MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Coś puka w silniczku.. HELP
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=37736
Strona 1 z 1

Autor:  paweu [ ndz gru 07, 2008 8:44 pm ]
Tytuł:  Coś puka w silniczku.. HELP

Witam

Od jakiegoś czasu męczą mnie dolegliwości mojego samochodu.

Objawy

Gdy samochód jest zimny silnik pracuje w porządku, ale skrzynia trochę szarpię z 1 na 2 i czasem się ślizgnie.

Gdy motor sie rozgrzewa coś (jak by zawory) zaczyna stukać - charakterystyczny RÓWNOMIERNY metaliczny dzwięk po stronie pompy. Podkreślam równomierność tego pyrkania. Sam silnik jest głośniejszy od takiego samego z przebiegiem 1.2mln km.

Co było zrobione:

Na początku (3 miesiące temu) w nieznany sposob samochod zaczą nie palić na jeden cylinder - kopcił obficie na biało, pracował nierownomiernie, palił duzo za duzo, mial zerową moc.

Pojechałem do specjalisty - Pan PODOBNO sprawdził pompe (takowa byla podejrzana). Powiedział ze jest w dobrym stanie. Wiec rozebrał silnik do głowicy wymienił szklanki. Złożył i dokładnie to samo, ale trzepało autem bardziej. Rozebrał drugi raz głębiej i okazało się, że 1 korbowód skrzywiony(powiedziano mi, że woda przez filtr sie dostała i to jest możliwe), dodatkowo wymienil pierscienie. Złożył i dalej to samo. Potem ktoś doradził mi dolanie CERAMIZERA - taki plyn o zapachu oleju w malej strzykawce za paredziesiąt zł z Allegro (proszę nie mylić z DOKTOREM) W**** pojechałem do najlepszego majstra i gość podejrzewa że głowica ma mikropęknięcie. Przyjeżdzam po zrobione auto on mówi, że POMPA sie rozleciała. Dodatkowo wyregulował skrzynie (bo od paru miesięcy szarpała). Auto przez 2-3 tygodnie pracowalo wybornie. Nic nie szarpalo, silnik pracował cichuteńko. I po tygoniu silnik zaczą wydawać ten dziwny metaliczny, głośny dzwięk (na początku wymieniony). Skrzynia była u speców, którzy narzekali, że za dużo jakiś tam trójników jest, że nie mają schematów. Dolali czegoś do skrzyni i podregulowali. Auto dalej szarpie z 1 na 2 jak jest zimne (i jak ruszam pomału do 1500obrotów, jak mu depne ostro to jest ok), ale da sie wytrzymac.

Pytanie do Was:

Od czego zacząć?
Co robić żeby silnik pracował normalnie?
Co zrobić ze skrzynią ?
Jak sie za to zabrac?

Informacje:

Mercedes W124 2.5D z wolnossącym silnikiem 605. Panowie poratujcie mnie bo jak narazie włożylem 3000 w 'naprawy' silnika, regulacje skrzyni i dalej nie osiągnąłem sukcesu. Jestem z Krakowa.

Proszę mi wybaczyć chaos w tej wypowiedzi, ale mam już dość, a to miałbyć bezawaryjny samochód:(

Pozdrawiam!

Autor:  paweu [ wt gru 09, 2008 9:19 pm ]
Tytuł: 

Witam,

widze, że wszyscy rozkładają ręce. dziś mechanik powiedział mi, że przyczyną stukania w silniku może być pompa vacum..

poradzcie cos..

pozdrawiam

Autor:  bary123ce [ wt gru 09, 2008 11:40 pm ]
Tytuł: 

Vacum może być. Można ściągnąć i tam jest takie łożysko, palcem wyczujesz czy lata. Jak to Ci poleci do środka to znowu będą problemy [szalone]
Co do skrzyni, to jeśli wymieniłeś olej (koniecznie z filtrem!!) to można ręcznie wyregulować skrzynię. Po lewej stronie jest taka zaślepka a pod nią kluczyk którym kręcąc w stronę silnika zmniejsza się ciśnienie oleju w skrzyni. Może to pomoże żeby nie szarpała.

Autor:  paweu [ śr gru 10, 2008 11:34 am ]
Tytuł: 

nie bardzo wiem gdzie jest ta zaśpeka, na skrzyni? przy silniku? na pompie vacum? :roll: ;)

Autor:  Tomi [ czw gru 11, 2008 1:56 pm ]
Tytuł: 

Witam.
U mnie ta zaślepka pod która jest "kluczyk" do regulacji ciśnienia w skrzyni jet po prawej stronie skrzyni mniej więcej w połowie wysokości, bliżej przodu skrzyni, patrząc od dołu. Ja mam co prawda benzynę ale sądzę że powinno być w tym samym miejscu
Pozdro

Autor:  paweu [ czw gru 11, 2008 6:49 pm ]
Tytuł: 

Witam,

zdiagnozowałem bliżej miejsce stukania. Po pierwsze dzwięk przypomina tak jak bym czymś niewielkim pukał w plastikową pokrywe silnika. Dochodzi on ewidentnie od góry silnika a dokładniej tak jak by od zaworów. ogolnie chodzi dość głośno, pracuje równo.

pozdrawiam

Autor:  paweu [ ndz gru 14, 2008 10:55 pm ]
Tytuł: 

:(

Autor:  paweu [ ndz gru 21, 2008 6:29 pm ]
Tytuł: 

temat można uznać za zamknięty ponieważ znalazłem rozwiązanie problemu z silnikiem: wymienilem 3 szklanki, jedną końcówke wtrysku i silniczek przestal pukać.

Dzieki Panowie

Autor:  Chuck Norris [ ndz gru 21, 2008 10:50 pm ]
Tytuł: 

a kto ci to zdiagnozował?

Autor:  paweu [ pn gru 22, 2008 5:35 pm ]
Tytuł: 

mechanik. to podejrzewalem i tak tez sie okazalo.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/