MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 10:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 29, 2008 2:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Pomocy rodacy - rzecz jest pilna.
Jakis czas temu pytalem o uszczelke pod glowica w E320C '93. Niby olej z silnika lał się do układu chlodzacego. Nikt nie zaprzeczył [cool] .
Jak zaczalem rozbierać, to jeden rzut oka na chlodnice i wyszlo, ze to olej z automatycznej skrzyni 'dolewał się' do chłodziwa... I tego oleju w chlodziwie było DUZO.

Probuje oczyscic uklad, zalewam czystym i zlewam brudne i tak w kolko.
Szybko zauwazylem ze tego brudnego nie ma duzo.

I TERAZ KONKRETY:
Jak otworze nawiewy na max gorąco, to jakoś temperatura sie trzyma.
Jak tylko nawiewy zamkne to wskazowka pokazuje rosnaca temperature silnika, woda zaczyna uciekac przez przelew albo mocno ucieka przez dziure po korku, jesli zdjęty. Zastanawiające, że zlana woda i tak nie wydaje się być wrząca.
Konkluzja - blokuje sie maly obieg.
Uszczelki teraz nie podejrzewam, bo z wody nie leca bąbelki (nie mylic z gotowaniem, bo wtedy to i bąble i małe gejzery się robią...).
I NAJWAZNIEJSZE - za kazdym razem jak zlewalem plyn i nalewalem czysty to mi wchodzilo nie wiecej niz 4 litry!!
Gdzie pozostałe 6, 7, czy nawet 8 litrów?! Musi być kolosalny zator olejowy w bloku ale czy tam sie tyle miesci?!

Bylbym zapomnial:
Wszystkie operacje bez termostatu - bo wyciągnięty.
I samochod stoi podniesiony, wiec podczas tych operacji sie nie przemieszcza.


Dysponuje wezem ogrodowym i wcisne go tam gdzie trzeba.
Tylko gdzie?! Jak wyplukac [u]tylko i wylacznie[/u] maly obieg?? Bo duzy + nagrzewnica jest czysty...


Moze ja zle odpowietrzam? leje do zbiorniczka, zamykam korek, zapalam, daje kilka gazów, sprawdzam zbiorniczek - dolewam, zamykam... i wszystko na temat.

A, jeszcze jedno:
Czy korek spustowy bloku silnika to czesc nr 24 (z mozliwoscia nalozenia weza na te czesc)? Mozna to cale wykrecic czy tylko pozwolic wodzie sie wylewac powoli? Pytam bo bardzo ciezko sie kreci, mam nadzieje ze nie lewy gwint, eh...
[img]http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://www.detali.ru/cat/MB/B01015000028.0135.gif[/img]


Piszcie prosze, bo sie ciemno robi [oczko] .


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 12:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:23 pm
Posty: 146
Numer GG: 2480923
Lokalizacja: Kraków
Witam, nie ciekawa sprawa, nie wiadomo gdzie mógł powstać ten zator i czy w ogóle powstał. Dobrze by było mieć dostęp do dokumentacji technicznej bloku, żeby można było namierzyć ''czułe punkty'' na powstawanie zatorów. W razie gdyby nie pomogło płukanie.. Żeby przepłukać tylko mały obieg, odłącz przewody zasilające nagrzewnicę, i od chłodnicy. Przewodami od nagrzewnicy możesz też wprowadzić wodę pod ciśnieniem w celu płukania po preparatach. A do płukania radziłbym użyć któryś z dostępnych na rynku środków, przygotuj go z gorącą wodą i zalej nim blok przewodami od odkręconej chłodnicy, aby się wypełnił blok i preparat zaczął działać. W celu wzmocnienia efektu następnie zaślepił bym obieg nagrzewnicy i chłodnicy łącząc ze sobą przewody w tym celu można użyć rurki o odpowiedniej średnicy. Następnie odpalasz silnik i woda z preparatem, najlepiej w większym stężeniu, zacznie krążyć w małym obiegu.. Następnie proponowałbym odczekać aż silnik wystygnie zlać preparat i zimny blok wypłukać bieżącą wodą pod ciśnieniem.. Zmontować układ i sprawdzić...
rozpisałem się [zlosnik] to jest moja koncepcja i tak bym podszedł do problemu, gdyby to się okazało nie wystarczające odkręć pompę i zobacz co się tam dzieje... Czekam na wyniki,
pozdro <br>Dodano po 1 minutach.:<br> jeżeli będziesz odpalał silnik z preparatem to lepiej użyć letniej wody..

_________________
Serwis motocykli, sprzedaż części,
www.tech-moto.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 11:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Dzieki kondzik123

Odkrecanie pompy to nie pomysl na dzisiaj, niestety...

wczoraj weza ogrodowego podłaczyłem do bloku i tam puscilem cale cisnienie a wylew zrobilem sobie u gory na zbiorniczku. I jak już zdjalem potem waz, to z bloku lało sie ladnym strumieniem a nie tak jak przed operacją - ciurkiem.

Niestety nie dysponuje adekwatnymi obrazkami silnika, jedynie wyobrazam sobie, ze jedno wejscie do silnika jest tam gdzie jest zamontowana pompa. Drugie jest na glowicy, z przodu, zaraz za wentylatorem.
Zdaje sie, ze jest tez trzecie z tylu silnika, po prawej stronie i łączy się z nagrzewnicą? Ja tylko widze ze wąż idzie w kierunku silnika i przy silniku gdzies znika...Ktoś może potwierdzić?
Niestety mam dolaczony obieg wody dla reduktora LPG i nie moge go ominac, wiec woda jak nie przez silnik to sie przez LPG przeleje, dlatego ja probuje wymusic cisnienie w calym ukladzie. Zatykanie wezy nie wchodzi w gre bo nie mam odpowiednich narządów a warunki partyzanckie...

Narazie bede dalej sie bawil laniem wody do bloku albo z bloku. Tak przy okazji to nie jest czesc nr 24 na rysunku bo to nie ta strona silnika, ale jak sie lezy pod samochodem i wrzątek leci po rękach to można się pomylić [zlosnik].

Teraz z innej mańki
1. Czy ktoś kiedykolwiek odkręcał spust w bloku? Na gorąco? Na zimno? Czy to jest przyklejone w środku? Rozruszalem to troche wczoraj jak silnik byl jeszcze cieply i tak mam mniej wiecej pol obrotu w lewo, pol w prawo. Nie wiem czy jest odkrecone i czy sie da zakrecic. Zaraz sie klade znowu pod samochod i sprobuje na zimno. Ale czy ja dobrze oczekuje, ze to sie dosyc mocno wykreci? Mam troche za duzo sily na takie eksperymenty i zerwanie gwintu to kwestia czasu.

2. Do jakiej temperatury moze dojsc silnik (woda) jezeli stoi i ma wolne obroty? Z czytania netu wychodzi mi, ze stojąc (np w korku) niektore mercedesy latwo przekraczaja ponad 100 stopni, niektorym nawet 115. U mnie dojscie od 80 do 115 zajmuje nie wiecej niz 10minut. Dobrze? Zle?
A z kolei wlaczenie nagrzewnicy pomaga znaczaco obnizyc temperature. To by niby sie zgadzalo z moim przypadkiem, wiec moze zamiast czyscic uklad ja powinienem sprawdzic wentylatory?

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 1:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
mMm2 pisze:
Bylbym zapomnial:
Wszystkie operacje bez termostatu - bo wyciągnięty.
I samochod stoi podniesiony, wiec podczas tych operacji sie nie przemieszcza.

A próbowałeś to samo robić z wmontowanym termostatem? Bo to, że nie ma termostatu, wcale nie oznacza, że silnik będzie niedogrzany. Po rozgrzaniu się silnik może zacząć się przegrzewać.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 2:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Cytuj:
A próbowałeś to samo robić z wmontowanym termostatem? Bo to, że nie ma termostatu, wcale nie oznacza, że silnik będzie niedogrzany. Po rozgrzaniu się silnik może zacząć się przegrzewać.


Zawsze mi sie wydawalo, ze sprawny uklad, bez termostatu, bedzie produkowal nizsze temperatury.

Ale tak, z termostatem, czy bez niego, jest podobnie.
Spróbuje nim pojechać, może brakuje mu pędu powietrza:)

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 4:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:23 pm
Posty: 146
Numer GG: 2480923
Lokalizacja: Kraków
Witam ponownie w temacie [oczko] temperatura optymalna pracy może być około 100stopni w trasie trochę mniej. Dla tekiej benzynki myślę, że 100stopni jest w porządku. I jeżeli rośnie wyżej to ona też się nie gotuje bo w układzie panuje zwiększone ciśnienie. Sprawdz czy jest przepływ przewodu przelewowego do zbiornika, znam przypadek kiedy działy się różne rzeczy a przyczyną było zatkanie.. A skoro się za mocno grzeje to w pierwszej kolejności działanie wentylatorów czy załaczają w temp około 100 powinny już chodzić. A to, że nawiewy ochładzają to jak działanie małej chłodnicy z wentylatorami. Radzę też założyć termostat aby doprawadzić układ do porządku.. mMm2 jeśli jesteś z Krakowa mogę pomóc ustalić problem...
pozdrawiam

_________________
Serwis motocykli, sprzedaż części,
www.tech-moto.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl