MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

wyciagnięcie drewienka srodkowego (w srodku lewarek biegów)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37658
Strona 1 z 1

Autor:  w-126 [ śr gru 03, 2008 4:20 pm ]
Tytuł:  wyciagnięcie drewienka srodkowego (w srodku lewarek biegów)

chciałem wyciągnąc to drewienko żeby go nie uszkodzić, czy ono jest tylko przyklejone? czy sa na nie jakieś specjalne metody zeby nic mu się nie stało ?.

Autor:  THC [ śr gru 03, 2008 6:00 pm ]
Tytuł: 

pepe pisze:
Trzeba wyjac popielniczke i wtedy widac dwa wkrety trzymajace pozioma czesc drewienka (zakladamy, ze masz dwuczesciowe drewno - pozniej bylo jednoczesciowe montowane - nieco gorsza sprawa wtedy).

Potem wyjmuje sie ramke, ktora jest wokol zmiany biegow i juz mozna podwazyc (delikatnie) drewienko. Oprocz tych dwoch srubek trzymane jest tez przez zaczep po przeciwnej stronie, tzn tu blisko podlokietnika.
i po wyjeciu jest dostep do wszystkich przelacznikow od spodu.

Ja chodze do ASO - tam tez sobie obejrzalem taki proces podczas prac.

Ale uwaga : z drewienkami zawsze ostroznie... - latwo zlamac, porysowac itd... :)

Autor:  pepe [ śr gru 03, 2008 10:47 pm ]
Tytuł: 

Ale czy chodzi o to wieksze płaskie drewienko, czy o ten element wewnatrz chromowanej obreczy (czy prostokata raczej) bezposrednio przy zmianie biegow i przy wskazniku?

Jesli to pierwsze to sprawa opisana jest wyzej.

Jesli to drugie, to najpierw trzeba zdjac wieksze drewienko (patrz wyzej) i zostaje prostokat z wajcha od biegow, wskaznikiem itd... I potem jesli chcesz wyjac calosc to trzeba najpierw pozbyc sie rączki od lewarka (rozne sposoby w roznych modelach) i potem podwazyć 4 plastikowe zatrzaski i calosc wychodzi do gory. Kiedys pekła mi roletka zakrywajaca otwor przy zmiane biegow i tak wlasnie to bylo naprawiane (nowa roletka zakladana) w ASO. Wczesniej przygotowalem sie teoretycznie na roznych forach na swiecie aby czuwac jakby co... [zlosnikz]

Autor:  w-126 [ czw gru 04, 2008 10:51 am ]
Tytuł: 

chodzi mi o element w którym sa umieszczone włączniki od otwierania szyb, dziś sprawdze metode acz kolwiek nie przypominam sobię wkrętów koło popielniczki, hyba że mowa o W-126 tam były, drewienko mam 2 częsciowe

Autor:  Maksio [ czw gru 04, 2008 12:02 pm ]
Tytuł: 

w-126 pisze:
chodzi mi o element w którym sa umieszczone włączniki od otwierania szyb, dziś sprawdze metode acz kolwiek nie przypominam sobię wkrętów koło popielniczki, hyba że mowa o W-126 tam były, drewienko mam 2 częsciowe

wiem, że w210 to inna bajka... ale może to coś pomoże i podsunie jakiś pomysł:

http://www.youtube.com/watch?v=qzpkS6QcZyg

niestety nie mogłem znaleźć analogicznego filmiku odnośnie w140

Autor:  pepe [ czw gru 04, 2008 3:24 pm ]
Tytuł: 

Wkretow bezposrednio nie widac, bo one wchodza jakby w strone lewarka biegow - wiec nie moga byc widoczne.

Trzeba wyjac popielniczke i zajrzec do powstałego otworu...

Autor:  w-126 [ pt gru 05, 2008 11:14 am ]
Tytuł: 

dobra a jak wyjąć popielniczke, bo na razie to spadłą mi ta sprężyna i popielniczka nadal się trzyma tylko lata luzem

Autor:  pepe [ pt gru 05, 2008 1:24 pm ]
Tytuł: 

No generalnie jak sie uwolni popielniczke takim przesuwanym guzikiem to sprezyna powinna ja wypchnąc do góry i sie wtedy wyjmuje. Nie wiem co wiecej dodac. Moze ktos inny...

Autor:  w-126 [ pt gru 05, 2008 4:50 pm ]
Tytuł: 

no dobra to sama popielniczka a zostaje jeszcze cały mechanizm ?, jest jeden wkręcik który trzyma drewienko wyjąłem drewienko i dostęp do srubek jest bardzo marny trzeba by wyjąć cały ten mechanizm razem z gniazdem zapalniczki tylko jak ?, teraz to i tak cos popsułem bo spręzyna nie trzyma i mechanizm który spuszcza w dół popielniczke lata luzem :(.

Autor:  Michó [ sob gru 06, 2008 2:19 am ]
Tytuł: 

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=

Autor:  w-126 [ sob gru 06, 2008 10:17 am ]
Tytuł: 

ale te temat dalej nie rozwiązuje mojego problemu, musze wyjąc całą popielniczkę razem z gniazdem zapalniczki, widze 2 wkręciki na dole ale martwi mnie to że jest ona wizualnie za duza zeby ja od tak wyciągnąć, martwi mnie że całą tą konsole podnieść żeby to naprawić (mechanizm popielniczki)

Autor:  pepe [ sob gru 06, 2008 12:51 pm ]
Tytuł: 

Ja szczegolow nie podam.

Mozna zapytac w ASO, albo szukac na innych forach. Jest mnostwo przykladow.

Np tu:
http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... -unit.html

Tylko pamietac nalezy o tym, ze czasem opisywane dzialania dotycza wersji dwuczesciowej (starszej), a czasem nowszej (jedno drewno od gory do dolu - sprawa trudniejsza).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/