ext right rearview mirror voltage faulty B1226 In-car temperature sensor (B10/4) B1227 Outside temperature indicator temp sensor (014) B1228 Heater core temperature (B10/1) B1229 Heater core temperature (B10/1) B1230 Evaporator temperature sensor (B10/6) B1231 ECT sensor (B11/4) B1232 Refrigerant pressure sensor (B12) B1233 Refrigerant temperature sensor (B12/1) B1234 Sun sensor (B32) B1235 Emissions sensor (B31) B1241 Refrigerant Fill B1246 PTS Parktronic: A42b1 (left outer sensor, front bumper) The plug connection has poor contact or is loose, or the sensor or cable is faulty B1310 Left/Window airbag sensor is defective B1315 Problem in Front passenger child seat recognition B1416 Coolant circulation pump (M13) B1417 Duovalve (Y21y1), left B1418 Duovalve (Y21y2), right B1419 Electromagnetic clutch (A9k1) B1420 Idle speed increase B1421 Pulse module (N05) B1422 Series interface (K1) connection to instrument cluster (A1) B1423 Switchover valve block (Y11) B1424 Activated charcoal filler actuator (A32m2) open B1425 Activated charcoal filler actuator (A32m2) closed B1432 Non-USA DTC B1459 Series interface (K2) connection to instrument cluster (A1) B1462 Wide open throttle (WOT) position signal diesel engines B1476 Airbag malfunction indicator and warning lamp is defective B1481 HRA: Part E2m1 (Right headlamp range adjustment motor) has short to ground B1489 HRA: Part E2m1 (Right headlamp range adjustment motor) has open or short to positive B1492 HRA: Part E1m1 (Left headlamp range adjustement motor) has short to positive B1617 Part E19/1 (Left license plate lamp) is defective B1618 Part E19/2 (Right license plate lamp) is defective B1628 Part E2e5 (Turn signal lamp) in module E2 (Right front headlamp unit) is defective. B1703 Intermittant No Start in AAM Immobiliser Module B1729 PSE Pneumatic system doorlock Control Module A37 B1736 Navigation system's CD Player: Check General CD, Check CD data block, Flimsy CD data B1768 Faulty open data flap limit switch (0025) Front flap B1773 HRA: Zero position programming has not yet been carried out or is not possible B1850 Electric seat adjustment front right: CAN communication interrupted with DCM Chassis C1000 Traction System Control Module C1010 Battery Voltage Low C1011 ASR/ETS/ESP Circuit Open or Shorted C1012 Battery Voltage High C1020 CAN Communication Fault C1021 CAN Communication With EA/CC/ISC Control Module Interrupted C1024 CAN Communication With Engine Control Module Interrupted C1025 CAN Communication BAS communication with ESP control unit faulty C1100 Left Front Axle VSS Circuit Fault C1101 Right Front Axle VSS Circuit Fault C1102 ETS/ASR, ABS Left Axle VSS Circuit Fault C1103 Right Rear Axle VSS Circuit Fault C1121 AIRmatic: fault in component B24/3 (acceler. sensor) C1122 AIRmatic: fault in component B24/4 (acceler. sensor) C1123 AIRmatic: fault in component B24/6 (acceler. sensor) C1132 AIRmatic: fault in component B22/8 (level sensor) C1133 AIRmatic: fault in component B22/9 (level sensor) C1135 AIRmatic: fault in component B22/3 (level sensor) C1140 BAS light, play in steering column causes steering angle sensor to lose memory(?) C1142 ABS Lateral Acceleration Sensor Open/Shorted C1144 AIRmatic: fault in component B7 (pressure sensor) C1200 Stop Light Switch Open/Shorted/Implausible C1300 Left Front Axle Solenoid Valve (Hold) (A7/3y6) Open/Shorted C1303 Right Front Axle Solenoid Valve (Hold) Open/Shorted C1311 Switchover Solenoid Valve (Release) Open/Shorted C1312 Master Cylinder Switchover Valve C1401 High Pressure Return Pump Circuit Open/Shorted; Will Not Shut Off C1501 SPS P-Valve C1504 BAS light, play in steering column causes steering angle sensor to lose memory(?) C1512 Brakes Overheated C1600 Temperature After Engine Is Turned Off New Systems U0001 High Speed CAN Communication Bus U0002 High Speed CAN Communication Bus Performance U0003 High Speed CAN Communication Bus (+) open U0004 High Speed CAN Communication Bus (+) low U0005 High Speed CAN Communication Bus (+) high U0006 High Speed CAN Communication Bus (-) open U0007 High Speed CAN Communication Bus (-) low U0008 High Speed CAN Communication Bus (-) high U0009 High Speed CAN Communication Bus (-) shorted to Bus (+) U0010 Medium Speed CAN Communication Bus U0011 Medium Speed CAN Communication Bus Performance U0012 Medium Speed CAN Communication Bus (+) open U0013 Medium Speed CAN Communication Bus (+) low U0014 Medium Speed CAN Communication Bus (+) high U0015 Medium Speed CAN Communication Bus (-) open U0016 Medium Speed CAN Communication Bus (-) low U0017 Medium Speed CAN Communication Bus (-) high U0018 Medium Speed CAN Communication Bus (-) shorted to Bus (+) U0019 Low Speed CAN Communication Bus U0020 Low Speed CAN Communication Bus Performance U0021 Low Speed CAN Communication Bus (+) open U0022 Low Speed CAN Communication Bus (+) low U0023 Low Speed CAN Communication Bus (+) high U0024 Low Speed CAN Communication Bus (-) open U0025 Low Speed CAN Communication Bus (-) low U0026 Low Speed CAN Communication Bus (-) high U0027 Low Speed CAN Communication Bus (-) shorted to Bus (+) U0028 Vehicle Communication Bus A U0029 Vehicle Communication Bus A Performance U0030 Vehicle Communication Bus A (+) open U0031 Vehicle Communication Bus A (+) low U0032 Vehicle Communication Bus A (+) high U0033 Vehicle Communication Bus A (-) open U0034 Vehicle Communication Bus A (-) low U0035 Vehicle Communication Bus A (-) high U0036 Vehicle Communication Bus A (-) shorted to Bus (+) U0037 Vehicle Communication Bus B U0038 Vehicle Communication Bus B Performance U0039 Vehicle Communication Bus B (+) open U0040 Vehicle Communication Bus B (+) low U0041 Vehicle Communication Bus B (+) high U0042 Vehicle Communication Bus B (-) open U0043 Vehicle Communication Bus B (-) low U0044 Vehicle Communication Bus B (-) high U0045 Vehicle Communication Bus B (-) shorted to Bus (+) U0046 Vehicle Communication Bus C U0047 Vehicle Communication Bus C Performance U0048 Vehicle Communication Bus C (+) open U0049 Vehicle Communication Bus C (+) low U0050 Vehicle Communication Bus C (+) high U0051 Vehicle Communication Bus C (-) open U0052 Vehicle Communication Bus C (-) low U0053 Vehicle Communication Bus C (-) high U0054 Vehicle Communication Bus C (-) shorted to Bus (+) U0055 Vehicle Communication Bus D U0056 Vehicle Communication Bus D Performance U0057 Vehicle Communication Bus D (+) open U0058 Vehicle Communication Bus D (+) low U0059 Vehicle Communication Bus D (+) high U0060 Vehicle Communication Bus D (-) open U0061 Vehicle Communication Bus D (-) low U0062 Vehicle Communication Bus D (-) high U0063 Vehicle Communication Bus D (-) shorted to Bus (+) U0064 Vehicle Communication Bus E U0065 Vehicle Communication Bus E Performance U0066 Vehicle Communication Bus E (+) open U0067 Vehicle Communication Bus E (+) low U0068 Vehicle Communication Bus E (+) high U0069 Vehicle Communication Bus E (-) open U0070 Vehicle Communication Bus E (-) low U0071 Vehicle Communication Bus E (-) high U0072 Vehicle Communication Bus E (-) shorted to Bus (+) U0073 Control Module Communications Bus Off U0100 Lost Communication with ECM/PCM A U0101 Lost Communication with TCM U0102 Lost Communication with Transfer Case Control Module U0103 Lost Communication with Gear Shift Module U0104 Lost Communication with Cruise Control Module U0105 Lost Communication with Fuel Injector Control Module U0192 Lost Communication with Television U0197 Lost Communication with Telephone Control Module U0198 Lost Communication with Telematic Control Module U0222 Lost Communication with Door Window Motor A U0235 Lost Communications with Cruise Control Front Distance Range Sensor U0301 Software Incompatibility with ECM/PCM U0302 Software Incompatibility with TCM (Transmission Control Module) U0303 Software Incompatibility with Transfer Case Control Module U0321 Software Incompatibility with Ride Level Control Module U0326 Software Incompatibility with Vehicle Immobilizer Control Module U0327 Software Incompatibility with Vehicle Security Control Module [ Dodano: 2008-05-17, 14:49 ] Krótki test czujników przy pomocy konsoli ogrzewania/klimatyzacji Na włączonym zapłonie (podczas jazdy również) naciśnij i przytrzymaj REST do momentu zmiany wskazań temperatury. Lewa strona pokazuje kolejny sensor, prawa jego wskazanie. prawy/lewy AUTO przeszukuje listę wskazań. Test wyłącza ponowne naciśnięcie REST. Lista czujników 1. Wewnętrzna termperatura (za dmuchawą aspiratora) 2. Zewnętrzna temperatura 3. Temperatura rdzenia grzejnika 5. Temperatura parownika 6. Czujnik ECT (chwilowa temperatura płynu chłodzącego.), np. 12 * 5 = 125C 7. Ciśnienie chłodziwa, np. 12 * 8 = 12.8 bar 8. Napięcie prądu elektrycznego kontroli dmuchawy, np. 16 * 5 = 1.65 woltów 9. Stan oprogramowania wzorca kontroli przycisku A/C 15. Wybrana temperatura wnętrza 20. Kod wersji 21. Szybkość obrotowa silnika (RPM), np. 6 * 0 = 600 rpm 22. Napięcie na zacisku 58d (Akumulatora w voltach.), np. 99.0 = 99% z napięcia prądu elektrycznego 23. Szybkość pojazdu (Kilometry na godzinę) 50. Nie użyły – 00 51. Numer aktualne rozpoznanie poślizgnięcia się (politechnika-V-pasa) 52. Numer zgromadzone rozpoznania poślizgnięcia się (politechnika-V-pasa) poz. 51 i 52 nie bardzo wiem jak przetłumaczyć z angielskiego ![]() http://rapidshare.com/files/166135073/Merc_Fault_Codes.zip.html Merc_Fault_Codes.zip http://www.wrzucaj.com/510451 |
Autor: | butek22 [ sob lis 22, 2008 9:00 am ] |
Tytuł: | |
Ciekawe czy tak można zrobić w starym klimatroniku w W140 |
Autor: | Omen [ sob lis 22, 2008 9:19 am ] |
Tytuł: | |
Właśnie a co mam ustawić jak w W202 jest jednostrefowy ![]() |
Autor: | blackmilk [ sob lis 22, 2008 12:32 pm ] |
Tytuł: | |
ect sensor B11/4 - ktos wie co to moze byc ? |
Autor: | wieska [ sob lis 22, 2008 1:17 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: ect sensor B11/4 - ktos wie co to moze byc ?
Engine Coolant Temperature sensor Czujnik temperatury płynu chłodzącego. Ale godzie to jest w "aucie" to nie wiem ![]() Pozdrawiam |
Autor: | pepe [ sob lis 22, 2008 5:33 pm ] |
Tytuł: | |
Akurat jestem m.in. współtworcą tych opisow na innym forum. Na powyzsze pytanie: tak, w "starym" sterowaniu klimatyzacją W140 tez to dziala. Tylko nie jest tak bogate. Wlasnie tam sie chyba zaczelo. Bo nie wiem czy bylo tez w pierwszych R129 (1-2 lata wczesniej). |
Autor: | Wika [ sob lis 22, 2008 6:17 pm ] |
Tytuł: | |
mati124 coupe pisze: Ciekawe czy tak można zrobić w starym klimatroniku w W140
Można : http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=13346 |
Autor: | wieska [ wt lis 25, 2008 12:19 am ] |
Tytuł: | |
Wszysto przetestowane i poprawione drobne błędy;) Aby zrobić test, odpal silnik. Potem wciśnij mały przycisk w pokrętle od ustawiania zegara na dłużej niż 5 sekund. Potrzebujesz czegoś ostrego. Pokażą się wtedy kreseczki na obu wyświetlaczach. wtedy podnieś i przekręć w prawo pokrętło obok zegarka. Pierwszy test pokaże się w wyświetlaczu od całkowitego przebiegu. Wyswietli 35.1 a oznacza to że masz w zbiorniku 35 litrów paliwa, a 1 że jest to pierwszy test. Aby przejść do następnego testu, pociągnij i przekręc zgodnie z ruchem wskazówek zegara to pokrętło ( W moim aucie było, że najpierw był numer testu, a potem wynik z np. "1 55") . Jest 9 testów: 1. Ilość paliwa w zbiorniku w litrach 2. Chwilowa zużycie paliwa (34 to 3.4 littra na godzine) 3. Ciśnienie oleju w barach (20 znaczy 2.0 bary) 4. Obroty silnika x1000 5. Poziom oleju (0.5 to dobrze, 1.5 to źle ) 6. Ciśnienie oleju, pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na pierwszą ćwiartke. 7. Ciśnienie oleju, pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na drugą ćwiartke. 8. pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na trzecią ćwiartkę, a ćiśnienie oleju zostaną w drugiej ćwiartce. 9. ilość paliwa wskoczy na czwartą ćwiartke, ćiśnienie oleju pozostanie w drugiej ćwiartce, zurzycie paliwa pozostanie w trzeciej ćwiartce. (w testach 6...8, również inne wskażniki np. prędkościoierz itp, będą testowane) Pozdrawiam. PS. Jak masz jeszcze jakieś takie triki, instrukcje serwisowe i tego typu rzeczy, to się pochwal ![]() |
Autor: | karolkarol [ ndz lis 30, 2008 9:39 pm ] |
Tytuł: | |
Również przetestowałem i wygląda to tak: http://www.youtube.com/watch?v=aM9nVtHgqpE Pozdrawiam |
Autor: | MercBeginner [ ndz lis 30, 2008 9:55 pm ] |
Tytuł: | |
Wika pisze: mati124 coupe pisze: Ciekawe czy tak można zrobić w starym klimatroniku w W140 Można : http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=13346 A czy da się skasować błędy za pomocą "starego" klimatronika? http://downtube.eu/?url=http%3A%2F%2Fww ... te=youtube |
Autor: | karolkarol [ ndz lis 30, 2008 10:12 pm ] |
Tytuł: | |
Ale to kasowanie to jest tylko błędów climatronika<chyba>, a nie kasuje błędów głównego kompa:) Tutaj wygląda że trzeba podpiąć pod komputer i kasować:) U mnie jest tylko taki błąd: "Eb1 416" należy odczytać jako kod błędu B 1416. B1416 Coolant circulation pump (M13) i wygląda na to, że nie dał się skasować, Albo raczej cały czas wraca:) |
Autor: | MercBeginner [ ndz lis 30, 2008 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
karolkarol pisze: Ale to kasowanie to jest tylko błędów climatronika<chyba>, a nie kasuje błędów głównego kompa:)
Aaaaa.... przeceniłem tricka hehe ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |