MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

E250 D da radę założyć turbo?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37518
Strona 1 z 2

Autor:  Chuck Norris [ czw lis 27, 2008 8:48 am ]
Tytuł:  E250 D da radę założyć turbo?

przerabiał to ktoś? silnik oczywiuscie 20V i praktycznie nie rożni sie od 250 turbo... nawet w pokrywie zaworów sa wyprowadzenia jak do turbo...
jaki by mógł być koszt dołożenia turbiny i co jeszcze bym musiał "przerobić"??

Autor:  Janfocus [ czw lis 27, 2008 10:05 am ]
Tytuł: 

Chuck Norris pisze:
praktycznie nie rożni sie od 250 turbo... nawet w pokrywie zaworów sa wyprowadzenia jak do turbo...

a natrysk oleju na denka tłoków też ma?

Autor:  Chuck Norris [ czw lis 27, 2008 12:01 pm ]
Tytuł: 

a mnie skąd wiedzieć?

Autor:  Janfocus [ czw lis 27, 2008 12:39 pm ]
Tytuł: 

Chuck Norris pisze:
a mnie skąd wiedzieć?

nie znaju [zlosnik]

Autor:  Chuck Norris [ pt lis 28, 2008 10:45 am ]
Tytuł: 

myślałem że ktoś mi coś powie na ten temat...
teoretycznie silnik ten sam tylko nie wiem czy jakieś sterowanie nie będzie potrzebne do turbiny...

Autor:  ukaniu [ pt lis 28, 2008 11:06 am ]
Tytuł: 

Silniki OM602 i 603 z Turbo i bez różnią się wieloma szczegółami - np natryskiem oleju na denka, inną głowicą - wzmocniona z uwagi na wyższe cisnienia, inna średnica gniazd pod komory wstępne. Idąc tym tropem nie przypuszczam by nowsze wersje 20 i 24 zaworowe były identyczne, pewnie mają podobne udoskonalenia. Tym samym przeróbka na Turbo będzie wymagała wymiany całego silnika.
Jesteś pewny, że są faktycznie takie same ?

Autor:  Chuck Norris [ pt lis 28, 2008 12:13 pm ]
Tytuł: 

no pewny nie jestem ale "klekoty" róznią się i to znacznie bo mają chociażby inne inne głowice... tu jest to samo...
jak mówiłem nawet wyprowadzenia z glowicy mam te same, miejsca na odmy, na węże powietrzne itd... zewnętrznie wygląda identycznie a jak jest w środku to nie wiem i dlatego pytam... jakbym wiedział to bym nie zakładał tematu chyba nie?

Autor:  zegarek [ pt lis 28, 2008 12:57 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
silnik oczywiuscie 20V i praktycznie nie rożni sie od 250 turbo


Cytuj:
teoretycznie silnik ten sam


Cytuj:
jak jest w środku to nie wiem i dlatego pytam... jakbym wiedział to bym nie zakładał tematu chyba nie?


Pytasz się czym różnia się te silniki i jednocześnie twierdzisz, że są takie same w teorii i praktyce. A gdy ktoś Ci odpowiada na głupio zadane pytanie to się irytujesz.

Autor:  THC [ pt lis 28, 2008 1:18 pm ]
Tytuł: 

Chyba czas zrobić konkurs, jak to wydać kilkanaście tysięcy na rozwalenie dobrego silnika.

Tak da rade założyć turbo, wszystko da rade a co nie?

Efekt osiągniesz zamieniając pojazd na taki z turbo doładowanym silnikiem, proponuje audi 80 1.6D.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt lis 28, 2008 1:30 pm ]
Tytuł: 

Chuck zrobiłęs błąd -chciałes Turbo to trzeba było kupic angola rozwalonego z silnikiem turbo i przełozyc komplet.A tak zrobiłę sremont a teraz chcesz dokłądac turbo -bez sensu jak lokata :lol: [zlosnik]

Autor:  Chuck Norris [ pt lis 28, 2008 2:19 pm ]
Tytuł: 

no nie do końca bez sensu remont zrobiłem - koszt jaki8 wyszedł taki wyszedł ale patrząc na oba silniki zastanawiałem sie czy oprócz dołożenia samej trurbiny i oczywiście tych wszytskich jakichs tam dolotów etc. czy nie rozni sie np elektroniką... nikt mi nie powiedział... mowiliscie o starych klekotach ze rozne silniki itd ale czy w tym konkretnie przypadku są jakieś istotne roznice to nikt... gdybac to ja tez potrafie...
silnik jest po remoncie więc turbina mu nie zaszkodzi... tak myślę... ustawić wtryski na 150 zamiast 115 to każdy pompiarz zrobi bez problemu ale czy sterowanie tam jeszcze jakieś dodatkowe jest czy co tego nie powie mi nikt widze... kazdy tylko krytykowac potrafi... jasne ze najlepiej kupic silnik juz z turbiną... pytanie po co? skoro mój jest ok a nawet bardziej ok bo po remoncie... koszt silnika z turbiną czy koszt turbiny???? efekt byłby ogromny wystarczy porównać moce... może gdyby sie ktoś o to pokusił to nie tępił by takich pomysłów gdyż koszt turbiny i może paru rurek czy jakich elementów będzie na pewno niższy niż całości...

Cytuj:
Efekt osiągniesz zamieniając pojazd na taki z turbo doładowanym silnikiem, proponuje audi 80 1.6D.

taki samochód to sobie sam kup!!!! ja i bez turbo mam mocniejsze auto niz to coś o czym gadasz...

Autor:  Janfocus [ pt lis 28, 2008 2:41 pm ]
Tytuł: 

Chuck Norris pisze:
silnik jest po remoncie więc turbina mu nie zaszkodzi...

owszem zaszkodzi, bo silniki turbo mają natrysk oleju na denka tłoków, głównie dla ich chłodzenia, do tego czesto układ korbowy jest dużo mocniejszy (czasem wręcz kuty)...

Autor:  ukaniu [ pt lis 28, 2008 5:44 pm ]
Tytuł: 

No i po wyglądzie głowicy nie ma co oceniać czy ona turbo czy nie - w OM603 głowica zdaje się różnić tylko jednym małym nadlewem - mówiącym właśnie z zewnątrz, że to do turbo.

Autor:  Chuck Norris [ pt lis 28, 2008 7:14 pm ]
Tytuł: 

czyli rada odpuścić sobie...
no cóż... może i racja...
pytałem bardziej z ciekawości aniżeli w celu jutrzejszej wymiany :)

Autor:  kondzik123 [ ndz lis 30, 2008 4:42 pm ]
Tytuł: 

Jasne, że odpuścić bo nie warto wszystko, dało by się wyrzeźbić.. Ale to nie ma sensu. Silnik nie odprężony, denka tłoków nie chłodzone i maksymalnie doładowanie około 0,3 bar granica bezpieczeństwa, oczywiście można by dać więcej.. Choć to nie ma sensu takie 250 i tak ładnie jedzie, i nie warto narażać bezawaryjności i żywotniści kosztem nie znacznego przyrostu momentu. Do tego pasowałoby założyć intercooler kolejna rzeźba zmodyfikować dolot i wydech..

pozdrawiam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/