MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ASB za szybko zmienia biegi https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37587 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | elmo25 [ ndz lis 30, 2008 9:15 am ] |
Tytuł: | ASB za szybko zmienia biegi |
Witam ponownie Szanownych Kolegów. Ostatnimi czasy przeszukuję forum (szukaj) znajdując podobne posty, nie znajduję odpowiedzi na usterkę która dokucza mojemu MB. A mianowicie ostatnimi czasy zmieniłem swojego W123 (2,0) na W124 200D+ASB. Jak się później okazało mój poprzednik wymieniał w nim silnik bo wcześniej był fabryczny 230E. Na pracę silnika nie mogę narzekać lecz póki co jedyny problem jest z ASB. Ostatnimi czasy jadąc zauważyłem ze na przełożeniu "D" biegi zmieniają się już przed osiągnięciem 40 km/h (mam tu na myśli to że ASB wrzuca 3 potem 4 bieg przy prędkości ok 30-35 km/h). Przeglądając forum pierwsze co sprawdziłem to stan oleju, później sprawdziłem linkę połączoną z linką gazy (idzie chyba gdzieś do skrzyni - nie ma luzów). Teraz mam wielki dylemat czy to już oznacza że kończy mi się ASB:-( Dodam jeszcze że fabrycznie wmontowany był tempomat, ale nie działał (przy 200D), pewnie został odłączony przy wymianie silnika, i może to ma jakiś związek? Jeśli ktoś z Was ma jakiś wskazówkę to bardzo proszę o jakąś radę. Pozdrawiam wszystkich miłośników MB |
Autor: | leopold [ ndz lis 30, 2008 11:05 am ] |
Tytuł: | |
Proponowałbym sprawdzić ustawienie cięgła łączącego mechanizm linki gazu z linką sterującą skrzynią biegów. Cięgło to przechodzi nad osłoną zaworów, ma postać metalowego dwu-częściowego ceowniczka. Działa to tak, że najpierw jest do wybrania zadany luz, a potem dopiero ceowniczek pociąga za linkę sterujacą. Ustawienie tego luzu na kluczowe znaczenie dla ustalenia obrotów, przy których skrzynia zmieni przełożenie. Pozdrawia Leopold |
Autor: | Szpakooo [ ndz lis 30, 2008 11:49 am ] |
Tytuł: | |
probowalem juz w dwoch skrajnych polozeniach,nic sie nie zmienia <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Aj,nie tu mialo byc pisane.mam taki sam problem.regulowalem juz w obie strony bez skutku,jakies sugestie? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> U mnie tez jest tempomat i nie dziala,objawy identyczne |
Autor: | leopold [ ndz lis 30, 2008 1:06 pm ] |
Tytuł: | |
Szpakooo pisze: probowalem juz w dwoch skrajnych polozeniach,nic sie nie zmienia
W takim razie sugerowałbym sprawdzenie, czy: 1) do skrzyni jest w ogóle podłączona linka stertująca? 2) jeśli jest, to czy nie ma zbyt wielkiego luzu, tak dużego, że cięgno nie jest w stanie go "wybrać"? Pozdrawia Leopold |
Autor: | AndyS [ ndz lis 30, 2008 2:01 pm ] |
Tytuł: | |
Jest już podobny wątek - TEN - Może jest tak jak napisałem AndyS pisze: Po zdjęciu miski ASB jest widoczna dźwignia tej linki i odciągająca ją sprężyna. Jak sprężyna "trzasła" to linka nic nie reguluje i to może być powód niesprawności (pomijam fakt uszkodzenia/zerwania samej linki lub jej zamocowania).Sprężyna jest mocna ale taka sytuacja potrafi się zdarzyć jak pęknie/wyhaczy się jej ucho.
|
Autor: | Mikey [ ndz lis 30, 2008 2:41 pm ] |
Tytuł: | |
A ja sie podepne do tematu a jakie powinny byc obroty na 4 biegu przy tak zwanym tylko dotykaniu gazu i predkosci np 80km/h , 100km/h??? Pozdrawiam Aha silnik 2,5 20V |
Autor: | leopold [ ndz lis 30, 2008 3:41 pm ] |
Tytuł: | |
Obroty silnika można łatwo policzyć, znając: - prędkość pojazdu; - promień koła (rzeczywisty promień a nie katalogowy); - przełożenie mostu (bardzo istotne!); - przełożenie skrzyni; - ew. "poślizg" przekładni hydrodynamicznej. Jak masz te dane, łatwo można policzyc zależność prędkośc-obroty. Bez tego z grubsza (bardzo!!! z grubsza) możesz przyjąc, że każde 300 obr/min to 10 km/h czyli przy 80 km/h masz około 2400 obr/min a przy 100 km/h masz około 3000 obr/min. Pozdrawia Leopold |
Autor: | elmo25 [ ndz lis 30, 2008 9:43 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawa wygląda tak. Sprawdzałem dziś cięgno gazu i połączoną z nim linkę idącą chyba do skrzyni. Luzu brak. Naciągałem nawet tą linkę ale nie było różnicy. A tak przy okazji ile oleju wchodzi do ASB? |
Autor: | Cremek [ pn gru 01, 2008 6:22 am ] |
Tytuł: | |
elmo25 pisze: Sprawa wygląda tak.
Sprawdzałem dziś cięgno gazu i połączoną z nim linkę idącą chyba do skrzyni. Luzu brak. Naciągałem nawet tą linkę ale nie było różnicy. A tak przy okazji ile oleju wchodzi do ASB? Chyba cos okolo 6-7 litrow przy calkowitym spuszczeniu - a co do problemu to czy skrzynia zmienia Ci tak biegi niezaleznie od stylu jazdy ? - czyli jak przytrzymasz pedal w podlodze to tez zmieni przy 35km/h na 4 ? |
Autor: | elmo25 [ wt gru 02, 2008 7:43 am ] |
Tytuł: | |
Dokładnie tak jest, bez względu na styl jazdy (mało gazu lub gaz do podłogi) zmienia przy tej samej prędkości (35km/h). Ruszając z biegu 2, a następnie zmieniając ręcznie na bieg 3 i D, skrzynia zachowuje się ok. |
Autor: | elmo25 [ śr gru 03, 2008 9:19 am ] |
Tytuł: | |
Dodam jeszcze że jadąc na 4 biegu przy prędkości ok. 60-80 km/h wcześniej po wciśnięciu gazu (nawet nie do końca) ASB redukowała do biegu 3. Teraz nie redukuje. Nawet jadąc pod górę nie zredukuje, bez względu na to czy wciskać gaz powoli czy cisnąć gaz do dechy. Redukuje dopiero jak prędkość spadnie do ok. 30km/h a nawet mniejszej. Mam nadzieję że te wskazówki wniosą coś nowego do rozwiązania tego problemu jednocześnie dziękuję wszystkim zaangażowanym w jego rozwiązanie. Pozdrawiam Elmo |
Autor: | AndyS [ śr gru 03, 2008 8:27 pm ] |
Tytuł: | |
elmo25 pisze: Sprawdzałem dziś cięgno gazu i połączoną z nim linkę idącą chyba do skrzyni. Luzu brak. Naciągałem nawet tą linkę ale nie było różnicy. Takie "badanie" nie daje jednoznacznej odpowiedzi (też tak robiłem). Odłącz linkę pod maską od mechanizmu, pociągnij bardzo mocno obcęgami za sam koniec i zobacz czy się wysuwa a potem tyle samo szybko wraca (odbija). Musi pracować wyraźnie "sprężyście".elmo25 pisze: Dodam jeszcze że jadąc na 4 biegu przy prędkości ok. 60-80 km/h wcześniej po wciśnięciu gazu (nawet nie do końca) ASB redukowała do biegu 3. Teraz nie redukuje. Redukuje dopiero jak prędkość spadnie do ok. 30km/h a nawet mniejszej. Jeżeli wszystkie pozostałe funkcje skrzyni są w normie, ręcznie "wajhą" redukuje biegi a tylko samodzielnie nie działa (tak jakby zepsuł się przycisk kick-down) to nadal upieram się że to coś z linką lub współzależnymi mechanizmami. Właśnie linka gra główną rolę przy redukcji biegów. Ja już to przerabiałem. ![]() |
Autor: | elmo25 [ sob gru 13, 2008 9:11 pm ] |
Tytuł: | |
Dziś znowu bawiłem się pół dnia z tą nieszczęsną skrzynią. Podobnie jak kolega Szpakooo sprawdzałem skrajne położenia ustawienia luzu linki i beż zmian. Szarpałem oczywiście w miarę delikatnie pancerzem który idzie gdzieś w stronę skrzyni i wygląda na to że jest gdzieś przymocowana. Już sam zgłupiałem proszę jeszcze o jakieś wskazówki. Pozdrawiam |
Autor: | Szpakooo [ sob gru 13, 2008 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
Witam.Ze swoja skrzynia bylem u fachmana,zdjal miske,obok filtra jest taka aluminiowa kaseta sterujaca z jakimis zaworkami,kanalikami,nie wiem jak to sie fachowo nazywa,wyjal ja ,lal po niej chyba benzyna ekstrakcyjna(plukal)rozkrecil ja na pol po czym dalej plukal,poruszal cieniutkim haczykiem te zaworki i stwierdzil ze jeden z nich sie zacial.zlozyl wszystko i gra.wina tkwila w tym ze mi padl wsteczny i w oleju bylo sporo malenkich opilkow ktore zablokowaly tenze zaworek.podejrzewam ze u ciebie bedzie to samo.objawy byly identyczne,nie reagowal na gwaltowne wcisniecie pedalu gazu i do 30km/h wrzucal ostatni bieg,przy recznym redukowaniu sluchal.na 99% obstawiam to samo.pozdrawiam <br>Dodano po 8 minutach.:<br> nie twierdze ze tez masz cos uszkodzone ale moze jakies zanieczyszczenie zrobilo swoje.mysle ze ostroznie moglbys sam to sprobowac plukac uwazaj tylko jak ja rozkrecisz na pol zeby nie powypadaly zadne zabezpieczenia bo pozniej to dopiero bedzie bieda.pozdrawiam |
Autor: | elmo25 [ ndz gru 14, 2008 8:42 am ] |
Tytuł: | |
Dziękuję Szpakooo Jednym słowem czeka mnie wizyta u skrzyniarza. Może ktoś wie lub słyszał gdzie w płocku jest jakiś dobry fachowiec od skrzyń? Pozdrawiam P.S. Mam rozumieć że ten fachowiec zdjął miskę skrzyni i tam jest ta kaseta ? Filtr trż jest gdzieś tam nisko ? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |