MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Chłodzenie - chciałem sie upewnić https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37396 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zabawa01 [ sob lis 22, 2008 12:06 pm ] |
Tytuł: | Chłodzenie - chciałem sie upewnić |
Witam przeczytałem wiele postów na forum i chciałem się upewnić tylko. M103 silnik działa na postoju, większe obroty, temperatura rośnie ponad 80*, ponad następna kreskę (100*) w pewnym momencie włączają sie te dwa wentylatory z przodu chłodnicy. W tym czasie łapię za wiatrak z Visco a on daje sie kręcić swobodnie w obie strony. Jak puszczę, to się kręci z silnikiem, ale mie ma problemu żeby go zatrzymać i pokręcić w przeciwną stronę. Diagnoza: Visco do wymiany. Pytanie 1: Mam rację? Pytanie 2: jakie najlepiej kupić? najtańsze? zamiennik jakiejś konkretnej firmy? używka? W ASO? dziękuję z góry za wszelkie porady. |
Autor: | bary123ce [ sob lis 22, 2008 12:59 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Pytanie 1:
Mam rację? moim zdaniem masz rację. |
Autor: | Mirmur [ sob lis 22, 2008 4:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Chłodzenie - chciałem sie upewnić |
zabawa01 pisze: M103 silnik działa na postoju, większe obroty, temperatura rośnie ponad 80*, ponad następna kreskę (100*) w pewnym momencie włączają sie te dwa wentylatory z przodu chłodnicy. W tym czasie łapię za wiatrak z Visco a on daje sie kręcić swobodnie w obie strony. Jak puszczę, to się kręci z silnikiem, ale mie ma problemu żeby go zatrzymać i pokręcić w przeciwną stronę.
Przepraszam, że pytam, ale czy masz metalową dłoń? Nie myśl, że piszę to złośliwie, ale ktoś to przeczyta i może się mocno pokaleczyć lub stracić palce przy takiej próbie sprawdzenia Visco na pracującym silniku. |
Autor: | escort923 [ sob lis 22, 2008 5:36 pm ] |
Tytuł: | |
ja miałem podobnie.wina był czujnik temperatury i dlatego sie nie załączał. |
Autor: | MBFUN [ sob lis 22, 2008 5:57 pm ] |
Tytuł: | |
Najpierw zmostkuj czujnik temperatury i wtedy sprawdź czy wisko załącza, |
Autor: | zabawa01 [ sob lis 22, 2008 7:28 pm ] |
Tytuł: | |
dzięki za powyższe porady, ale czegoś nie rozumiem jaki czujnik? myślałem, że visco to tylko bimetal, który w okreslonej temperaturze złącza wiatrak z ośką, na której jest zamocowany. To urządzenie nie ma nic wspólnego z elektryką. Co ten czujnik ma wspólnego z wiatrakiem przymocowanym do visco? Gdzie ten czujnik? Ma ktoś moze jekąś fotkę tego czujnika? dzięki z góry czujnik znalazłem: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... emperatury nadal nie rozumiem, co on ma wspólnego z visco. |
Autor: | zegarek [ sob lis 22, 2008 8:19 pm ] |
Tytuł: | |
Nic nie ma wspólnego, po prostu zwracaj uwagę kto Ci odpowiada. Przejrzyj historie postów i będziesz wiedział czy jest wiarygodny. Nie każdy jeszcze się nauczył, że jak czegoś nie jest pewny, to lepiej siedzieć cicho i nie wprowadzać innych w błąd. |
Autor: | ukaniu [ sob lis 22, 2008 8:43 pm ] |
Tytuł: | |
Poszukaj moich postów o dolewaniu oleju silikonowego do sprzęgła. być może naprawisz sobie je za 30zł. |
Autor: | zabawa01 [ sob lis 22, 2008 9:30 pm ] |
Tytuł: | |
OK ![]() ![]() to co s pytaniem nr 2? <br>Dodano po 46 minutach.:<br> Ukaniu: twoja wiedza mnie szokuje ![]() post znalazłem: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &&start=15 ale raczej się nie będę bawił, bo nie mam możliwości pod blokiem tego zrobić. zadziwia mnie tylko w tym poście to: " Przed wymianą wisco auto jeździło jak z prztartymi hamulcami. Teraz to inna bajka. Delikatne muskanie gazu i odpycha sie do przodu az miło. " nie czuje wpływo wisko na moc silnika. może mi ktoś to wyjaśnić? co myślicie o tym: http://www.allegro.pl/item482900184_spr ... s_202.html |
Autor: | ukaniu [ sob lis 22, 2008 11:22 pm ] |
Tytuł: | |
E tam zaraz wiedza (ale dziękuję) po prostu miałem uszkodzone wisko, trochę czasu i 30zł w kieszeni a nie 300. Po naprawie sprzęgło śmiga już z rok i nie narzekam ![]() Robota pod blokiem nie jest kłopotliwa, hehe ja to miałem ekwilibrystykę - ten kto widział ile jest miejsca w W201 przed silnikiem M103 wie o czym mówię. Problem tylko z zablokowaniem kółka (trzeba zrobić taki dynks z drutu który wsuwa się od tyłu) - dobrze przed 1 robotą zobaczyć jak to wygląda na jakimś rozłożonym przykładzie. No i mieć nadzieję, że nie będzie kłoptów z odkręceniem imbusa z przodu. Wpływ na moc jest -bo śmigło pobiera jej relatywnie dużo z silnika. Kłopoty są jak jest zablokowane i wiatrak chodzi non stop. Jak nie chodzi wcale to tylko problem z przegrzewaniem. |
Autor: | MBFUN [ sob lis 22, 2008 11:24 pm ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: Nic nie ma wspólnego, po prostu zwracaj uwagę kto Ci odpowiada. Przejrzyj historie postów i będziesz wiedział czy jest wiarygodny.
Nie każdy jeszcze się nauczył, że jak czegoś nie jest pewny, to lepiej siedzieć cicho i nie wprowadzać innych w błąd. Przepraszam autora wątku za wprowadzenie w błąd wynikający z niedostatecznego zapoznania się z problemem autora. Oczywiście odpowiedź dotyczyła silnika M102. Szkoda że żaden z czytających nie zwrócił na to uwagi, zamiast tego zostałem natychmiastowo zbrukany. |
Autor: | beet [ sob lis 22, 2008 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
MBFUN pisze: Szkoda że żaden z czytających nie zwrócił na to uwagi, zamiast tego zostałem natychmiastowo zbrukany.
Po to sa podpisy pod autorem postu, zebys mogl sie zorientowac, jakiego auta to dotyczy. Ale ja tez zgadywac nie lubie ocb, zawsze lepiej zawrzec wiekszosc informacji o aucie w jednym poscie.. |
Autor: | zabawa01 [ sob gru 13, 2008 3:19 pm ] |
Tytuł: | |
witam wszystkich ponownie. Już wszystko naprawione. Wymieniłem najpierw Visco - Behr, 270 PLN potem zauważyłem, że temperatura nie przekracza ok 60 stopni, więc wymieniłem jeszcze termostat - 35 PLN Wahler (chyba tak sie nazywał) teraz się szybciej grzeje, tempertura nie przekracza ok 85 stopni. tylko silnik od 1500 obrotów to tak huczy (wcześniej był dużo cichszy) - całkiem przyjemny ten dźwięk, chociaż chyba wolałem cichszy. (też tak macie? zauważyliście to przy wymienie Visco u siebie?) dziękuję wszystkim za pomocne rady i pozdrawiam D. Z. |
Autor: | holyfido [ sob gru 13, 2008 7:59 pm ] |
Tytuł: | |
tylko silnik od 1500 obrotów to tak huczy (wcześniej był dużo cichszy) - całkiem przyjemny ten dźwięk, chociaż chyba wolałem cichszy. Ja mam Visco w Audi ( w Mercu 200D połączenie jest na sztywno) i powiem Ci, ze 70% dźwięku silnika (na zewnątrz), to właśnie to śmigło (jakieś 30% to te 5 cylindrów). Mi tam się podoba, dzięki temu 5 cylindrowce u Audi zyskały nieprzeciętny dźwięk silnika. |
Autor: | Chuck Norris [ ndz gru 14, 2008 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
jeśli zaczęło ci tak huczeć tzn że zaczęło ci wisko pracowac... załączył sie wiatrak "na sztywno" i chodzi wraz z wałem czylo chłodzi równo z obrotami... po to jest wisko żeby wiatrak się kręcił nawet gdy jest zimny ale nie obciążał silnika... rozwiązanie czysto mechaniczne bez kompletnie żadnej elektroniki i dlatego do dzisiaj działa choć siadają bimetale i olej potrafi wyciec ale jak to juz jeden kolega zrobił da się nawet to naprawić za pare groszy nie grzebiąc w kablach i szukaniu dziury w całym elektronicznym świecie MB ![]() termostat + wisko - mechaniczne elementy bez mała bezawaryjne ![]() nieocenione w dieslu który do pracy potrzebuje tyle elektroniki co burek w budzie... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |