MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 8:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Niwo 560 sec
Post: ndz gru 07, 2008 10:45 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Koledzy czy jeśli auto podskakuje z tyłu na nierównościach to są uszkodzone gruszki z tyłu ,czy to coś innego ,wymieniając je na co trzeba zwrócić uwagę ,jak się zabrać za wymianę oleju w niwie .Dziękuję za odpowiedz ma ktoś rysunek tego zawieszenia w sec u


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 4:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
No koledzy, pomóżcie... Nie wierzę, że nikt nie wymieniał tych elementów lub nie miał podobnych problemów :-)

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
Post: pn gru 08, 2008 5:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Marian-m110 pisze:
Koledzy czy jeśli auto podskakuje z tyłu na nierównościach to są uszkodzone gruszki z tyłu..


Najczęściej jest to wina gruszek Nivo.

Marian-m110 pisze:
..jak się zabrać za wymianę oleju w niwie..


Olej zwykle sam się wymienia przez wylanie się z układu na głowę i w rękawy wymieniacza gruszek Nivo [zlosnik]

Obrazek

Obrazek

Czerwona strzałka - gruchy Nivo w okolicach tylnych siłowników (amortyzatorów) pod autem.
Zielona strzałka - regulator poziomu nadwozia.
Żółte strzałki - siłowniki Nivo.
Niebieska strzałka - pompa Nivo.
Błękitna strzałka - zbiornik oleju Z-HM.
Reszta układu to rurkologia.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 5:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
Mirmur jesteś WIELKI!!! Dziękujemy!!!!

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 5:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Gruszki można zweryfikować jeszcze na aucie, ale potrzeba trochę wprawy i wiedzy. Można też je sprawdzić po odkręceniu przewodu olejowego łączącego gruchę z siłownikiem. Olej Z-HM można wypuścić z układu przy pracującym silniku przez odkręcenie odpowietrznika na regulatorze wzniosu (czerwona strzałka). Ze względu na bardzo duże ciśnienie oleju w układzie przy pracującym silniku należy zachować ostrożność. Jeśli są uszkodzone gruchy to sama wymiana oleju nic nie da a olej można wymienić po wymianie gruch na nowe. Prawidłowa nazwa gruch to akumulator ciśnienia Nivo.

Obrazek

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl