MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 12:11 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lis 18, 2008 11:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Poszukuję schematu jak współpracuje Webasto ze sterownikiem Tempmatica (automatyczna klima) w W201. Z tego co wiem jeśli jest tempmatic nie potrzeba stosować oddzielnych zaworków (upuszczających podciśnienie) aby otworzyć zawór obiegu przez nagrzewnicę. Nie wiem dokładnie ale w jakiś sposób powinno być podawane napięcie zasilające zawory podcisnienia i sterownik. Zastanawiam się jednak jak to dokładnie było zrobione. Na pewno wychodziły wersje z tempmatic i webasto. niestety nie mogę dotrzeć do schematów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lis 18, 2008 11:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
ukaniu pisze:
. Nie wiem dokładnie ale w jakiś sposób powinno być podawane napięcie zasilające zawory podcisnienia i sterownik.


A czy nie jest tak ze gdy napiecia na zaworkach nie ma to one sa otwarte?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 18, 2008 11:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Z tego co zdążyłem przeanalizować i sprawdzić to do otwarcia czy zamknięcia zaworu obiegu wymagane jest zasilanie zaworków podciśnienia (i sterownika). Bez napięcia zawór pozostanie w takim samym stanie jak był przed jego zanikiem.
To wynika z tego, że zamknie się zaworek (który jest zasilany razem ze sterownikiem) upuszczający podciśnienie - takie rozwiązanie 2 zaworki do sterowania.
Tutaj wykumałem, że gdyby włączyć zasilanie samych zaworków to powinien otworzyć się upuszczający a reszta sterowana z niezasilanego sterownika powinna pozostać zamknięta. Trochę to MB skomplikował i dlatego ciekawi mnie jak oni to robili fabrycznie zanim zacznę aksperymentować :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 12:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Znalazłem tylko taki schemacik do W201

Obrazek

Obrazek

O co chodzi z tym tempmaticem? jak to wygląda? Czy to coś takiego jak klimatisierungautomatik w W124/ 126? czyli klaisze sterujące i jedno pokrętło do ustawienia temperatury?

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 12:15 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Jak masz wis looknij na schemat z w124, bedzie pewnie bardzo podobne.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 10:05 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dzięki za schemacik - to niestety jest do wersji bez tempmatica z zaworkiem upuszczającym podciśnienie.
Faktycznie może podobnie jest w 124 - ja niestety nie mam WISa jeśli jakaś dobra dusza mogła by wkleić schemacik ogrzewania razem z tempmatic o ile takowy się gdzieś znajduje.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 11:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Znalazłem schematy sterowanie webasto w W124 z tempmaticem. Niestety to nie jest to samo. 124 ma zawory elektromagnetyczne.
Nie zauważyłem Twojego pytania Kit - tempmatic jest podobny jak w 124, jedno pokrętło do temperatury i klawisze do nawiewu czy trybu pracy (odszranianie, osuszanie) tylko, że własnie sterowanie zaworów ma całkowicie pneumatyczne w tym zaworu obiegu nagrzewnicy. Tak więc nadal nie wiem jak w oryginale otwierali zaworek obiegu czy sterując zespół zaworków podciśnienia - czy też, zrobili jak w zwykłej wersji dodatkowy zaworek upuszczający podcisnienie połączony w szereg ze sterowaniem mieszka obiegu nagrzewnicy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 11:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Wow, nie wiedziałem, że W201 ma otwierane zawory ogrzewania podciśnieniem. Ale skoro tak jest to ciekawi mnie jak rozwiązano wytwarzanie podciśnienia na zgaszonym silniku (domniemywam, że przy pracującym silniku jest brane z kolektora ew. z wakum pompy). Chyba, że jest jakaś elektryczna pompka..
A może zastosowano dodatkowy elektrozawór w wersji z webasto (który mostkuje ten sterowany podciśnieniem? :roll:

Jak by co mogę poratować jedynie schematami webasto do W124 i W126 ale tam jak wiemy są elektrozawory.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 23, 2008 12:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Ukaniu rzuć okiem na te schematy klimy automatycznej dla 201 ,moze cos pomogą:
http://panwajler.w.interii.pl/w%20201%2 ... utomat.rar

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 23, 2008 12:24 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dzięki za schematy klimy niestety nie ma w nich tego czego szukam. Jakby co to znalazłem cały manual do tempmatic do W201. I tam też tego nie ma.
Więc albo pozostaje ten zaworek obejściowy aby zagwarantować sobie włączenie obiegu po odpaleniu webasto albo poeksperymentuję ze sterowaniem zaworków. Sterownik podciśnienia jest w 4 dokumencie z tego rara. 11.1 zaworek otwierający obieg (a tak naprawdę umożliwiający otwarcie obiegu - zasilany cały czas po włączeniu zapłonu) i 11.5 zaworek zamykający obieg.
Tak więc powinno się zasilnić zaworek 11.1 będąc pewnym, że 11.5 pozostanie nie zasilony. W ten sposób mamy pewność otwarcia obiegu nagrzewnicy. Niestety kombinuję ale chcę się pozbyć koniecznosci montowania dodatkowego zaworka bocznikującegooznaczonego Y16 na wklejonym schemacie.

Co do wytwarzania podciśnienia - jest jego tyle po wyłączeniu silnika ile w gruszce magazynującej.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 23, 2008 11:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
ukaniu pisze:
co to znalazłem cały manual do tempmatic do W201. I tam też tego nie ma.
Więc albo pozostaje ten zaworek obejściowy aby zagwarantować sobie włączenie obiegu po odpaleniu webasto



Kupilem tez BBW46 wyciagniety z Mercedesa ( nie wiem jakiego konkretnie) i tam jest jakis elektrozawor jako dodatkowy na samym piecu zamontowany. Nie wiem czy on wlasnie jest opowiedzialny za zalaczenie obiegu na nagrzewnice w W201 czy tylko odcina nam piec Webasto od resztu ukladu gdy Webasto nie pracuje


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 23, 2008 7:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Rolbas, ten zawór zamontowany na piecu to jest zawór bocznikujący nagrzewnicę. W 124 Oryginalne webasto jest rozwiazane troszkę inaczej niż w 201 - z większym wypasem ;-) tzn - do czasu osiągnięcia temperatury chyba 55 stopni ciecz krąży tylko przez silnik - zawory nagrzewnicy są zamknięte. Potem otwiera się obieg przez nagrzewnicę i zamyka się zaworek bocznikujący oraz włacza się wentylator wnętrza. Ma to na celu jak najszybsze zagrzanie silnika. W 201 ciecz krazy non stop przez nagrzewnicę a ponad te 50 ileś włączany jest tylko wentylator nawiewu.
Dziś jak nakazuje wiara przodków w Gwiazdę uświęcałem dzień uruchamianiem webasto. Odpaliłem piec, działa :-), dokończyłem najważniejszą część wiązki. Okazało się jednak, że pompa obiegowa jak jest zimna to w czasie kiedy pracuje ma niewielki wyciek na zewnątrz. To typ hermetycznej pompy helli (cała plastikowa) - będę musiał wymienić oring, mam nadzieje ciecz nie dostaje się do silniczka - w sumie prędzej powinna wyciekać na zewnątrz.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl