MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
wyciagnięcie drewienka srodkowego (w srodku lewarek biegów) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37658 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | w-126 [ śr gru 03, 2008 4:20 pm ] |
Tytuł: | wyciagnięcie drewienka srodkowego (w srodku lewarek biegów) |
chciałem wyciągnąc to drewienko żeby go nie uszkodzić, czy ono jest tylko przyklejone? czy sa na nie jakieś specjalne metody zeby nic mu się nie stało ?. |
Autor: | THC [ śr gru 03, 2008 6:00 pm ] |
Tytuł: | |
pepe pisze: Trzeba wyjac popielniczke i wtedy widac dwa wkrety trzymajace pozioma czesc drewienka (zakladamy, ze masz dwuczesciowe drewno - pozniej bylo jednoczesciowe montowane - nieco gorsza sprawa wtedy).
Potem wyjmuje sie ramke, ktora jest wokol zmiany biegow i juz mozna podwazyc (delikatnie) drewienko. Oprocz tych dwoch srubek trzymane jest tez przez zaczep po przeciwnej stronie, tzn tu blisko podlokietnika. i po wyjeciu jest dostep do wszystkich przelacznikow od spodu. Ja chodze do ASO - tam tez sobie obejrzalem taki proces podczas prac. Ale uwaga : z drewienkami zawsze ostroznie... - latwo zlamac, porysowac itd... ![]() |
Autor: | pepe [ śr gru 03, 2008 10:47 pm ] |
Tytuł: | |
Ale czy chodzi o to wieksze płaskie drewienko, czy o ten element wewnatrz chromowanej obreczy (czy prostokata raczej) bezposrednio przy zmianie biegow i przy wskazniku? Jesli to pierwsze to sprawa opisana jest wyzej. Jesli to drugie, to najpierw trzeba zdjac wieksze drewienko (patrz wyzej) i zostaje prostokat z wajcha od biegow, wskaznikiem itd... I potem jesli chcesz wyjac calosc to trzeba najpierw pozbyc sie rączki od lewarka (rozne sposoby w roznych modelach) i potem podwazyć 4 plastikowe zatrzaski i calosc wychodzi do gory. Kiedys pekła mi roletka zakrywajaca otwor przy zmiane biegow i tak wlasnie to bylo naprawiane (nowa roletka zakladana) w ASO. Wczesniej przygotowalem sie teoretycznie na roznych forach na swiecie aby czuwac jakby co... ![]() |
Autor: | w-126 [ czw gru 04, 2008 10:51 am ] |
Tytuł: | |
chodzi mi o element w którym sa umieszczone włączniki od otwierania szyb, dziś sprawdze metode acz kolwiek nie przypominam sobię wkrętów koło popielniczki, hyba że mowa o W-126 tam były, drewienko mam 2 częsciowe |
Autor: | Maksio [ czw gru 04, 2008 12:02 pm ] |
Tytuł: | |
w-126 pisze: chodzi mi o element w którym sa umieszczone włączniki od otwierania szyb, dziś sprawdze metode acz kolwiek nie przypominam sobię wkrętów koło popielniczki, hyba że mowa o W-126 tam były, drewienko mam 2 częsciowe
wiem, że w210 to inna bajka... ale może to coś pomoże i podsunie jakiś pomysł: http://www.youtube.com/watch?v=qzpkS6QcZyg niestety nie mogłem znaleźć analogicznego filmiku odnośnie w140 |
Autor: | pepe [ czw gru 04, 2008 3:24 pm ] |
Tytuł: | |
Wkretow bezposrednio nie widac, bo one wchodza jakby w strone lewarka biegow - wiec nie moga byc widoczne. Trzeba wyjac popielniczke i zajrzec do powstałego otworu... |
Autor: | w-126 [ pt gru 05, 2008 11:14 am ] |
Tytuł: | |
dobra a jak wyjąć popielniczke, bo na razie to spadłą mi ta sprężyna i popielniczka nadal się trzyma tylko lata luzem |
Autor: | pepe [ pt gru 05, 2008 1:24 pm ] |
Tytuł: | |
No generalnie jak sie uwolni popielniczke takim przesuwanym guzikiem to sprezyna powinna ja wypchnąc do góry i sie wtedy wyjmuje. Nie wiem co wiecej dodac. Moze ktos inny... |
Autor: | w-126 [ pt gru 05, 2008 4:50 pm ] |
Tytuł: | |
no dobra to sama popielniczka a zostaje jeszcze cały mechanizm ?, jest jeden wkręcik który trzyma drewienko wyjąłem drewienko i dostęp do srubek jest bardzo marny trzeba by wyjąć cały ten mechanizm razem z gniazdem zapalniczki tylko jak ?, teraz to i tak cos popsułem bo spręzyna nie trzyma i mechanizm który spuszcza w dół popielniczke lata luzem ![]() |
Autor: | Michó [ sob gru 06, 2008 2:19 am ] |
Tytuł: | |
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight= |
Autor: | w-126 [ sob gru 06, 2008 10:17 am ] |
Tytuł: | |
ale te temat dalej nie rozwiązuje mojego problemu, musze wyjąc całą popielniczkę razem z gniazdem zapalniczki, widze 2 wkręciki na dole ale martwi mnie to że jest ona wizualnie za duza zeby ja od tak wyciągnąć, martwi mnie że całą tą konsole podnieść żeby to naprawić (mechanizm popielniczki) |
Autor: | pepe [ sob gru 06, 2008 12:51 pm ] |
Tytuł: | |
Ja szczegolow nie podam. Mozna zapytac w ASO, albo szukac na innych forach. Jest mnostwo przykladow. Np tu: http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... -unit.html Tylko pamietac nalezy o tym, ze czasem opisywane dzialania dotycza wersji dwuczesciowej (starszej), a czasem nowszej (jedno drewno od gory do dolu - sprawa trudniejsza). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |