MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 8:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob gru 06, 2008 11:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Witam,

Zastanawiam się czy wszystkie mosty w W124 są współzamienne? Chodzi mi o fizyczne mocowanie i rozmiary, nie o przełożenia. Oczywiście pomijając różnice typu z ASD / bez ASD, z ABS i bez ABS.
Dla przykładu - czy ktoś z Was wie czym zewnętrzenie różni się most 3.06 od 3.07? Czy te mosty mogą być współzamienne? Różnica w przełożeniach jest praktycznie żadna, ale czy oprócz tego coś jeszcze je różni?
Rozumiem, że most do sedana i do kombi jest (z wyjątkiem innych przełożeń) taki sam?

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 07, 2008 12:57 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Krytyczna jest wielkość gruszki. Są 3 rodzaje, małe, średnie i duże.
Na poniższym zdjeciu masz najpopularniejsze - małą i średnią. Bez ASD
Obrazek
Gruszki średnie z ASD mają przymocowane na wyjściach flansz na półosie siłowniki (widać je).
Mosty o różnych wielkosciach gruszek bez zmiany wału napędowego nie są zamienne - co widać na zdjęciach. Most z ASD i bez nie są zamienne bez wymiany półosiek.
Duża gruszka występuje w niektórych 300 i 320, oraz najmocniejszych 400-500 i wygląda zupełnie inaczej - ma dekle mocujące wyjścia na półośki przykręcone śrubami. To są mosty stosowane pierowntnie w W140
Mosty 3.06 i 3.07 z uwagi na przełożenie różnią się pomijalnie ale pewnie mają inną wilekość gruszki, inną średnicę kół i z tego powodu inną liczbę zębów i drobne różnice w przełożeniu.
A co by było fachowo to most nie ma "gruszki" tylko pochwę, ale coraz to odchodzi się od tej nomenklatury ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 07, 2008 10:01 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
ukaniu pisze:
Mosty 3.06 i 3.07 z uwagi na przełożenie różnią się pomijalnie ale pewnie mają inną wilekość gruszki, inną średnicę kół i z tego powodu inną liczbę zębów i drobne różnice w przełożeniu.

Dzięki wielkie, o to mi właśnie chodziło. W sumie to nie spodziewałem się takich różnic - człowiek uczy się całe życie...
Czyli prawie na pewno mosty 3.06 i 3.07 różnią się wielkością, bo nie byłoby sensu robić dwóch takich samych, o prawie identycznych przełożeniach (to wzbudziło moje podejrzenia). Most 3.06 był chyba w modelach 280 i 320.
Teraz zastanawiam się czy most 3.27 z ABS jest współzamienny (bez zmiany wału) z mostem 3.07 z ABS, ewentualnie 2.87. Może ktoś z Was ma oba i mógłby zerknąć?

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 07, 2008 11:09 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wiesz co, ja Cię nie chcę kłamać. Most 3.06 to będzie największa gruszka ale jest szansa, że ona jest zamienna z mostem z dużą gruszką, i chyba nieprawdziwym jest, że nie są zamienne. Trzeba będzie zmienić flanszę wałka - bo ma 4 łapki.
Trzeba by zmierzyć jak daleko odsunięty od mocowania jest koniec wchodzący w wał. oraz jaka jest średnica flansz mocujących półośki i ich rozstaw. Sprawdzić ile ząbków ma wieniec od ABS.
Generalnie rzeźba ale być może wykonalna muszę poszukać jakichś danych. To była by ciekawa zmiana bo most z najwieszą gruszką jest naprawdę "mocny" i jeśli w dobrym stanie powinien być wieczny z słabszym silnikiem.
Jeśli chesz prosto szukaj identycznych jak chcesz się bawić - można eksperymentować.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 07, 2008 11:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
ukaniu pisze:
Jeśli chesz prosto szukaj identycznych jak chcesz się bawić - można eksperymentować.

Raczej chcę prostsze rozwiązanie ze względu na brak części w okolicy, które mogą okazać się potrzebne w razie tworzenia rzeźby. Mam w sumie do rozbiórki 300TE-24, ale tam jest inne przełożenie mostu.
W skrócie - mam 3.27 w E220T i chcę założyć 3.07 lub coś w okolicach (2.87 chyba za mocny), ponieważ nie wożę cementu w bagażniku, nie ciągam przyczep oraz nie mam siedmioosobowej rodziny ;). Najlepiej gdyby nowy most wszedł w miejsce starego i po kłopocie. Do tego jeszcze zmienię prędkościomlecz i będzie OK. Tylko nie wiem czy ten 3.07 (np. od E220) podejdzie.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl