MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

wymiana łozyska W124
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37705
Strona 1 z 1

Autor:  W124 1991 [ pt gru 05, 2008 8:32 pm ]
Tytuł:  wymiana łozyska W124

witam kto ma schemat jak wymienić łożyska na przodzie kupiłem na oby dwa kola jestem teraz w Holandii i nie chce jechać do serwisu bo bardzo drogo kosztuje ta przyjemność ale może dam rade sam jak ktoś mi podpowie dzięki z góry

Autor:  beet [ pt gru 05, 2008 9:14 pm ]
Tytuł: 

Podaj maila, to Ci wysle instrukcje, ale jak nigdy tego nie robiles, to ja bym sie z motyka na ksiezyc nie porywal.

Autor:  W124 1991 [ pt gru 05, 2008 9:24 pm ]
Tytuł: 

raz dawno zmieniałem przy pomocy mechanika ale to było dawno i on mi podpowiadał wiec nie wiem czy dam rade ale podaje meila pawel0084@interia.pl

Autor:  beet [ sob gru 06, 2008 7:51 am ]
Tytuł: 

poszlo

Autor:  holyfido [ sob gru 06, 2008 9:11 am ]
Tytuł: 

Przynajmniej w W123, to nie jest skomplikowana sprawa.
Aby ulatwic sobie prace uzylem starego lozyska,
oszlifowalem na zewnatrz i mialem forme do wbijania nowego lozyska.
W ten sposob stare lozysko (przy pomocy, ktorego wbijalem nowe) nie zakleszczylo sie.

Ale mam pytanie do znawcow. Jak kasuje luz na lozysku, to dokrecic
z calej sily, czy tylko tyle, aby luz byl skasowany i nic wiecej nie dokrecac?

Autor:  W124 1991 [ sob gru 06, 2008 1:15 pm ]
Tytuł: 

z tego co wiem to dokręca sie tylko tyle aby luz zniknął

Autor:  ukaniu [ sob gru 06, 2008 5:40 pm ]
Tytuł: 

Zakręcasz łożysko na tyle aby ciężko ruszało się tarczą - wtedy łożyska się ułożą. Odkręcasz i zakręcasz samą ręką - to powinno wystarczyć. Po tym z oporem powinna się dać kręcić śrubokrętem podkładka pod nakrętką. A koło powinno chodzić lekko bez wyczuwalnych ręką luzów. Jeśli są to najcześciej ejst to wina wyrobionego czopu zwrotnicy.
Smar najlepiej kupić w ASO albo zastosować odpowiedni smar do łożysk kół przednich wysoko-temperaturowy i stabilny (aby się nie rozwarstwiał podczas odwirowania).
Podczas roboty trzeba zachować czystość i nie zniszczyć bieżni łożysk podczas wbijania - jakiekolwiek walenie młotkiem bezpośrednio odpada - tylko przez stare wybite wcześniej łożyska. Przed wbiciem trzeba zerknąć czy obsada łożysk w piaście nie jest podniszczona wybijaniem - wtedy ogradować - aby łożysko ułożyło się idealnie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/