MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 2:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Doposażanie...
Post: wt lis 25, 2008 12:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 12, 2008 9:36 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Kraków
Przeglądam oferty sprzedaży W124, zauważyłem że Mercedes w tych latach w standardzie dawał tylko kierownice, fotele i pedały...
Czy można, i czy jest to trudne, doposażać W124?

W aucie musze mieć:
- ABS, 4x szyby, szyberdach, tempomat, reszta jest opcjonalna.

Już wiem że nie znajdę takiego egzemplarza, także szukam tylko z ABS i szyberdachem.

Czy łatwo jest dołożyć elektryczne szyby? Czy do diesla można założyć tempomat z benzyny?

_________________
Inwestuje w dzieła sztuki - BMW 728i '84 [swir2]
Całodobowa POMOC DROGOWA KRAKÓW
Transport pojazdów do 2000kg
Cześci do E23 - Tel 790 580 495


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 12:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:23 pm
Posty: 146
Numer GG: 2480923
Lokalizacja: Kraków
Witam, elektryczne szyby to kwestia zakupu elektryki, przełączników, najlepiej wiązki, drewna z miejscami na przełączniki... A jeśli chodzi o tempomat to myślę, że raczej tak.. I nie będzie łatwo [oczko] Jeśli się mylę proszę mnie poprawić,

pozdrawiam

_________________
Serwis motocykli, sprzedaż części,
www.tech-moto.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 1:07 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
odezwij sie... mam takie auto...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 7:25 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Grigorij wyposażenie, o którym piszesz wcale nie jest rzadkością. Fakt iż częściej występuje w autach z większymi silnikami, częściej w benzynowcach. Szukajcie a znajdziecie [oczko]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 9:10 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Moim zdaniem zakładanie dodatkowego wypsu w MB szczególnie zgodnie z zaleceiami fabryki to jest sztuka. Przeprowadzić wszelkie wiązki i podłączyć się tam gdzie trzeba to jest zwykle prucie połowy wnętrza samochodu. Dlatego albo trzeba zrobić byle jak byle działało albo zarezerwować sobie masę czasu. Jedno rozwiązanie jest tandetne a drugie często nie opłacalne - no przynajmniej z logicznego punktu widzenia :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 10:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 12, 2008 9:36 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Kraków
Ja mam doświadczenie w doposażaniu samochodów [zlosnikz]
Moje BMW doposażyłem w:
Elektryczne fotele, tempomat, 4x szyby, grzanie siedzeń, tempomat.

Ale w BMW jest to łatwe ponieważ każdy egzemplarz ma identyczną instalację elektryczną i wystarczy powpinac nowe odbiorniki prądu, wszystko jest opisane [zlosnikz]

Czy w MB też tak jest?

_________________
Inwestuje w dzieła sztuki - BMW 728i '84 [swir2]
Całodobowa POMOC DROGOWA KRAKÓW
Transport pojazdów do 2000kg
Cześci do E23 - Tel 790 580 495


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 10:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Grigorij pisze:
Czy w MB też tak jest?


Niestety nie. Każdy Mercedes to niepowtarzalne dzieło sztuki. Lepiej kupić MB z fabrycznym wypasem, który jest Ci potrzebny niż później coś dokładać.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 12:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Mirmur pisze:
Grigorij napisał:
Czy w MB też tak jest?


Mirmur pisze:
Niestety nie.


Nie zgodzę się z tobą.Większośc wypasu daje się w prosty sposób zamontowac podłączając wiązki przewodów w odpowiednie miejsca za pomocą wtyczek.Największy problem jest z dobraniem drewna pod wyłączniki w dobrym stanie.Oczywiście dokładanie szyberdachu raczej mija się z celem.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 2:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Grigorij pisze:
w BMW jest to łatwe ponieważ każdy egzemplarz ma identyczną instalację elektryczną i wystarczy powpinac nowe odbiorniki prądu, wszystko jest opisane



adler1934 pisze:
Nie zgodzę się z tobą.Większośc wypasu daje się w prosty sposób zamontowac podłączając wiązki przewodów w odpowiednie miejsca za pomocą wtyczek.


Nie napisałem, że się nie da tego zrobić. Napisałem – niestety nie, bo W124 nie posiada wiązek elektrycznych do wypasu którego fabrycznie nie było.

adler1934 pisze:
Największy problem jest z dobraniem drewna pod wyłączniki w dobrym stanie.Oczywiście dokładanie szyberdachu raczej mija się z celem.


Tu się z Tobą zgodzę.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 3:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Pozwolę się dołączyć do pytań o doposażenie. Ktoś ćwiczył dołożenie klimatyzacji? Możliwe/opłacalne/wykonalne? Bo jak szukam 300TDT z klimą w ładnym stanie, to ręce opadają...
A teraz po hardcore.
Ktoś dokładał może turbinę do wolnossącej 300? Ale to już chyba DUŻE grzebactwo (czy jak zauważyłem na forum to się SWAP* nazywa).
Pozdrawiam
Szymon
* znów ignorant wychodzi - poproszę o rozszyfrowanie skrótu.

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 4:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
swap z angielskiego - zamieniać. A to o czym piszesz to rzeźba [zlosnik] chyba, że zrobisz swapa na doładowany silnik.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr lis 26, 2008 6:44 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
szymon.dziawer pisze:
Pozwolę się dołączyć do pytań o doposażenie. Ktoś ćwiczył dołożenie klimatyzacji? Możliwe/opłacalne/wykonalne? Bo jak szukam 300TDT z klimą w ładnym stanie, to ręce opadają...
A teraz po hardcore.
Ktoś dokładał może turbinę do wolnossącej 300? Ale to już chyba DUŻE grzebactwo (czy jak zauważyłem na forum to się SWAP* nazywa).


Turbina do wolnossacej 300 to zamiana praktycznie silnika. 300D bez turbo to inny silnik niz 300 z turbo - tloki, uklad smarowania itd.

Co do klimy to jest juz troche latwiej, choc zajmie to sporo czasu. Wymiana mieszalnika to rozprucie calego wnetrza od przodu. Gwoli ciekawosci kompletna klima sklada sie oprocz standartowych czesci z roznych dodatkow w zaleznosci od wersji silnikowej i nadwoziowej. W skranych przypadkach oprocz dodatkowych czujnikow, mocniejszej poduchy pod silnik, bedzie to dodatkowa chlodnica oleju itd. Watpie, czy ktos przeda Ci te dodatki i wiazki do nich. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> [quote="Grigorij"]
W aucie musze mieć:
- ABS, 4x szyby, szyberdach, tempomat, reszta jest opcjonalna.
[quote]
4 szyby ma kazdy w124 [zlosnik] (2 el. trafisz bez problemu w dieslach, 4 to juz raczej bogate kombi).
ABS (standart od 91 roku) +szyber - 90%
Tempomat kup z anglika i zaloz [oczko]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 9:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
witam jesli chodzi o dokładanie 4 szyb klimy tempomatu modułu komfortu centarlnego na pilota to to wszystko robiłem [zlosnik] i jest wykonalne i nie takie trudne zresztą wszystko jest na fotach jak składałem swoje 124 link masz w moim podpisie jak cos nie wiesz to pisz na pw

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 27, 2008 11:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
zegarek pisze:
swap z angielskiego - zamieniać

Ale lipa.
Liczyłem na coś ambitniejszego, niż zwyczajne zachwaszczanie pięknej, mowy polskiej [zlosnik]
np.:
S am
W yspawam
A lbo
P rzynituję
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 16, 2009 6:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Żeby nie śmiecić, dopiszę się do tego wątku, bo nie znalazłem opisu ze zdjęciami podczas montażu 4 elektrycznych szyb, więc w trakcje montażu będę dodawał fotki (zresztą jeszcze nie wiem dokładnie co i jak zamontować)

No więc od dziś, dzięki koledze necro jestem szczęśliwym posiadaczem plątaniny kabli i przycisków, wygląda to tak:

dodałem numerki żeby się nam łatwiej rozmawiało co i jak
Obrazek

Jedno jest pewne [zlosnik] :
- 1 panel sterowania

Z tego co mi się wydaję:
- 2 i 3 do silniczków w przednich drzwi
- 4, 5, 6, 7 nie mam pojęcia
- 8 i 9 do silniczków w tylnych drzwiach
- 10 i 11 do przełączników przy tylnych drzwiach
- 12 (z tego co wyczytałem w innych tematach, jest to mityczny ''moduł komfortu'' i jego miejsce jest pod tylną kanapą)

Jeżeli możecie to będę wdzięczny za pomoc :)

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl