MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

zwiększone żużycie paliwa po remoncie głowicy itd
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37379
Strona 1 z 2

Autor:  Chuck Norris [ pt lis 21, 2008 6:03 pm ]
Tytuł:  zwiększone żużycie paliwa po remoncie głowicy itd

E250D 20V
wymieniony został:
- łańcuch już wyciągnięty niestety,
- koło zębate wałka rozrządu,
- pierścienie,
- jeden tłok,
- głowica zrobiony szlif itd (kompletny remont głowicy)
- uszczelek nie wymienie że wymienione :)
- jedna komora wstępnego spalania,

efekt taki że pali wiecej... silnik pracuje trochę ciszej ale spalanie wzrosło... powiem nawet że i oleju jakby zawołał (zapaliła sie kontrolka) po 3,5 tys km...
dziwne to dla mnie... najgorsze że spalanie wczesniej przed robotą tego wszytskiego miałem w najgorszych warunkach max 8,9l/100km większość korki a teraz w trybie trasa-miasto dzisiaj zmierzyłem na dystrybutorze 9,6l

o co chodzi?

aha!!! wszystkie końcówki wtrysków były wymienione (nowe Bosha) przed remontem...
co myślicie?

aha... nie jestem wariatem i nie jeżdzę po 160km/h
raczej normalna jazda bez kick downa... a Vmax w moim trybie to powiedzmy 110-120km/h tyle ze do tylu nawet to za bardzi nie ma sie gdzie rozpędzać...

zaczęło mnie to irytować gdyż to jeden z najekonomiczniejszych silników a tu praktycznie 10l/100km musze liczyć...
dane tech podają w trybie miejskim 8,8l więc co na pewno jest nie tak...
zapłon też był sprawdzony i jest dobrze ustawiony... pali na dotyk od tzw strzała po jednym krótkim grzaniu świec gdy panują obecne temperatury...
czego się czepić????
mi sie pomysły skończyły...

Autor:  bary123ce [ pt lis 21, 2008 6:45 pm ]
Tytuł: 

mój po wymianie pierścieni też lubi chlapnąć sobie trochę oleju między wymianą.

Autor:  Seweryn [ pt lis 21, 2008 6:59 pm ]
Tytuł: 

Chuck Norris pisze:
o co chodzi?

Poczekaj, aż się ułoży i dotrze. Zużycie oleju na pewno spadnie, prawdopodobnie spalanie też.
Tak poza tym to dlaczego silnik przechodził remont?

Pozdrawiam.

Autor:  Xytras [ pt lis 21, 2008 7:15 pm ]
Tytuł: 

Czyżby kolizja wewnątrz? :)

Autor:  Chuck Norris [ pt lis 21, 2008 7:58 pm ]
Tytuł: 

nie nie...
zaczął za głośno klekotać...
u kuzyna na wiosce wycenili remont głowicy na 500-600zł z robotą więc ani chwili sie nie zastanawiałem...
ale im dalej w las tym więcej drzew...
i co wyjęte i nie spełnia wymgań idzie do wymiany i w ten sposób zrobiłem pół silnika...
ale to spalanie mnie przeraziło...
a moze powinienem olej juz wymienic???? po tzw dotarciu???


aha!
no i okazało się że jeden garnek był zatarty... tzn pierścionki nie pracowały - tak mi tłumaczył mechanik...

Autor:  ukaniu [ pt lis 21, 2008 7:58 pm ]
Tytuł: 

Jeśli wymieniłeś i nowe pierścienie dałeś na używane gładzie to jest szansa, że będzie palił więcej oleju bo one się niechętnie albo wcale nie dotrą - to zależy i trzeba czekać.
Może jednak coś z kątami wtrysku jest nie do końca ok?

Autor:  Chuck Norris [ pt lis 21, 2008 8:01 pm ]
Tytuł: 

właśnie nie wiem... mówił że ściągał pompiarza i sprawdzał wszytsko dokładnie ale pompy nie ruszał bo mówił że albo ją ktoś już ustawiał albo cały czas jest dobrze ustawiona... dlatego nie wiem bo sam tego nie jestem w stanie sprawdzić...


może wymienić już olej???

Autor:  MBFUN [ pt lis 21, 2008 10:12 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Jeśli wymieniłeś i nowe pierścienie dałeś na używane gładzie to jest szansa, że będzie palił więcej oleju bo one się niechętnie albo wcale nie dotrą - to zależy i trzeba czekać.
Może jednak coś z kątami wtrysku jest nie do końca ok?

Z tym się zgadzam w 100 procentach.

Autor:  Chuck Norris [ sob lis 22, 2008 6:59 am ]
Tytuł: 

wszystko ok niech nawet bierze olej ale czemu pali więcej???? ja robię więcej km żeby sie przejmowac olejem... mi bardziej doskwiera spalanie anizeli olej litr co miesiąc...
tam gdzie powinien spalić max 7 no 7,5 to pali 9,6 litra... policzcie procentowo - żenada... 30% więcej to nie normalne... nawet jeśli pierścionki sie nie dotarły...


i nie mówcie mi tu o gładziach... jak do tego ma sie stosunek spalania??? wiecej pompa zupy daje???? przeciez wiadomo ze nie... i tu szukam teoretycznego rozwiązania... praktyczne może być takie że ani mi ani wam sie nie śniło... hehe... ale ja naprawde szukam... nie po to kupilem 2,5 bez turba zeby palił dyche!!!!

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob lis 22, 2008 8:19 am ]
Tytuł: 

no i kolejny raz moja teoria ze silnikow a szczegolnie diesla sie nienaprawia [szalone] to sa za precyzyjne urzadzenia zeby robic takie manewry.Teraz jest na tyle uzywanych sprawdzonych silnikow ze szok.Kiedys miałem do sprowadzenia 96 albo 97 C250D chyba jeszcze automat za około 4000 [cool] przekładasz silnik i jazda.W mercedesie jak sie zacznie kombinowac z pierscieniami to juz bedą jazdy.Moze palic wiecej przez nieco wieksze opory tarcia na tym cylindrze-poczekaj troche moze sie ułozy.ja tez nie ma za bardzo pomysłow.

Autor:  Chuck Norris [ sob lis 22, 2008 7:17 pm ]
Tytuł: 

najgorsze ze wszystkie pierścionki zostały wymienione na wszystkich garach...

Autor:  Xytras [ sob lis 22, 2008 7:43 pm ]
Tytuł: 

Szkoda, że od razu nie zrobiłeś jakiegoś szlifu.

Autor:  Chuck Norris [ ndz lis 23, 2008 2:44 pm ]
Tytuł: 

jak to nie zrobiłem? szlifowane były gniazda, zawory i planowanie głowicy...

Autor:  Xytras [ ndz lis 23, 2008 3:00 pm ]
Tytuł: 

Chodzi mi o blok.

Autor:  Chuck Norris [ ndz lis 23, 2008 8:21 pm ]
Tytuł: 

przerosło by to chyba juz wszytskie koszty...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/