MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 2:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 30, 2008 9:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Witam ponownie Szanownych Kolegów.
Ostatnimi czasy przeszukuję forum (szukaj) znajdując podobne posty, nie znajduję odpowiedzi na usterkę która dokucza mojemu MB.
A mianowicie ostatnimi czasy zmieniłem swojego W123 (2,0) na W124 200D+ASB. Jak się później okazało mój poprzednik wymieniał w nim silnik bo wcześniej był fabryczny 230E.
Na pracę silnika nie mogę narzekać lecz póki co jedyny problem jest z ASB.
Ostatnimi czasy jadąc zauważyłem ze na przełożeniu "D" biegi zmieniają się już przed osiągnięciem 40 km/h (mam tu na myśli to że ASB wrzuca 3 potem 4 bieg przy prędkości ok 30-35 km/h).
Przeglądając forum pierwsze co sprawdziłem to stan oleju, później sprawdziłem linkę połączoną z linką gazy (idzie chyba gdzieś do skrzyni - nie ma luzów).
Teraz mam wielki dylemat czy to już oznacza że kończy mi się ASB:-(
Dodam jeszcze że fabrycznie wmontowany był tempomat, ale nie działał (przy 200D), pewnie został odłączony przy wymianie silnika, i może to ma jakiś związek?

Jeśli ktoś z Was ma jakiś wskazówkę to bardzo proszę o jakąś radę.

Pozdrawiam wszystkich miłośników MB


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 11:05 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Proponowałbym sprawdzić ustawienie cięgła łączącego mechanizm linki gazu z linką sterującą skrzynią biegów. Cięgło to przechodzi nad osłoną zaworów, ma postać metalowego dwu-częściowego ceowniczka. Działa to tak, że najpierw jest do wybrania zadany luz, a potem dopiero ceowniczek pociąga za linkę sterujacą. Ustawienie tego luzu na kluczowe znaczenie dla ustalenia obrotów, przy których skrzynia zmieni przełożenie.
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 11:49 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 10, 2008 1:55 pm
Posty: 227
Numer GG: 392926
Lokalizacja: Radom
probowalem juz w dwoch skrajnych polozeniach,nic sie nie zmienia <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Aj,nie tu mialo byc pisane.mam taki sam problem.regulowalem juz w obie strony bez skutku,jakies sugestie? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> U mnie tez jest tempomat i nie dziala,objawy identyczne


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 1:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Szpakooo pisze:
probowalem juz w dwoch skrajnych polozeniach,nic sie nie zmienia


W takim razie sugerowałbym sprawdzenie, czy:
1) do skrzyni jest w ogóle podłączona linka stertująca?
2) jeśli jest, to czy nie ma zbyt wielkiego luzu, tak dużego, że cięgno nie jest w stanie go "wybrać"?
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 2:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Jest już podobny wątek - TEN - Może jest tak jak napisałem
AndyS pisze:
Po zdjęciu miski ASB jest widoczna dźwignia tej linki i odciągająca ją sprężyna. Jak sprężyna "trzasła" to linka nic nie reguluje i to może być powód niesprawności (pomijam fakt uszkodzenia/zerwania samej linki lub jej zamocowania).Sprężyna jest mocna ale taka sytuacja potrafi się zdarzyć jak pęknie/wyhaczy się jej ucho.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 2:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 11, 2006 1:37 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Lubelskie
A ja sie podepne do tematu a jakie powinny byc obroty na 4 biegu przy tak zwanym tylko dotykaniu gazu i predkosci np 80km/h , 100km/h???
Pozdrawiam

Aha silnik 2,5 20V

_________________
MB 124 300D Automat, ASD, Webasto itd... :-)Sprzedany
MB 124 250D Automat, klima ...... :)
Sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 3:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Obroty silnika można łatwo policzyć, znając:
- prędkość pojazdu;
- promień koła (rzeczywisty promień a nie katalogowy);
- przełożenie mostu (bardzo istotne!);
- przełożenie skrzyni;
- ew. "poślizg" przekładni hydrodynamicznej.

Jak masz te dane, łatwo można policzyc zależność prędkośc-obroty. Bez tego z grubsza (bardzo!!! z grubsza) możesz przyjąc, że każde 300 obr/min to 10 km/h czyli przy 80 km/h masz około 2400 obr/min a przy 100 km/h masz około 3000 obr/min.

Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 9:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Sprawa wygląda tak.
Sprawdzałem dziś cięgno gazu i połączoną z nim linkę idącą chyba do skrzyni. Luzu brak. Naciągałem nawet tą linkę ale nie było różnicy.
A tak przy okazji ile oleju wchodzi do ASB?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2008 6:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
elmo25 pisze:
Sprawa wygląda tak.
Sprawdzałem dziś cięgno gazu i połączoną z nim linkę idącą chyba do skrzyni. Luzu brak. Naciągałem nawet tą linkę ale nie było różnicy.
A tak przy okazji ile oleju wchodzi do ASB?


Chyba cos okolo 6-7 litrow przy calkowitym spuszczeniu - a co do problemu to czy skrzynia zmienia Ci tak biegi niezaleznie od stylu jazdy ? - czyli jak przytrzymasz pedal w podlodze to tez zmieni przy 35km/h na 4 ?

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 02, 2008 7:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Dokładnie tak jest, bez względu na styl jazdy (mało gazu lub gaz do podłogi) zmienia przy tej samej prędkości (35km/h). Ruszając z biegu 2, a następnie zmieniając ręcznie na bieg 3 i D, skrzynia zachowuje się ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2008 9:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Dodam jeszcze że jadąc na 4 biegu przy prędkości ok. 60-80 km/h wcześniej po wciśnięciu gazu (nawet nie do końca) ASB redukowała do biegu 3. Teraz nie redukuje.
Nawet jadąc pod górę nie zredukuje, bez względu na to czy wciskać gaz powoli czy cisnąć gaz do dechy.
Redukuje dopiero jak prędkość spadnie do ok. 30km/h a nawet mniejszej.

Mam nadzieję że te wskazówki wniosą coś nowego do rozwiązania tego problemu jednocześnie dziękuję wszystkim zaangażowanym w jego rozwiązanie.

Pozdrawiam
Elmo


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2008 8:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
elmo25 pisze:
Sprawdzałem dziś cięgno gazu i połączoną z nim linkę idącą chyba do skrzyni. Luzu brak. Naciągałem nawet tą linkę ale nie było różnicy.
Takie "badanie" nie daje jednoznacznej odpowiedzi (też tak robiłem). Odłącz linkę pod maską od mechanizmu, pociągnij bardzo mocno obcęgami za sam koniec i zobacz czy się wysuwa a potem tyle samo szybko wraca (odbija). Musi pracować wyraźnie "sprężyście".
elmo25 pisze:
Dodam jeszcze że jadąc na 4 biegu przy prędkości ok. 60-80 km/h wcześniej po wciśnięciu gazu (nawet nie do końca) ASB redukowała do biegu 3. Teraz nie redukuje. Redukuje dopiero jak prędkość spadnie do ok. 30km/h a nawet mniejszej.
Jeżeli wszystkie pozostałe funkcje skrzyni są w normie, ręcznie "wajhą" redukuje biegi a tylko samodzielnie nie działa (tak jakby zepsuł się przycisk kick-down) to nadal upieram się że to coś z linką lub współzależnymi mechanizmami. Właśnie linka gra główną rolę przy redukcji biegów. Ja już to przerabiałem. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 9:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Dziś znowu bawiłem się pół dnia z tą nieszczęsną skrzynią.
Podobnie jak kolega Szpakooo sprawdzałem skrajne położenia ustawienia luzu linki i beż zmian.
Szarpałem oczywiście w miarę delikatnie pancerzem który idzie gdzieś w stronę skrzyni i wygląda na to że jest gdzieś przymocowana.
Już sam zgłupiałem proszę jeszcze o jakieś wskazówki.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 10:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 10, 2008 1:55 pm
Posty: 227
Numer GG: 392926
Lokalizacja: Radom
Witam.Ze swoja skrzynia bylem u fachmana,zdjal miske,obok filtra jest taka aluminiowa kaseta sterujaca z jakimis zaworkami,kanalikami,nie wiem jak to sie fachowo nazywa,wyjal ja ,lal po niej chyba benzyna ekstrakcyjna(plukal)rozkrecil ja na pol po czym dalej plukal,poruszal cieniutkim haczykiem te zaworki i stwierdzil ze jeden z nich sie zacial.zlozyl wszystko i gra.wina tkwila w tym ze mi padl wsteczny i w oleju bylo sporo malenkich opilkow ktore zablokowaly tenze zaworek.podejrzewam ze u ciebie bedzie to samo.objawy byly identyczne,nie reagowal na gwaltowne wcisniecie pedalu gazu i do 30km/h wrzucal ostatni bieg,przy recznym redukowaniu sluchal.na 99% obstawiam to samo.pozdrawiam <br>Dodano po 8 minutach.:<br> nie twierdze ze tez masz cos uszkodzone ale moze jakies zanieczyszczenie zrobilo swoje.mysle ze ostroznie moglbys sam to sprobowac plukac uwazaj tylko jak ja rozkrecisz na pol zeby nie powypadaly zadne zabezpieczenia bo pozniej to dopiero bedzie bieda.pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 14, 2008 8:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Dziękuję Szpakooo
Jednym słowem czeka mnie wizyta u skrzyniarza.
Może ktoś wie lub słyszał gdzie w płocku jest jakiś dobry fachowiec od skrzyń?

Pozdrawiam

P.S. Mam rozumieć że ten fachowiec zdjął miskę skrzyni i tam jest ta kaseta ?
Filtr trż jest gdzieś tam nisko ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl