MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 10:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 27, 2008 8:48 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
przerabiał to ktoś? silnik oczywiuscie 20V i praktycznie nie rożni sie od 250 turbo... nawet w pokrywie zaworów sa wyprowadzenia jak do turbo...
jaki by mógł być koszt dołożenia turbiny i co jeszcze bym musiał "przerobić"??

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 27, 2008 10:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Chuck Norris pisze:
praktycznie nie rożni sie od 250 turbo... nawet w pokrywie zaworów sa wyprowadzenia jak do turbo...

a natrysk oleju na denka tłoków też ma?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 27, 2008 12:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
a mnie skąd wiedzieć?

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 27, 2008 12:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Chuck Norris pisze:
a mnie skąd wiedzieć?

nie znaju [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 28, 2008 10:45 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
myślałem że ktoś mi coś powie na ten temat...
teoretycznie silnik ten sam tylko nie wiem czy jakieś sterowanie nie będzie potrzebne do turbiny...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 28, 2008 11:06 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Silniki OM602 i 603 z Turbo i bez różnią się wieloma szczegółami - np natryskiem oleju na denka, inną głowicą - wzmocniona z uwagi na wyższe cisnienia, inna średnica gniazd pod komory wstępne. Idąc tym tropem nie przypuszczam by nowsze wersje 20 i 24 zaworowe były identyczne, pewnie mają podobne udoskonalenia. Tym samym przeróbka na Turbo będzie wymagała wymiany całego silnika.
Jesteś pewny, że są faktycznie takie same ?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 28, 2008 12:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no pewny nie jestem ale "klekoty" róznią się i to znacznie bo mają chociażby inne inne głowice... tu jest to samo...
jak mówiłem nawet wyprowadzenia z glowicy mam te same, miejsca na odmy, na węże powietrzne itd... zewnętrznie wygląda identycznie a jak jest w środku to nie wiem i dlatego pytam... jakbym wiedział to bym nie zakładał tematu chyba nie?

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 28, 2008 12:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Cytuj:
silnik oczywiuscie 20V i praktycznie nie rożni sie od 250 turbo


Cytuj:
teoretycznie silnik ten sam


Cytuj:
jak jest w środku to nie wiem i dlatego pytam... jakbym wiedział to bym nie zakładał tematu chyba nie?


Pytasz się czym różnia się te silniki i jednocześnie twierdzisz, że są takie same w teorii i praktyce. A gdy ktoś Ci odpowiada na głupio zadane pytanie to się irytujesz.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 28, 2008 1:18 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Chyba czas zrobić konkurs, jak to wydać kilkanaście tysięcy na rozwalenie dobrego silnika.

Tak da rade założyć turbo, wszystko da rade a co nie?

Efekt osiągniesz zamieniając pojazd na taki z turbo doładowanym silnikiem, proponuje audi 80 1.6D.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 28, 2008 1:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Chuck zrobiłęs błąd -chciałes Turbo to trzeba było kupic angola rozwalonego z silnikiem turbo i przełozyc komplet.A tak zrobiłę sremont a teraz chcesz dokłądac turbo -bez sensu jak lokata :lol: [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 28, 2008 2:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no nie do końca bez sensu remont zrobiłem - koszt jaki8 wyszedł taki wyszedł ale patrząc na oba silniki zastanawiałem sie czy oprócz dołożenia samej trurbiny i oczywiście tych wszytskich jakichs tam dolotów etc. czy nie rozni sie np elektroniką... nikt mi nie powiedział... mowiliscie o starych klekotach ze rozne silniki itd ale czy w tym konkretnie przypadku są jakieś istotne roznice to nikt... gdybac to ja tez potrafie...
silnik jest po remoncie więc turbina mu nie zaszkodzi... tak myślę... ustawić wtryski na 150 zamiast 115 to każdy pompiarz zrobi bez problemu ale czy sterowanie tam jeszcze jakieś dodatkowe jest czy co tego nie powie mi nikt widze... kazdy tylko krytykowac potrafi... jasne ze najlepiej kupic silnik juz z turbiną... pytanie po co? skoro mój jest ok a nawet bardziej ok bo po remoncie... koszt silnika z turbiną czy koszt turbiny???? efekt byłby ogromny wystarczy porównać moce... może gdyby sie ktoś o to pokusił to nie tępił by takich pomysłów gdyż koszt turbiny i może paru rurek czy jakich elementów będzie na pewno niższy niż całości...

Cytuj:
Efekt osiągniesz zamieniając pojazd na taki z turbo doładowanym silnikiem, proponuje audi 80 1.6D.

taki samochód to sobie sam kup!!!! ja i bez turbo mam mocniejsze auto niz to coś o czym gadasz...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 28, 2008 2:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Chuck Norris pisze:
silnik jest po remoncie więc turbina mu nie zaszkodzi...

owszem zaszkodzi, bo silniki turbo mają natrysk oleju na denka tłoków, głównie dla ich chłodzenia, do tego czesto układ korbowy jest dużo mocniejszy (czasem wręcz kuty)...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 28, 2008 5:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No i po wyglądzie głowicy nie ma co oceniać czy ona turbo czy nie - w OM603 głowica zdaje się różnić tylko jednym małym nadlewem - mówiącym właśnie z zewnątrz, że to do turbo.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 28, 2008 7:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
czyli rada odpuścić sobie...
no cóż... może i racja...
pytałem bardziej z ciekawości aniżeli w celu jutrzejszej wymiany :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 4:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:23 pm
Posty: 146
Numer GG: 2480923
Lokalizacja: Kraków
Jasne, że odpuścić bo nie warto wszystko, dało by się wyrzeźbić.. Ale to nie ma sensu. Silnik nie odprężony, denka tłoków nie chłodzone i maksymalnie doładowanie około 0,3 bar granica bezpieczeństwa, oczywiście można by dać więcej.. Choć to nie ma sensu takie 250 i tak ładnie jedzie, i nie warto narażać bezawaryjności i żywotniści kosztem nie znacznego przyrostu momentu. Do tego pasowałoby założyć intercooler kolejna rzeźba zmodyfikować dolot i wydech..

pozdrawiam

_________________
Serwis motocykli, sprzedaż części,
www.tech-moto.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl