MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
G-klasa czy Patrol ??? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37559 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | superbzorr [ pt lis 28, 2008 8:50 pm ] |
Tytuł: | G-klasa czy Patrol ??? |
Mam pytanie, może ktoś ma, jeździ i może doradzić: Co mam kupić G-klasę czy Nissana Patrola, które autko byłoby mniej awaryjne..? Auto miałoby służyć do jazdy po wiejskich drogach i asfaltach (bez zbyt trudnego terenu). |
Autor: | kuba124 [ sob lis 29, 2008 1:38 am ] |
Tytuł: | |
Land Cruiser Hdj 80 ew. 100 ![]() |
Autor: | sneer [ sob lis 29, 2008 8:28 am ] |
Tytuł: | Re: G-klasa czy Patrol ??? |
superbzorr pisze: Mam pytanie, może ktoś ma, jeździ i może doradzić: Co mam kupić G-klasę czy Nissana Patrola, które autko byłoby mniej awaryjne..?
musialbys jeszcze powiedziec, jaki masz budzet. jesli mowimy o samochodach wzglednie nowych to zdecydowanie patrol. bedzie tanszy w zakupie i utrzymaniu, przy porownywalnych wlasnosciach. jesli auta starsze, to wybralbym Gelendę. Mialem patrola GR - ma niestety pare slabych punktow, z ktorych najwazniejszy to silnik. Pojazdy te czesto byly uzywane niezgodnie z przeznaczeniem (czyli np. ciagaly lawety z vmax po autostradzie) i robily astronomiczne przebiegi, co powodowalo, ze standardowo w aucie pekala glowica (przy dbanym w okolicach 400-500 kkm). Mowa rzecz jasna o silnikach R6 2.8 td, o mocy 115 KM i momencie OIDP 225 Nm. Potem bylo jeszcze gorzej, podniesli temu silnikowi moc do 130 czy 150 KM nie dajac natrysku oleju na tloki (czeste wymiany gwarancyjne), potem byl czas na nieudane 4 cylindrowe 150 KM, zdaje sie ze teraz jest w miare OK...Chyba zebys trafil na rodzynka pt. 4.2 wolnossacy diesel z automatem - to po elementarnym sprawdzeniu mozna brac w ciemno. Przy przebiegu rzedu 500 kkm siadaly tez skrzynie. 10 lat to z kolei gorna granica dla elektryki i blach. trzy rzeczy natomiast sa w patrolu GR wyjatkowe: reduktor, niezniszczalna rama oraz oczywiscie legendarne mosty, wytrzymujace w zmotach kazdy silnik. G z kolei to dostepnosc tanich gratow pt. silnik, skrzynia i elementy ukladu kierowniczego oraz fenomenalny uklad napedowy: sprzeglo miedzyosiowe oraz 3 blokady. Mosty nie sa niestety najtrwalsze i w uzywanych prawie nie ma. A nowy most, hm...sam rozumiesz. Patrol ma uklad gorszy: blokada jest tylko na tylnym moscie, a sprzegla miedzyosiowego nie ma - czyli na czarnym jezdzic wolno tylko RWD. Nie, nie mialem geli, ale troche upalalem w blocie ![]() |
Autor: | Bukol [ sob lis 29, 2008 5:30 pm ] |
Tytuł: | |
Temat rzeka ![]() Miałem też GR-a i potwierdzam wszystko napisane powyżej. Znaleśc ładnego GRata w PL to sztuka. Wiele ma pospawane głowice, zgniłe nadwozia itp. A ile chcesz dac za auto? Bo oczywiście Tojtoj to doskonały wybór. Możesz spróbowac napisac PW do Colosa, on ujeżdża HDJ'a i jest zachwycony. A ponieważ kupił nowego, to starszego może będzie chciał się pozbyc za górę szelestów ![]() Jeśli chodzi o Gele - pogadaj z Sebianem i ... z Colosem ![]() ![]() Jeżeli masz gdzieś w pobliżu serwis to możesz pomyślec do Discovery. Wyjątkowo oszczędne silniki tdi, przy czym lepiej po 94 (model 300tdi - pojemnośc 2,5). W nowszej wersji silnik td5 - trzeba uważac, naprawy mogą byc dośc drogie. Sorry za "c", ale na kompie z którego piszę nie działa lewy alt + c. Jak byś chciał więcej info nt Land Roverów to pisz na PW - kilka zajeździłem, w tym także jednego od nowości. |
Autor: | superbzorr [ sob lis 29, 2008 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
hmmm no właśnie tak bardziej się kieruję w stronę G, ale słyszałłem że są awaryjne.. Jeśli chodzi o budżet to szukałbym takiego z lat 90 i chyba raczej w niemczech niż w polsce.. ale zobaczymy.. Jak ktoś jeździł Gelendą lub jeździ to proszę o podzielenie się spostrzerzeniami, jak to chodzi, jaki silnik, pojemność, co najczęściej wysiada..? |
Autor: | Sokol [ sob lis 29, 2008 9:49 pm ] |
Tytuł: | |
miałem Patrola y60 4.2d i jedynie takiego patrola polecam - rusza nawet z 5 biegu. silnik jest rewelacyjny i pali średnio jedynie 12L/100km Ale nie miałem jeszcze G-klasy, ale to tylko kwestia czasu ![]() |
Autor: | Bukol [ ndz lis 30, 2008 10:26 am ] |
Tytuł: | |
Sokol pisze: miałem Patrola y60 4.2d i jedynie takiego patrola polecam - rusza nawet z 5 biegu. silnik jest rewelacyjny i pali średnio jedynie 12L/100km
Ba - tylko gdzie takiego kupic? |
Autor: | sneer [ ndz lis 30, 2008 11:13 am ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Ba - tylko gdzie takiego kupic? to sa rodzynki robione glownie na bliski wschod i australie. byly tez 4.2 td, 4.2 benzyna, 4.2 turbobenzyna. z tego co kojarze, to nie bylo tych samochodow w europejskiej sieci dealerskie, kiedys jakas niemiecka kopalnia wyprzedala kilkadziesiat sztuk, ktore w ramach jakiegos barteru dostali. ot, malo ich. |
Autor: | Bukol [ ndz lis 30, 2008 12:24 pm ] |
Tytuł: | |
Właśnie - pamiętam swego czasu na allegro był 4200d w wersji angielskiej i kosztował więcej niż porównywalny 2800td z kierownicą po lewej. Dużego wolnossącego diesla można ustrzeli w Toyocie. Lub w K5 - piękne wozy! |
Autor: | Sebian [ czw gru 11, 2008 9:51 pm ] |
Tytuł: | |
Hej, Posiadam W463 G300 Turbodiesel z 1996 roku. Po 9 m-cach jazdy i pokonaniu dystansu 40kkm coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że był to dobry wybór. Niestety nie mogę porównać G do GRa, LC czy Dyskoteki, bo nimi nie jeździłem. Co do awaryjności, to jest takie powiedzenie: Kto jak dba, ten tak ma. Bukol rzekł dobrze - temat rzeka. Dla Twoich zastosowań z oferty G najlepiej pasowałby właśnie model, który ja posiadam, lub G290TD w poprzedniej budzie W460. Jeśli pomimo wszystiego skłaniasz się w kierunku G-klasy, to zapraszam Cię na http://www.gelenda.pl, a że jesteś z W-wy, to możesz rówież wpaść na co-wtorkowe spotkanie o 19:00 w Róży Wiatrów, gdzie będziesz mógł dowedzieć się czegoś więcej bezpośredno od użytkowników G. Poza tym w tę niedzielę (14.12) możesz się ze mną spotkać na spocie wigilijnym MB/8 CP, o którym pisze się na forum Spoty i Zloty. Wpadnij, to Cię przewiozę i pogadamy. Na tym podforum znajdziesz również wątek pt. Ciągnik, w którym opisałem moje perypetie zakupowe. Pozdrawiam |
Autor: | rolbas [ czw gru 11, 2008 10:24 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Ba - tylko gdzie takiego kupic? np w Berlinie: ![]() http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vfakksvilixn jezdzilem takim Patrolem troche i o ile solo auto sie w miare dobrze jedzie to z przyczepa konska i konmi na pokladzie to bylo slabo. Mul nieprzecienty sie z niego robil. Najzwyklejszy Transit o niego lepiej sobie radzi na alfalcie z taka przyczepa. Ogolnie auto nie do zdarcia. Mozna smialo polecic. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |