MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 10:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lis 25, 2008 3:19 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lis 25, 2008 2:37 pm
Posty: 3
Witam wszystkich! Jestem tutaj nowy i potrzebuje waszej pomocy odnosnie mojego Mietka w140 400SE z 1992 roku, ktorego nie dawno kupilem byly wlasciciel kupil termostat i mowil zebym go wymienil bo czasami silnik sie grzeje.. Temperatura byla caly czas 90stopni.. ale jak auto postalo z 2 dni to pozniej zaczal sie grzac silnik podczas stania w korkach temperatura po przejechaniu 25km dochodzila do 120stopni. Gdy juz zgasilem auto i po 4godzinach wsiadlem do niego i rowniez pokonalem taki sam dystans to temperatura byla przez caly czas rowna 90stopni...
Nadszedl czas wymiany termostatu i po wymianie silnik zaczal sie gotowac nawet do 130stopni ale podczas jazdy temp spadala do 110.... Po wizycie u mechanika gdy dolal znaczny ubytek plynu chlodniczego <4l> i mowil ze nie mogl go zagotowac, ze termostat jest dobry i temperatura rosnie do powyzej 100 i czasami opada i mowi ze tak ma byc.. Wiem wiem mechanik okazal sie ch****y . . Teraz podczas jazdy bez zatrzymywania sie temperatura jest 90-97stopni ale podczas postoju albo jadac wolno temp w granicac 100-105 stopni...
Co mam robic? Czy termostat nowy okazal sie zly? Zaznaczam ze przed wymiana temp byla stala, tylko jak postal to byla nie tak.
Czekam na wasze porady.. i z gory dziekuje!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 3:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
to może być głowica a konkretnie nie szczelny zawór, ewentualnie uszczelka pod głowicą ale stawiam na zawór :( .


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 3:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jeśli temp pracy tego silnika jest taka sama jak M117, to wszystko u Ciebie jest OK. Mechanik też :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 3:41 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lis 25, 2008 2:37 pm
Posty: 3
A temperatura nie powinna byc stala? tzn w granicach 90-95 stopni?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 3:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
nie ma takiej mozliwosci że jest to prawidłowe zachowanie, możes zmierzyc cisnienie na cylindrach to wykluczysz zawór i uszczelkę, 1 słysze żeby dolewać 4L płynu i żeby był to prawidłowy objaw.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 3:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
police88 pisze:
A temperatura nie powinna byc stala? tzn w granicach 90-95 stopni?

zalezy od warunków i silnika, u mnie (500se) jest w zakresie 90-105 i do póki nie przekracza 120st nie ma się czym martwić (co tez potwierdza ksiązka obsługi)...

faktycznie jednyme czym się nalezy martwić to to że ubywa płynu -jesli ubywa, równie dobrze może ciec z chłodnicy... Ale co do temp bym się nie czepiał...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Ostatnio zmieniony wt lis 25, 2008 3:51 pm przez Janfocus, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 3:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
A może wentylator się nie załącza (nie wiem co tam jest wisko czy elektryczny) i jak stoi auto to się przegrzewa,a jak jedzie to nadąża odprowadzać ciepło.(taki defekt często spotykany jest w BMW ,że wisko pada i silnik się gotuje jak stoi się np. w korku).Temperatura powinna być względnie stała ale bez przesady.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 3:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
w-126 pisze:
nie ma takiej mozliwosci że jest to prawidłowe zachowanie, możes zmierzyc cisnienie na cylindrach to wykluczysz zawór i uszczelkę, 1 słysze żeby dolewać 4L płynu i żeby był to prawidłowy objaw.

jak dla mnie wczesniejsze problemy z temp mogą być wynikiem braku płynu...
ale po dolaniu (wizycie u mechanika) -zakres temp jak dla mnie jest ok

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 3:59 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lis 25, 2008 2:37 pm
Posty: 3
Jest tutaj wisko <do>.. No mechanik mowil ze dolal 4 litry plynu.. Ale moze to byc objaw po gotowaniu sie gdy temp dochodzila do ponad 120stopni? Ze po prostu plyn sie gotowal? A odnosnie termostatu to w jakiej temp ma sie otworzyc i w jakiej zamknac?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 4:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Mogło tak być ,że termostat się zaciął silnik się zagotował i wyrzucił z siebie płyn - naturalne wręcz i miejmy nadzieję że nie wysadziło uszczelki pod głowicą.Czy uszczelka jest uszkodzona i w której głowicy bo masz dwie dowiesz się po pomiarze kompresji i ewentualnie stanie świec zapłonowych (metoda organoleptyczna nie zawsze skuteczna pomiar lepszy),inny objaw to olej w płynie lub odwrotnie - najłatwiej to sprawdzić i nie trzeba żadnych narzędzi wystarczą oczy :). Termostaty produkuje się na różne temperatury chyba od 87 do ok 100 stopni,jak ktoś ma lepsze dane niech pisze..

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 4:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
bmw pisze:
Czy uszczelka jest uszkodzona i w której głowicy bo masz dwie dowiesz się po pomiarze kompresji

niestety nie zawsze, bo ciśninie spalin jest wieksze od kompresji i często tylko wtedy puszcza uszczelka -wtedy spaliny idą do płynu chłodzacego...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 4:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Racja kolego taki scenariusz też jest możliwy ,ale też do wykrycia bo czasami po prostu widać w płynie na pracującym silniku bombelki :)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 5:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
w moich oczach jeżeli tęp rośnie w tęp do 15stopni na dworze, niestety są to piewsze obiawy ze coś z silnikiem sie dzieje, zakładam że termostat jest ok w gre wchodzi jeszcze pompa płynu ale ją na końcu obstawiam, oczywiste ze wpierw sprawdż wycieki najlepiej postaw go na jakimś czystym terenie. lekko dogrzej na postoju zrobi się duże ciśnienie i musi sie płyn pokazać na nieszczelności, przykład mojego W126 na 1 cylindrze kompresja 3bar na pozostałych ok wiecznie przegrzany, kombinowałem jak ty, plus w gre wchodził zapchany wydech, ale rozebrałem naprawiłem tęp troche ponad 80 non stop. Oczywiście że wpierw sprawdź od najprostszych rzeczy nie mówie żeby od razu silnik rozkrecać :), ale ja nadal obstawiam to co na początku.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl