MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Coś puka w silniczku.. HELP https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37736 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | paweu [ ndz gru 07, 2008 8:44 pm ] |
Tytuł: | Coś puka w silniczku.. HELP |
Witam Od jakiegoś czasu męczą mnie dolegliwości mojego samochodu. Objawy Gdy samochód jest zimny silnik pracuje w porządku, ale skrzynia trochę szarpię z 1 na 2 i czasem się ślizgnie. Gdy motor sie rozgrzewa coś (jak by zawory) zaczyna stukać - charakterystyczny RÓWNOMIERNY metaliczny dzwięk po stronie pompy. Podkreślam równomierność tego pyrkania. Sam silnik jest głośniejszy od takiego samego z przebiegiem 1.2mln km. Co było zrobione: Na początku (3 miesiące temu) w nieznany sposob samochod zaczą nie palić na jeden cylinder - kopcił obficie na biało, pracował nierownomiernie, palił duzo za duzo, mial zerową moc. Pojechałem do specjalisty - Pan PODOBNO sprawdził pompe (takowa byla podejrzana). Powiedział ze jest w dobrym stanie. Wiec rozebrał silnik do głowicy wymienił szklanki. Złożył i dokładnie to samo, ale trzepało autem bardziej. Rozebrał drugi raz głębiej i okazało się, że 1 korbowód skrzywiony(powiedziano mi, że woda przez filtr sie dostała i to jest możliwe), dodatkowo wymienil pierscienie. Złożył i dalej to samo. Potem ktoś doradził mi dolanie CERAMIZERA - taki plyn o zapachu oleju w malej strzykawce za paredziesiąt zł z Allegro (proszę nie mylić z DOKTOREM) W**** pojechałem do najlepszego majstra i gość podejrzewa że głowica ma mikropęknięcie. Przyjeżdzam po zrobione auto on mówi, że POMPA sie rozleciała. Dodatkowo wyregulował skrzynie (bo od paru miesięcy szarpała). Auto przez 2-3 tygodnie pracowalo wybornie. Nic nie szarpalo, silnik pracował cichuteńko. I po tygoniu silnik zaczą wydawać ten dziwny metaliczny, głośny dzwięk (na początku wymieniony). Skrzynia była u speców, którzy narzekali, że za dużo jakiś tam trójników jest, że nie mają schematów. Dolali czegoś do skrzyni i podregulowali. Auto dalej szarpie z 1 na 2 jak jest zimne (i jak ruszam pomału do 1500obrotów, jak mu depne ostro to jest ok), ale da sie wytrzymac. Pytanie do Was: Od czego zacząć? Co robić żeby silnik pracował normalnie? Co zrobić ze skrzynią ? Jak sie za to zabrac? Informacje: Mercedes W124 2.5D z wolnossącym silnikiem 605. Panowie poratujcie mnie bo jak narazie włożylem 3000 w 'naprawy' silnika, regulacje skrzyni i dalej nie osiągnąłem sukcesu. Jestem z Krakowa. Proszę mi wybaczyć chaos w tej wypowiedzi, ale mam już dość, a to miałbyć bezawaryjny samochód:( Pozdrawiam! |
Autor: | paweu [ wt gru 09, 2008 9:19 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, widze, że wszyscy rozkładają ręce. dziś mechanik powiedział mi, że przyczyną stukania w silniku może być pompa vacum.. poradzcie cos.. pozdrawiam |
Autor: | bary123ce [ wt gru 09, 2008 11:40 pm ] |
Tytuł: | |
Vacum może być. Można ściągnąć i tam jest takie łożysko, palcem wyczujesz czy lata. Jak to Ci poleci do środka to znowu będą problemy ![]() Co do skrzyni, to jeśli wymieniłeś olej (koniecznie z filtrem!!) to można ręcznie wyregulować skrzynię. Po lewej stronie jest taka zaślepka a pod nią kluczyk którym kręcąc w stronę silnika zmniejsza się ciśnienie oleju w skrzyni. Może to pomoże żeby nie szarpała. |
Autor: | paweu [ śr gru 10, 2008 11:34 am ] |
Tytuł: | |
nie bardzo wiem gdzie jest ta zaśpeka, na skrzyni? przy silniku? na pompie vacum? ![]() ![]() |
Autor: | Tomi [ czw gru 11, 2008 1:56 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. U mnie ta zaślepka pod która jest "kluczyk" do regulacji ciśnienia w skrzyni jet po prawej stronie skrzyni mniej więcej w połowie wysokości, bliżej przodu skrzyni, patrząc od dołu. Ja mam co prawda benzynę ale sądzę że powinno być w tym samym miejscu Pozdro |
Autor: | paweu [ czw gru 11, 2008 6:49 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, zdiagnozowałem bliżej miejsce stukania. Po pierwsze dzwięk przypomina tak jak bym czymś niewielkim pukał w plastikową pokrywe silnika. Dochodzi on ewidentnie od góry silnika a dokładniej tak jak by od zaworów. ogolnie chodzi dość głośno, pracuje równo. pozdrawiam |
Autor: | paweu [ ndz gru 14, 2008 10:55 pm ] |
Tytuł: | |
![]() |
Autor: | paweu [ ndz gru 21, 2008 6:29 pm ] |
Tytuł: | |
temat można uznać za zamknięty ponieważ znalazłem rozwiązanie problemu z silnikiem: wymienilem 3 szklanki, jedną końcówke wtrysku i silniczek przestal pukać. Dzieki Panowie |
Autor: | Chuck Norris [ ndz gru 21, 2008 10:50 pm ] |
Tytuł: | |
a kto ci to zdiagnozował? |
Autor: | paweu [ pn gru 22, 2008 5:35 pm ] |
Tytuł: | |
mechanik. to podejrzewalem i tak tez sie okazalo. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |